CB350F kopen

Als er bij staat "a.u.b. geen onderbiedingen" dan ben ik er eigenlijk gelijk al klaar mee.

Ga eventueel eens kijken, en kijk behalve naar de motor ook eens goed naar de verkoper. Als iets in je maar aangeeft dat ie je niet bevalt, dan afblazen die motor.

Ik zou er nooit meer dan 700,- aan uitgeven.
 
;) Ik weet niet wat Gerrit me verteld zou moeten hebben? Ik ga er ook niet vanuit dat er altijd netjes mee gereden is; ik ga er alleen vanuit dat bij 50K gaan reviseren 9 van de 10x overdreven is.....

Als je een blok hebt dat koud idd altijd meteen het rood in geblaft is dan vind ik 't al knap dat ie uberhaupt de 50k gehaald heeft...

Ik vind 900€ ook redelijk veel geld voor dit fietsje hoor, maar dan meer omdat de lak en de buddy niet origineel zijn. Als het blokje netjes loopt, niet rookt en geen olie verbruikt (wat ik niet weet, natuurlijk) dan hoeft er niet gereviseerd te worden wat mij betreft hoor....)

D'r is op 350 gebied een hoop leuk ander spul te vinden voor minder geld alleen, zeker als je niet persé origineel hoeft....

Ik wil alleen maar zeggen dat KM stand NIKS zegt en 50K zéker geen gegarandeerde revisie hoeft te betekenen (maar kán wel, natuurlijk)
Gerrriiittttt.....
:+ :+

Maareh.....elke revisie..nou nee, maar wel eerder regel dan uitzondering dat ie er snel aankomt. Maar ach..wat zeuren we voor 950 euri man... :P
 
Wat zeuren we hier in vredesnaam allemaal over km-standen? Dat zegt helemaal niks bij die oude CB-tjes. Het kan zijn dat er een ander blok onder hangt, er een andere teller op zit, de werkelijke km-stand een ton meer is... Nee, van km-standen moet je je helemaal niks aantrekken. Wie weet is ie ooit eens gereviseerd, of niet... Pas als je gaat kijken, luisteren en evt meten weet je wat je koopt :Y
 
Mja, bij mij staat er ook 54000km op en ik ga waarschijnlijk wel reviseren, simpelweg omdat ik er nog 2 jaar probleemloos op wil rijden en veel kilometers ga maken!

Daarom ook de volgende vraag: iemand een werkplaatshanboek voor mij?
 
Jawel, mail mij maar ff, zal ik je een login code op bassis van je IP adres aanmaken op mijn server, kun je um daar vanaf plukken

Met die code kun je er dan 12 uur op
 
Laatst bewerkt:
Mja, bij mij staat er ook 54000km op en ik ga waarschijnlijk wel reviseren, simpelweg omdat ik er nog 2 jaar probleemloos op wil rijden en veel kilometers ga maken!

Daarom ook de volgende vraag: iemand een werkplaatshanboek voor mij?

Als ie mooi loopt en geen olie verbruikt zou ik echt niet gaan reviseren hoor, maar goed.

Enig idee wat een revisie je kost? (als je het goed doet, tenminste)
 
neem in elk egval een compressiemeter mee..afgaand op het bericht van Jos en eigen ervaringen is dat het misnte wat je even kunt checken...ps. wel bij een lekkere warme motor ;)

(ps. Jochem..daar moet jij het toch mee eens zijn ;) )
 
tuurlijk: kan nooit kwaad. Maar goed: als je compressie mist op 1 cylinder zal ie echt niet goed lopen hoor ;)
 
Nee, eigenlijk niet echt een idee wat een complete revisie kost. Waar moet ik aan denken? 500e-800e? Maar olieverbruiken doet ie wel, hij zweet behoorlijk tussen de pakkingen vandaan en lekt een klein beetje bij kop en zo. Lekt niet hard of zo maar ik heb liever een goede motor waar ik de komende 2 jaar geen omkijken naar heb. Dan om over een jaar alsnog te gaan moeten reviseren, maar ik denk er nog even over na.

@Hulzie: Ik heb waarschijnlijk voor een tientje een boek gevonden das wat makkelijker dan elke keer de computer aan te moeten zetten. Iig bedankt voor het aanbod.
 
Laatst bewerkt:
ik zit nu al op 72000, heb hem gekocht op 66000 en nog niets aan gedaan behalve eletronische ontsteking. Afgelopen zomer mee op vakantie geweest, geen vuiltje aan de lucht, 2400km in 10 dagen :} . De motor was altijd dealer onderhouden en van de eerste eigenaar + bijna volledig origineel. Hij loopt perfect, start altijd in 1x.

Het kan dus wel met die km stand
 
Ow ik geloof ook gerust dat die van mij nog wel 15-20000km mee zal gaan maar daarna? Bovendien zal ik de motor elke dag intensief gaan gebruiken en ben ik toch wel van plan om in de vakantie meer dan 2500km af te gaan leggen. Ik reed met mijn scooter al 1500km... Bovendien start hij op het moment koud zeer beroerd (kan ook aan de afstelling liggen) en hij houd in bij 7,5k rpm. Maar misschien dat ik gewoon alle/een hoop pakkingen vervang, hem afstel en gewoon een aantal essentiele dingen vervang. Een soort van grote beurt/kleine revisie. Maar iemand nu enig idee waar ik op moet rekenen met een grote revisie? Dus honen, lagers/keringen, pakkingen, zuigerveren (zuigers?) enz vervangen.
 
Nee, eigenlijk niet echt een idee wat een complete revisie kost. Waar moet ik aan denken? 500e-800e? Maar olieverbruiken doet ie wel, hij zweet behoorlijk tussen de pakkingen vandaan en lekt een klein beetje bij kop en zo. Lekt niet hard of zo maar ik heb liever een goede motor waar ik de komende 2 jaar geen omkijken naar heb. Dan om over een jaar alsnog te gaan moeten reviseren, maar ik denk er nog even over na.

@Hulzie: Ik heb waarschijnlijk voor een tientje een boek gevonden das wat makkelijker dan elke keer de computer aan te moeten zetten. Iig bedankt voor het aanbod.


kijk...dat bedoel ik. ;)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ga eens met cb400man praten 8-)

verders ; een prima alternatief en voor het geld wat je voor deze moet betalen (950 euri): Ron en ik zijn bezig met een cb350f (zie ook
: virtuele cb350f....) met daarin een volledig gereviseerd blok, nieuw gespoten frame en bodywork etc etc...dus doe er je voordeel mee. Is ook door CB400man klaargemaakt... :}
 
Tsja, hangt er vanaf wat je onder reviseren verstaat. Ik ken er genoeg die een koppakking vervangen al reviseren noemen.... Als je het goed wil doen (alle lagerschalen, overmaat zuigers etc. etc. etc.) ga je heel hard naar de 1000€, maar dat hangt ook (sterk) af van de haast die je hebt: ga je de tijd nemen en voor koopjes ebay af dan kan het een stuk goedkoper worden...

Overigens: olie verbruiken is wat anders dan olie lekken he? (hoewel 't één 't ander niet uitlsuit, natuurlijk).

Ga er wel vanuit dat als je een motortje rijdt van 30 jaar oud dat je dan probleemloos 20K km's er bij gaat zetten: oud spul heeft gewoon veel en goed onderhoud nodig. Beknibbel niet op beurtjes.
 
volgens mij doet ie alletwee :+

kortom ; als de kop er toch afmoet voor een koppakkingrevisie, ga dan ff eens stapje verder en laat ff de cilinders en zuigers controleren..kleine moeite en strakkies een veel groter plezier. Als je het niet doet onder het mom van '' wat niet weet....' dan kost je dat waarschijnlijk een hoop dubbel werk en nieuwe pakkingen omdat het straks toch over moet..

Nogmaals ...cb400man...cb400man... (en nu kijken of de boodcshap aankomt :9 :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan