Even voorstellen, ik ben Petter B, en ik heb in mei 15 een Honda CB250RS (MC02-1981-13KW) opgehaald in Duitsland, Eifel, Gerolstein via de Duitse motorsite mobile.de
Zo stond mijn mooie CB250RS in de Gerolsteinse garage met 18.250 km op de teller (foto van mobile.de). Ik wil er een ori PetterBike van maken, maar alles wordt bewaard en alles moet weer in originele staat terug gebracht kunnen worden. Het is mijn eerste project en er wordt niks verklooid.
En zo staatie bij mij in de tuin, want werkplaats heb ik niet, wel een afdak.
Eerst maar eens olie verwisselen, oliezeef schoonmaken, bougiekabel, balansas afstellen, mengsel regelen enz. Via dit forum en via het Engelse forum begreep ik dat de kleppen iets anders dan anders gesteld worden, maar het is gelukt. Loopt met slechts 18 pk op de eerste meters als een tierelier met prachtig geluid. Na 85 km/h gaat de fut er echter zeer snel uit, dat dan weer wel
Mooie banden besteld op Oponeo, Heidenau K60 4.10-18 60 achter €56 en Heidenau K60 90/90-18 51 S Front € 48
Op karton een mal getekend voor m’n zadel
Mal overgebracht op 2mm plaatstaal, uitknippen en gaatjes boren voor de bekleding
Achterkant zonder achterlicht en knippers
Zo, dat begint er al op te lijken
Even laten zien hoe ik het zadel in elkaar gelast heb, incl. achterlicht/ kentekenbevestiging (cursus TIG lassen PVCO Maasland, Maasmechelen, België).
Een lap leer bij m´n schoenmaker gekocht voor €5,- en op de markt €4,- betaald voor 4 cm vulschuim en ook nog geld uitgegeven voor een zak slotboutjes met borgmoeren en vervolgens 10 uur aan de slag met m’n eerste Petterzadel.
De Honda sticker wordt verwijderd, 1½ uur werk per stuk
Kben al een tijdje fan van MV Agusta en huiscoureur Giacomo Agostini.
Dacht mijn eigen motor om te kunnen toveren in een MV Agusta. Dat zal me zeker flink wat venijnig commentaar opleveren, maar mooi is het wel (een ori 70-er MV is voor mij onbereikbaar). De tank poetsen met Commandant 4 doet wonderen (maar pas op-lichtjes wrijven!). Aanvankelijk gedacht om tank te spuiten, no way, ori kleurcombi rood/blauw is perfect voor MV uitstraling. Trouwens, de tank is super wat vormgeving betreft, beter kan niet.
Op de bovenkant van de tank pronkt kleiner MV-logo,
Op de lascursus heb ik mijn eigen 2-delige heftafel/ werktafel met 2 werkhoogtes gemaakt, ben ik best wel trots op, wel nog even voor de winter een binnenruimte/werkplaats vinden.
Wat moet nog gebeuren: frame spuiten, wielen opfrissen, stalen remleidingen bestellen (met opvallende rode banjobouten), remblokken en ketting vervangen, bedrading mooi wegwerken, vorkpoten demonteren/ vervangen (USD) of opfrissen. Op zoek naar andere spiegels, ander stuur (?), handvatten en hendels, metalen achterlicht, 19KW carburateur, uitlaat aanpassen, RVS kettingblad beschermer maken enz. enz
Bedankt voor de belangstelling. De grote lijn van de PetterBike is klaar en die wil ik behouden, maar ik sta open voor suggesties-opmerkingen.
Zo stond mijn mooie CB250RS in de Gerolsteinse garage met 18.250 km op de teller (foto van mobile.de). Ik wil er een ori PetterBike van maken, maar alles wordt bewaard en alles moet weer in originele staat terug gebracht kunnen worden. Het is mijn eerste project en er wordt niks verklooid.
En zo staatie bij mij in de tuin, want werkplaats heb ik niet, wel een afdak.
Eerst maar eens olie verwisselen, oliezeef schoonmaken, bougiekabel, balansas afstellen, mengsel regelen enz. Via dit forum en via het Engelse forum begreep ik dat de kleppen iets anders dan anders gesteld worden, maar het is gelukt. Loopt met slechts 18 pk op de eerste meters als een tierelier met prachtig geluid. Na 85 km/h gaat de fut er echter zeer snel uit, dat dan weer wel
Mooie banden besteld op Oponeo, Heidenau K60 4.10-18 60 achter €56 en Heidenau K60 90/90-18 51 S Front € 48
Op karton een mal getekend voor m’n zadel
Mal overgebracht op 2mm plaatstaal, uitknippen en gaatjes boren voor de bekleding
Achterkant zonder achterlicht en knippers
Zo, dat begint er al op te lijken
Even laten zien hoe ik het zadel in elkaar gelast heb, incl. achterlicht/ kentekenbevestiging (cursus TIG lassen PVCO Maasland, Maasmechelen, België).
Een lap leer bij m´n schoenmaker gekocht voor €5,- en op de markt €4,- betaald voor 4 cm vulschuim en ook nog geld uitgegeven voor een zak slotboutjes met borgmoeren en vervolgens 10 uur aan de slag met m’n eerste Petterzadel.
De Honda sticker wordt verwijderd, 1½ uur werk per stuk
Kben al een tijdje fan van MV Agusta en huiscoureur Giacomo Agostini.
Dacht mijn eigen motor om te kunnen toveren in een MV Agusta. Dat zal me zeker flink wat venijnig commentaar opleveren, maar mooi is het wel (een ori 70-er MV is voor mij onbereikbaar). De tank poetsen met Commandant 4 doet wonderen (maar pas op-lichtjes wrijven!). Aanvankelijk gedacht om tank te spuiten, no way, ori kleurcombi rood/blauw is perfect voor MV uitstraling. Trouwens, de tank is super wat vormgeving betreft, beter kan niet.
Op de bovenkant van de tank pronkt kleiner MV-logo,
Op de lascursus heb ik mijn eigen 2-delige heftafel/ werktafel met 2 werkhoogtes gemaakt, ben ik best wel trots op, wel nog even voor de winter een binnenruimte/werkplaats vinden.
Wat moet nog gebeuren: frame spuiten, wielen opfrissen, stalen remleidingen bestellen (met opvallende rode banjobouten), remblokken en ketting vervangen, bedrading mooi wegwerken, vorkpoten demonteren/ vervangen (USD) of opfrissen. Op zoek naar andere spiegels, ander stuur (?), handvatten en hendels, metalen achterlicht, 19KW carburateur, uitlaat aanpassen, RVS kettingblad beschermer maken enz. enz
Bedankt voor de belangstelling. De grote lijn van de PetterBike is klaar en die wil ik behouden, maar ik sta open voor suggesties-opmerkingen.