CB350F kopen

HondaChaly

MF'er
5 sep 2005
83
0
Veghel
Over twee weken moet ik op voor me motorrijbewijs en ben dus al wat begonnen met rond kijken voor een motor. Een honda CB350F wel te verstaan. Nu wilde ik graag een paar dingen weten.

Ik ben opzoek naar een cb350 die gewoon goed rijd en met gewoon normaal onderhoud nog zeker genoeg km's aan kan. Omdat de motor buiten moet blijven staan hoeft ie uiterlijk niet zo heel mooi te zijn. Hij moet niet bruin zijn van de roest maar hoeft ook niet strak in de lak te zitten. Wat zou een Cb in deze staat ongeveer moeten kosten?

Verder zou ik graag willen weten waar op te letten bij het kopen van een cb350. Kwaaltjes, gevoelige plekken, zeldzame moeilijk-aan-te-komen onderdelen en van dat soort dingen.

En als laatste was ik eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel een cb350 ongeveer zuipt.

Alvast bedankt! :)
 
voor een 350f neem ik aan (want er is ook een 350 twin) zou ik letten op de staat van de diverse bouten. Zijn ze orgineel, of reeds vervangen door dikkere exemplaren. Vooral het blok. Als her veel afwijkende bouten in zitten weet je dat er veel aan gesleuteld is. Dit hoeft niet slecht te zijn, maar als je een beetje waarde aan je werk hecht dan zorg je dat het ook goed gerepareerd is.

Controlleer ook of de bodemplaat van je zadel goed hard is, scheelt je achteraf een hoop geld.

Voor 500 euro moet je wel een rijdende vinden, voor tussen de 750 en 1000 heb je een hele nette voor.
 
HondaChaly, jij bent vast René ;)

Ik zou zeggen, kijk een beetje op marktplaats rond en ga eens kijken, en als je er eentje tegenkomt die niet alteveel rookt, kopen die hap.

Wat het motorblok betreft, alles is even simpel als de brommerblokjes, maar dan soms maal 2 of maal 4 uitgevoerd.

Heb de mijnes gekocht voor 350 euro, heb er een nieuwe achterband en kettingtandwielset opgedaan en 10.000 km mee gereden, en nu weer verkocht.. Hij ging me toch wat vervelen, het rijdt namelijk ontzettend stroef (of nouja, stroef is niet het juiste woord, maar het rijdt absoluut niet soepel). Je moet constant het toerental hoog houden om een beetje vooruit te gaan. De 250cc eencilinder die ik ervoor had beviel een stuk beter! Rijdt veel soepeler en daarom leuker. Ben daarom nu weer terug naar de eencilinder..

Maar, wat meer ontopic, wat kwaaltjes van de cb350f betreft.. Laat je niet afschrikken door overmatige herrie uit het motorblok. Tot in zekere hoogte dan. Mijnes ook, het leek wel alsof er een bak knikkers onderin het carter lag te rammelen. Maar rijden deed ie er niet minder om, en het gerammel nam in de tijd niet toe...
En zeldzame onderdelen.. Een sportbuddy is altijd wel een groot pluspunt. Voor de rest is volgens mij alles wel goed te krijgen, aldanniet tweedehands.
 
Als je een redelijk nette 350f buiten laat staan, is ie binnen 3 maanden niet meer zo net. Die dingen zie je roesten, zeker de spatborden. Aan de slag met tectyl dus.

350f-jes blijven overigens wel lopen; pas als het blok écht versleten is gaan ze olie zuipen. Flink gassen met je hand achter de uitlaat en je weet het.

En, je hebt het over oldtimers; ze hebben onderhoudt nodig. En een druppellader; een weekje stilstaan = nauwelijks meer starten.

en oh ja, www.cbfourclub.nl
 
@Oude Brikker:
Een 400f is geen 25kw ;)

@BackFire:
Het gaat idd om een CB350F, staat ook in topic titel ;)

@Jurrien:
Ik ben idd René, jammer dat je je CB weer hebt verkocht. Rijd er nu iemand bekends op?

@teacher75:
Om die reden wil ook geen nette. Zonde van de motor en zonde van het geld :)
 
@ jurrien,
Een cb350 verveelt nooit !!!

verder veel succes met je zoektocht en het is zoals teacher75 zegt, een oldtimer heeft onderhoud nodig. Ik ververs mijn olie iedere 500km en hij verbruikt ook wel olie. maar dit is meer als ik aan 9000 toeren zit, dan komt er een walpje uit. Nuja ik rij nu ook niet constant aan die toeren en het is omdat mijn olieschraapveerring ng niet helemaal is aangepast aan mijn blok (die heb ik laten vernieuwen).

Anders wens ik je veel succes met je cb (als je er een vindt) je zal er u echt kostelijk mee amuseren ! en geef dat olie en benzine, en dat blijft draaien.
 
als je ff geduld hebt ; we zijn bezig met een superprojectje, opnieuw opgeboord, geheel netjes strakjes met frame netjes gespoten en tank en ander bodywork ook als nieuw, dus plaatje.. ;)
 
Ik heb er hier ook nog een staan.

100% compleet, kop en cilinders gedemonteerd ivm gebroken zuigerveer.

Uitlaat verrot, chroomwerk minder,2 nieuwe banden, buddy tank en zijkappen in goede staat.

Voor €150 is ie van jou.

Nieuwe zuigerveertjes erop, remmetjes schoonmaken , benzine erin en rijden maar :Y
:] :)
 
Nou, dan zal ik maar orgineel doen en zeggen dat ik er ook eentje heb.. -O-

Hij staat niet in de verkoop, maar mag wel weg. Heb er ruim 2 jaar lang op gereden, rijdt goed. Maar nu heb ik een SV en denk ik niet dat ik er nog veel op zal rijden. Bij interesse hoor ik het wel. :)
 
iemand die ik ken begon ook op een 400f, en kreeg um ook gewoon als 25kw verzekerd hoor, orgineel zijn ze 26 kw geloof ik, maar dat halen ze toch niet :P
 
Ik heb er hier ook nog een staan.

100% compleet, kop en cilinders gedemonteerd ivm gebroken zuigerveer.

Uitlaat verrot, chroomwerk minder,2 nieuwe banden, buddy tank en zijkappen in goede staat.

Voor €150 is ie van jou.

Nieuwe zuigerveertjes erop, remmetjes schoonmaken , benzine erin en rijden maar :Y
:] :)

Mmmm....
Zou best leuk zijn, nog een cb'tje erbij. O-)
 
Geslaagd!!! 8-)

Wat vinden jullie van deze fiets?

>>>>klik<<<<

Ik ga er morgenavond kijken en hij moet 250 kosten. Dat lijkt me niet echt veel. Maar misschien heeft dat ook wel een reden...
 
Lijkt ardig ding, maar met 71000 km op de teller en waarschijnlijk nog geen revisie zal ie daar hard aan toe zijn...en dan bedoel ik niet een paar zuigerveertjes... B|

in deze is goedkoop meestal erg duurkoop... :Y _O-

maarja..je wou hem graag buiten laten staan, dus dat zal ie waarschijnlijk ook veel gaan doen :P
 
Dat klinkt niet zo heel positief. Ik heb idd geen zin in een grote rivisie. Maar kan ik er echt van uit gaan dat ie binnenkort een rivisie nodig heeft? Of als alles mooi loopt, dan kan ie nog wel ff mee?
 
Ik zou me niet al te druk maken, met een gaar blok kun je ook heel lang plezier hebben! Ik spreek uit ervaring. Je hebt misschien wat minder vermogen en misschien wat olielekkages. Maar daar valt wel mee te leven.
 
Nou, dan zal ik maar orgineel doen en zeggen dat ik er ook eentje heb.. -O-

Hij staat niet in de verkoop, maar mag wel weg. Heb er ruim 2 jaar lang op gereden, rijdt goed. Maar nu heb ik een SV en denk ik niet dat ik er nog veel op zal rijden. Bij interesse hoor ik het wel. :)
Ik heb wel interesse. Kun je er iets meer over vertellen?
 
Ik ben er net geweest en het is z'n geld denk ik wel waard. Ik heb hem dus ook zo goed als gekocht. Alleen was er een dingetje. Het voorwiel staat scheef tov van het stuur. Is dat gewoon recht te zetten door alles ff los te draaien, recht te wringen en weer vast te draaien? Of is er meer aan de hand. En is het misschien een reden om em toch maar niet te kopen.

Verder startte ie wat moeilijk en liep ie niet helemaal zuiver stationair. Ding had 2 jaar stil gestaan. Ding rookte niet en lekte voor zover ik kon zien ook niet. Chroom was wel netjes, netzoals de tank, kappen en buddy. De uitlaat demper had wat puntjes. De uitlaat bochten waren aangestast. Geen roest maar wel meer zwart dan chrome. Zeker niet doorgerot. Chrome is niet meer te redden. Dus mooi behandelen met hittebestendige verf lijkt me een goed plan (?).

Wat denken jullie er van? Mooie koop voor 250 euro?
 
Terug
Bovenaan Onderaan