CB350f: primaire ketting

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Eindelijk heb ik m`n nokkenasketting goed gesteld...
Maar nu hoor ik zo rond de 1100 toeren nog een bonk/klapper
Ik denk dat dat dan de priumaire ketting wel zal zijn.
Is daar nog iets aan te doen?
Hoe stel je die af?

Kan ik door het bovenste dekseltje van m`n kop te halen de nokkenasketting controleren op slijtage?
 
Carburateurs synchroon laten zetten zal al een hoop schelen.
Het beste is om zelf een setje synchroonklokken aan te schaffen, de cb350f en 400f moeten namelijk regelmatig afgesteld worden.

Verder is er niets aan te stellen. Je kunt de primaire ketting ook vervangen (kost iets van €84,-) dan rammelt hij ook niet meer.
 
Primaire ketting vervangen is wat mij betreft okee...
Maar dan moet het blok toch gesplitst worden?
Of kom je daar langs onder bij?
Hoelang zou het duren voor de rammel weer begint?
Qua prestaties maakt het niets uit neem ik aan?
 
Primaire ketting vervangen is wat mij betreft okee...
Maar dan moet het blok toch gesplitst worden?
Of kom je daar langs onder bij?
Hoelang zou het duren voor de rammel weer begint?
Qua prestaties maakt het niets uit neem ik aan?


Het blok moet idd helemaal uit elkaar.

Ik weet niet hoeveel jouw cb gelopen heeft, maar met normaal gebruik zou het toch wel 20 tot 25000 kilometer moeten duren voordat je weer een rammel hoort.
Als je elke rit het uiterste uit je motor haalt zal het wat korter duren.

Prestatie zal er niet veel beter van worden, maar je motor gaat wel wat mooier stationair lopen.
 
Het blok moet idd helemaal uit elkaar.

Ik weet niet hoeveel jouw cb gelopen heeft, maar met normaal gebruik zou het toch wel 20 tot 25000 kilometer moeten duren voordat je weer een rammel hoort.
Als je elke rit het uiterste uit je motor haalt zal het wat korter duren.

Prestatie zal er niet veel beter van worden, maar je motor gaat wel wat mooier stationair lopen.


Geen zorgen, de CB's rolden destijds al rammelend de productielijn af! ;)
Zoals gezegt, goed synchroon stellen doet wonderen. :)
 
Hmm...
Hij heeft er nu zo`n 85600 op zitten.
Ik heb er nu in 5 maanden iets van 7000 km mee gereden zonder veel problemen.
Eerst rammelde de nokkenasketting erg maar toen ik die spande was het weg.
Wel raar dat Menkel motoren niets zei van die rammel en dat vermoedelijk een questie van spannen was.

Maakt synchroon regelen van de carbs iets uit voor die rammel bij 1000 toeren van de primaire ketting?

Synchroon regelen lukt me vast niet zonder zo`n aparaat daarvoor toch?
 
als je nou ff langskomt, we hebben zo'n ding liggen... ;) wat betreft die ketting ; primair hoor je altijd wel, deze is ongespannen. De nokkenasketting begint bij oudere beestjes al weer na een paar km's te rammelen hoor...Is ook een kwestie van het nokkenastandwiel dat vaak niet meer zo nieuw is... :o .

als je het echt goed wil doen oet je ketting, spanners en tandwielen vervangen en da's best een dure grap.... '(
 
oja..de primaire ketting vervangen wil je niet aan beginnen ; het ding is knakenduur en knappen doen ze nooit.....


Knakenduur??

Ik betaalde bij een Honda dealer 85 euro voor die ketting. En dan wel een van Honda, dus niet zo'n imitatie ding.

Je kunt die spullen ook bestellen bij www.Davidsilverspares.co.uk , niet goedkoop maar wel een super service, en snel je onderdelen in Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan