CB300R

Heeft iemand de 2022 versie toevallig vergeleken met de eerdere modellen? Ik vroeg me af of die nieuwe voorvork veel verschil maakt? Verder lijken de verschillen klein of zijn er nog meer redenen om voor nieuw te gaan?
 
Heeft iemand de 2022 versie toevallig vergeleken met de eerdere modellen? Ik vroeg me af of die nieuwe voorvork veel verschil maakt? Verder lijken de verschillen klein of zijn er nog meer redenen om voor nieuw te gaan?
Ik heb de vorige versie niet getest maar de 2022 versie aardig goed voor een 300cc.
Remmen zijn ook radiaal geworden dacht ik.
Nieuw heb je garantie, in mijn geval 2 +3j garantie en dus ook 5j Honda assistence.
 
Heeft iemand de 2022 versie toevallig vergeleken met de eerdere modellen? Ik vroeg me af of die nieuwe voorvork veel verschil maakt? Verder lijken de verschillen klein of zijn er nog meer redenen om voor nieuw te gaan?
Ik heb geen ervaring met het oudere model. Wel weet ik dat de nieuwe vrij zachte veren heeft, maar prima voor de motor.
Als dat je twijfel punt is: je kunt er altijd andere veren in zetten.
 
Ik heb de vorige versie niet getest maar de 2022 versie aardig goed voor een 300cc.
Remmen zijn ook radiaal geworden dacht ik.
Nieuw heb je garantie, in mijn geval 2 +3j garantie en dus ook 5j Honda assistence.
jaja garantie, nou ik heb de voorwaarden gelezen...
om maar een punt aan te stippen: het is niet toegestaan om zelf je ketting te spannen, dit moet bij de dealer gebeuren. _O-

uiteraard zal de dealer wat soepeler omgaan met deze regels.
 
Remmen waren al radiaal op de oude.

Wij zijn deze week onze voorasmoer kwijt geraakt.

7c148454-4c44-432a-8191-f4b858a1f9a2photo.jpeg
 
Leuk die lichte fietsjes en je kunt nog eens volgas rijden.
 
Na 870km ervaring met de cb300r kom ik erachter dat de achterschokdemper onvoldoende is voor mij. (Veer te zacht en te weinig uitgaande/ingaande demping voor mn 85kg)
Als oplossing heb ik de YSS MX366 gevonden bij Noud's motorbazaar.
Instelbare demping (in en uitgaand, los reservoir, veervoorspanning instelbaar, hoogte instelbaar en een veer op gewicht.

Het enigste dat me nog tegenhoudt is dat de motor bedoelt was als besparing...
En dat ik dan wss ook een stevigere veer vooraan wil...

Iemand toevallig ervaring mee?
yss-mx366-260trc-02-shocks-nsr-150-sp-92-02-proarm.jpg
 
Na 870km ervaring met de cb300r kom ik erachter dat de achterschokdemper onvoldoende is voor mij. (Veer te zacht en te weinig uitgaande/ingaande demping voor mn 85kg)
Als oplossing heb ik de YSS MX366 gevonden bij Noud's motorbazaar.
Instelbare demping (in en uitgaand, los reservoir, veervoorspanning instelbaar, hoogte instelbaar en een veer op gewicht.

Het enigste dat me nog tegenhoudt is dat de motor bedoelt was als besparing...
En dat ik dan wss ook een stevigere veer vooraan wil...

Iemand toevallig ervaring mee?

Jaaa, hier precies het zelfde.
De vering is wel in balans (voor en achter) maar te slapjes uitgevoerd.

Ik heb zelf ook al rond gezocht, maar nog niets concreet.
In het verleden heb ik meerdere motoren uitgevoerd met hyperpro veren/dempers en dat beviel mij goed.
Waarschijnlijk ga ik daar eens vragen wat het advies is.

Mijn motor is nu bij de dealer voor de eerste beurt.
Heb er ook handvat verwarming op laten zetten en een fender extender onderweg.
Ben de motor alvast een beetje winter proof aan het maken!
 
Leuk wat meer cb300r rijders..

Zoals eerder aangegeven hier een zwarte gekocht voor mijn vrouw ergens begin vorig jaar meen ik.
Lekkere fiets, ook als er een maat van me mee gaat met ons (allemaal 600 en 1000cc) is het echt een leuke fiets.
Bij doorrijden van de groep schakel je je suf en op het rechte eind is het niet tof maar wat een leuke speel fiets zeg.
Hier misschien al weer aan het kijken naar wat anders voor haar.. Maar ze wil er zelf nog niet vanaf:-)
 
  • Leuk
Waarderingen: goos
Afgelopen week heb ik door hk suspention de vering van mijn motor laten vervangen.
Omdat er geen kant en klare vervangings set beschikbaar is hebben ze de vering zelf opmaat gemaakt.
Ja die heren weten wel waar ze het over hebben!:Y
De motor rijdt echt heel veel beter, het is niet te vergelijken.
een beetje als of je van een franse auto naar een bmw gaat.
cb300r_hoog.JPG
Veeeer.JPG
origineel.JPG

De motor staat aan de achterkant nog wel wat hoog. misschien dat ie nog iets om laag moet, maar het kan ook een kwestie van wennen zijn.

En omdat het vandaag toch zo lekker koud is, heb ik ook de moffen erop gezet.
Het is geen gezicht, maar wel lekker warm:]
moffen.JPG
 
Heb ik dat, das al de tweede keer in 3500km! de eerste keer is er een prop in gezet, nu heb ik andere banden besteld.
de gpr300 rijden lekker, maar niet bij lage temperaturen.
Heb nu t32 besteld, alleen de achterband hebben ze niet in 150/60 alleen 150/70. (ga van 90mm naar 105mm)
misschien geeft de km teller dan wat betere waarden, die wijkt best ver af!
--> op welke banden rijden jullie?

sw10.JPG
jep, het is sw10
da-fuck.jpg
 
Laatst bewerkt:
voor de nerds onder ons:

bij bandmaat 150/60 bij 6000rpm in 4th gear: 71km/h
en bij banden maat 150/70 74.5km/h

jep en als je (zoals ik) van 150/60 naar 150/70 gaat is dat +4,9%

en in real life betekend dat: de motor heeft te weinig vermogen om in de 6 harder dan 100km/h te gaan -O-;(

tijd voor een ander tandwiel :t

de verhoudingen van voor naar achter:

nerds.png
 
Laatst bewerkt:
Kan je er andere voor krijgen?
De originele verhouding rijdt aan 120 al in de schakellamp in 6e.. ik heb de lamp hoger gezet via het dashboard, maar ik weet niet of ik korter zou willen.
 
Kan je er andere voor krijgen?
De originele verhouding rijdt aan 120 al in de schakellamp in 6e.. ik heb de lamp hoger gezet via het dashboard, maar ik weet niet of ik korter zou willen.
ja dat was ook een van de eerste dingen die ik gedaan heb. van 7000 naar 8000.
Ik heb me al wel afgevraagd waarom die afgaat in de 6, tis niet dat je verder kunt schakelen...
 
Sinds kort pp2ct liggen ipv de originele dunlops.
Aanrader, brommer stuurt veeeeel neutraler.
 
  • Leuk
Waarderingen: goos
Rustig hier:Z
Tijdje terug een brief gekregen voor een terugroepactie.
Eerst geen onderdelen beschikbaar, nu pas 8 september tijd om het te repareren.
Hopelijk is het geen heel groot risico, heb er al bijna 9000km op staan ondertussen:]
 
Een zwart als nieuw exemplaar komt hier in de verkoop.
De fiets van mijn vrouw gaat eruit. Ze rijdt er nauwelijks tot niet op is uiteindelijk gebleken.

Interesse bij iemand...

Volgens mij rond de 4.000km op de teller.
 
Asie of hier, tis de zelfde motor! ik haal ongeveer 1:29 beter als de MT-10 O-)
na 10k heb ik de ketting vervangen. De achterbrug roest al behoorlijk aan de binnenzijde, dus die heb ik (zo goed als kan) voor zien van holle wand spray.

IMG_1770_.jpeg


heel af en toe zie ik nog een cb300r rijden, een zwarte tussen Arnhem en Nijmegen. Iemand van hier???
 
Terug
Bovenaan Onderaan