cb350F /400

hans90

MF'er
10 mei 2008
67
0
goes
heeyy,

k heb vorge week een cb350f gekocht, dus drekt maar even aangemelt op MF,
heb veder nog niet echt gesleutelt aan motor's ofzo, dus zal jullie hulp wel nodig hebbe zo nu n dan ;)
het is een cb350f met een 408 cc blok er op ;) best leuk.
ben hem in gelderland weze hale, van uit zeeland, hij liep wel, heeft wel 5 jaar stil gestaan. veder liep tie goed alleen starte is niet zo een succes
ben al klijn beetje begonnen, heb de buddy en de rem er af gehaalt.
en daar volgt ook al meteen me eerste vraag. de remschoen zit met 2 grote imbus bouten in elkaar, hierom heen zitten een stuk of 4/5 rubbere ringetjes, deze zijn verrot.
nou heb k wat op internet zitte zoeke maar kon geen revisie zetje vinden voor de remschoen. de rubbertjes om de cylinder waren niet heel slecht, ook de sylinder viel me mee, heb slechtere gezien hier op t forum. binnekant van de remschoen was wel vies, hier ook fototje van.
zou zegge, luid me in in het cb sleutele ;)
full
 
hier nog extra fototjes, er is duidelijk aan gesleutelt, ook de rubers om de veerpoot zijn van een susuki,
het senario dat ik me kan indenken is dat er vroeger dubbele montering op heeft gezeten, dit stuk gegaan is en enkel de linkervoorpoot vervangen is en nieuw wiel,
andere ideeen?
full
 
ohw en ,, wat is een Avi 2 ? ben nu eerst van plan dit te laten werken, zie er veder geen problemen in dat de schijf aan de andere kant zit, alleen weet k niet wat k veder nog kan verwachten ;) :S
 
zo, het topic weer is beetje bijwerken. de voorvork bleek lek te zijn en uit elkaar wou hij ook niet meer, dus een andere vork er in. ook de achtervering was aan ze einde. dus ook hier andere voor gekocht. heb een setje koni's op de kop getikt.
de carburateurs hebben ook een schoonmaak beurtje gehad, een beetje dremelnijverheid doet dan toch best wel weer wonderen!
op de foto is te zien dat de veer achter de stangetjes van de shoke is gehaakt, dit zal wel niet zo horen, maar hoe hoort het wel??
iemand fototje?
full
 
nu die voorvork verandert is, ben k nog op zoek naar een compleet voorwiel en evt, spatbord ... iemand?
 
die veer moet wat naar voren tussen de middelste carburateurs zit een rond stukje

nog voor de benzineaansluiting op de hoogte van de bovenkant vlotterbakken

kun je wel makkelijk bijkomen :N
 
oke bedankt, voor zo ver ik me het nog kan herrinere, zit dat stukje er niet tusse bij mij :(

heb zo juist is gestart, paar keer trappen en hij liep direct !
enkel blijft er bij het stil zetten benzinne uit het vlotterbakje lopen , wat kan k hier aan doen?

ook hoorde ik dat als ik 6/7 duizend toeren maakte, dat je tussen het gewoone geluid van de motor wat plofjes in de uitlaat. is dit slecht ofzo? of is dat normaal?
hij was overgens nog niet heel warm ( weet niet of dat uitmaakt )
 
dankje :)

Mooie carbs oor !! die van mij zijn maar roestig in vergelijking met dit :O
 
zeg natas, tusse carb 2 en 3 zitte nog 2 ontlucht pijpjes, doe je hier nog een stuk slang op ofzo? want k zie dat je hier niet van de beugeltjes heb zitten om die slangetjes door te doen aan het dekseltje van de carbs.
 
zo, het is al weer een poosje geleden, dus even mijn topic bijwerken.
ben ondertussen wat aan het rommelen geweest, vooral aan de bedrading. vooral de draadjes van de stuurdelen waren erg kort, en die wil ik het liefst wegwerken door het stuur heen. als het goed is komt er morgen een ander setje binnen.

wat eerst een oppervlakkige oplap beurt moest worden, word nu toch wat grondiger.
heb nu besloten om het frame opnieuw te spuiten. iemand tips hoe en wat en met wat voor verf?

veder kwam ik nog een bouwtje tegen in me blok, dat eigelijk direct afdraaide,het zit precies boven het olie filter huis, maar heb geen idee waar het voor is, jullie??
kan het kwaat? hoe te handelen?



full
 
Aiiii, dat was je stelboutje voor je distr. ketting spanner ;( :X

Dat gaat heel klote worden om die eruit te krijgen :N

Ik las dat iemand zelfs het boutje moest uitboren en dat het blok open moest.

Hopelijk weet iemand hier een truukje!?

Ik heb zelf een cb400f gehad, dus hetzelfde blok en toen zeiden ze al dat ik erg voorzichtig moest zijn met dat boutje, dat deze dus zo kon afbreken.
En helaas is dat dus bij jou gebeurt ;(

Succes en ik blijf je topic volgen!

Greetz Mark
 
Dat is inderdaad een vervelend boutje om af te breken maar een rammelende nokkenasketting hoort er wel een beetje bij ;)

Maar een goed startpunt is de shop manual, kijk http://users.fulladsl.be/spb2854/docs.htm (hier onder punt 2) maar eens.
 
Zijn de voorvorkpoten niet gewoon verkeerd om gemonteerd? Links-rechts andersom?
Denk trouwens eerlijk gezegd dat je beter op zoek kan gaan naar een ander 350 of 400 blok. Die zijn nog redelijk makkelijk te vinden en bespaart je een hoop ellende.
 
ohw shit !! ,, en dat is ook een understatement !
mja, positief denken.. als ik later een keer me kettinkje had moette spanne, dan was ie ook zeker afgebroken.. '(

dat van die voorvork is opgelost, het was een voorbouw van een suzuki.. en nu zit er weer gewoon een honda vorkje in.

pff, eerst maar is wat verzinne op dat boutje, nja stompje..
|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan