CB350K rijklaar maken

Vandaag in de late namiddag terug thuis aangekomen, het was een fantastische reis :P

Verhaal en foto's volgen nog, eerst even bekomen ;)

Alvast een voorsmaakje van het avontuur:
Foto-GVHSHIFR.jpg

Foto-DGQHGEPC.jpg

Foto-RE4AXSSJ.jpg

Foto-YZ63JT4H.jpg


En ja hoor, we zijn beide, inclusief de brommers, heel thuisgeraakt *O*
 
Gefeliciteerd Wim, met je rijbewijs, dat de motor het goed doet en dat je heelhuids thuisgekomen bent! *O*
Ik heb wel schik gehad om jouw oplossingen! :Y

:W
 
Ik heb je project eens door gelezen erg leuk gedaan 8-)

Blokje zal ook mooi in orde zijn!

Even een vraagje over jou binnenspatbord, ik zie dat je gewoon een stuk recht traanplaat gebruikt hebt..... geeft dit geen problemen bij het inveren?
 
leuk project man, maaruh ik heb ook een vraagje ;) waar heb je dat luchtfilter gekocht als ik vragen mag :) zoek zelf namelijk ook zo'n luchtfilter met een binnendiameter van 55mm
 
Sorry dat de foto's zo lang op zich laten wachten, school is weer begonnen en ik heb het even druk.... :) Ze komen er aan ;)

Even een vraagje over jou binnenspatbord, ik zie dat je gewoon een stuk recht traanplaat gebruikt hebt..... geeft dit geen problemen bij het inveren?
Op één van de vorige foto's zie je dat er busjes tussen de de plaat en het frame zitten. Enkel als ik heel hard over een drempel rij raakt de band de plaat een beetje (zie ik aan sporen op de plaat), veel kwaad zal dit niet kunnen :)

leuk project man, maaruh ik heb ook een vraagje ;) waar heb je dat luchtfilter gekocht als ik vragen mag :) zoek zelf namelijk ook zo'n luchtfilter met een binnendiameter van 55mm
Het is een zogenaamde "sportluchtfilter" of "keienvanger", geen goede kwaliteit, maar goed genoeg voor een brik :) Kost vrijwel niets (10-15 euro) en is bij de eerste beste scooterwinkel te krijgen.
 
Het is een zogenaamde "sportluchtfilter" of "keienvanger", geen goede kwaliteit, maar goed genoeg voor een brik :) Kost vrijwel niets (10-15 euro) en is bij de eerste beste scooterwinkel te krijgen.

I know! zal eens bij de lokale scooter winkels hier gaan vragen maar ik denk niet dat ze het hebben met 55mm binnenmaat! dan moet je wel een hele dikke opgevoerde scooter hebben met een mega carb in vergelijking met de cc's :+

toch bedankt ! :)
 
kijk eens op louis.de daar heb ik ze ook vandaan en ik geloof dat ik ook 55mm heb maar weet het niet zeker.
 
Weg oma!

Ik weet het, ik heb jullie lang laten wachten, maar het komt er aan: het reisverslag *O*

Ik heb afgelopen week een blogje in elkaar gestoken en ben nu bezig met mijn foto's er op te zetten. Er staan er al een paar op, de rest zal snel volgen :)

Motorupdate:
Hij doet het nog ;) Aangezien ik enkel in de weekends thuis ben heb ik niet veel km's meer gemaakt. In totaal ongeveer 4.000km
De originele bobines houden het nog steeds uit, ondanks veel mensen beweren dat deze niet samengaan met transistorontstekingen.

Op de TODO-lijst staat het vervangen van de voorvorkkeerringen (de rechtste is behoorlijk lek), maar dat is zo dringend niet.

Gegroet medemotorrijders!
 
heel leuk ding hoor
(hoewel ik eerder fan ben van spaakwielen :) )
en ik ben erg jaloers op je tank! als je die eens van plan bent weg te doen heb ik wel intresse ! :)
 
Spaakvelgen zijn inderdaad toffer, maar ik had snel velgen nodig (mijn spaakvelgen waren in té slechte staat) en die had ik toen net gevonden :p
 
Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb :)

Dus: ergens in dit topic vroeg ik me af hoe lang die (licht) beschadigde nokkenas nog zou meegaan. Nu hebben we het antwoord: ongeveer 5000km :+

Vorige maand moest het blok uit het frame om een gescheurd ophangpunt te lassen. Omdat het blok er toen toch uit was, heb ik meteen het kleppendeksel er eens af gehaald om te kijken hoe het met de nokkenas was. De pitting bleek toch heel wat gevorderd te zijn (van het loopvlak schoot niet veel meer over..), dus ik heb maar besloten om de nokkenas meteen te vervangen door een frisser exemplaar :) De tuimelaars worden ook meteen vervangen, die loopvlakken zijn ook niet meer wat het zou moeten zijn.

Omdat we toch bezig waren (en ik nog een andere nokkenas moest vinden) heb ik de kop en cilinder ook gedemonteerd om even te zien hoe deze er nog uit zagen. Hier was alles nog perfect, buiten wat te veel koolaanslag.

De nokkenas:
sany0427.jpg


De ergste tuimelaar:
sany0429.jpg


De zuigers voor en na hun poetsbeurt:
sany0425e.jpg

sany0426.jpg


De kop even opgefrist. Gepoetst en kleppen heel lichtjes ingeslepen met fijn schuurmiddel (was meteen goed genoeg, aangezien ik ze 5000km geleden al had ingeslepen).
sany0634.jpg


Alvast wat pakkingen geknipt. Ik ben nu nog koper aan het zoeken om de koppakking te maken. Deze reparatie wordt zo goedkoop mogelijk ;)
sany0631.jpg


Tot zo ver het blok :)
Een ander probleem was dat de voorvork krom en lek was (altijd zo geweest eigenlijk, maar dit was de ideale moment om dit ook meteen op te lossen ;) ). Kevinblade heeft mij twee prachtige poten gesponsord :}
sany0636.jpg


Voorvork gedemonteerd (beetje troosteloos zicht):
sany0638j.jpg


Van de vier poten twee goede gemaakt:
sany0639.jpg


Terug op de motor gezet (ben ik eindelijk af van die demperolie die tussen mn remblokken komt door die lekke poot :X : )
sany0642f.jpg


Meteen de kabelboom naar het dashbord afgemaakt. Dit was er vorig jaar niet van gekomen omdat ik de motor nodig had toen ik aan de draadboom bezig was. Het contactslot was nog steeds een snel vastgesoldeerd schakelaartje met tape aan het stuur bevestigd (dat heb ik voor de zekerheid maar niet in dit topic gezet :') ). Nu heb ik een echte sleutel om mijn motor te starten *O*
sany0643.jpg


De nokkenas is momenteel onderweg vanuit Texas, als deze binnen is kan ik alles terug ineen steken :)

Als hij klaar is, is hij beter dan ooit tevoren!
 
Even een update: eergisteren was hij klaar (heeft nog wat voeten in de aarde gehad, foto's volgens nog), bij wijze van test ben ik gisteren dan maar naar marktrock gereden :+

Aangezien ik nog maar net thuis ben ga ik eerst wat bijslapen, foto's komen nog wel ;) Ondertussen ongeveer 200km gereden met de andere nokkenas.
 
Dag Wim_V,

Dank voor dit topic. Ik vond het erg waardevol om te lezen.
14 dagen geleden ben ik in het gelukkige bezit gekomen van een CB350K0, waar ik mee aan de slag ga. Restaureren is niet het goede woord, maar wel weer veilig rijdend de weg op is mijn eerste doel.

Groet van Giedi
 
@ gerben15: veel plezier er mee, het zijn best leuke motortjes ;)

Even wat uitleg over de nokkenas. Foto's moet ik nog op mn computer zetten, die volgen later :)
Ergens ver terug in dit topic is te zien dat de nokkenas dmv naaldlagers is opgehangen. Geen probleem, tof zelfs! Ik had er alleen niet aan gedacht dat de nokkenas ook wel eens aangepast zou kunnen zijn. Toen ik mijn nieuwe (oude) nokkenas binnenkreeg, zag ik vrij snel het verschil :')

De draagvlakken van de nokkenas waren afgedraaid en er was een bus op geperst (die in de naaldlager liep). Dit was vrij goed gedaan, zo goed dat me het niet eens opgevallen was. Het probleem was dat de nieuwe nokkenas te klein was voor de naaldlagers. Een oplossing zou zijn om de nieuwe nokkenas af te draaien en de bussen hier op te persen, maar dat zag ik niet echt zitten (weinig draaiervaring en een nokkenas lijkt me best hard materiaal). Ik ben dan op zoek gegaan naar andere naaldlagers.
Uiteindelijk heb naaldlagers gevonden die op de nokkenas pasten. De buitendiameter was 4mm te klein, maar dat was niet echt een probleem. Ik heb 2 bronzen bussen gedraaid van 2mm dik die ik in de lagerhuizen geperst heb. Alles ineen gezet en de motor draaide zowaar mooier dan tevoren :)

Na een kleine testrit en een daaropvolgende inspectie, toch weer een tegenvaller... De koperen koppakking lekte een heel klein beetje (erg kleine belletjes te zien), hoewel aan het rijgedrag of geluid niets te merken was. Het motorblok dus terug uiteen, koper opnieuw gegloeid en motorblok terug gemonteerd. Er waren nu minder belletjes te zien, maar nog steeds niet 100% dicht...

Omdat ik nu toch echt wel wilde rijden heb ik maar de (5000km oude) koppakking gemonteerd en de kop op een iets vaster moment aangedraaid. Eindelijk was hij dicht! *D (mocht ook wel na 3 pogingen, ik kan ondertussen met mijn ogen dicht de koppakking vervangen)

Een vraagje voor de kenners: waarom kreeg ik de kop niet dicht met mijn koperen pakking? Zou de kop misschien niet helemaal vlak zijn?

Ondertussen +-600km gereden, en hij doet het nog perfect :) Alleen het contactslot ben ik nog niet gewend (was eerst schakelaar ;) ), de sleutel er af halen bij het uitzetten moet ik nog leren. Op Pukkelpop vroeg ik mij pas na 2 dagen af waar mijn sleutel was, die stak nog altijd in het contactslot terwijl mijn motor nog altijd op de parking stond... Verkopen zal dus helemaal geen succes zijn :')

Aangezien ik nog vakantie heb tot 21 september en ik van 13 tot 19 september in Turkije zit, heb ik nog niets te doen tot 13 september. Misschien nog snel een motorvakantie? :P
 
Vreemd van die koppakking.. ik volgens mij werden die dingen vroeger ook gewoon gebruikt, incl dat hergebruiken door gloeien.

Misschien kun je koper wat minder goed indrukken dan een standaard koppakking, en moet je daarom een iets groter aanhaalmoment gebruiken?

edit: "vroeger" als in "echt oude motoren", niet die 350's toen ze nieuw waren ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor weinig zadeltassen gevonden, rekje gemaakt, ik ben klaar om naar pukkelpop te gaan ;) Aangezien ik daar werk (lees: iets zou moeten doen :+ ), kan ik hem lekker op de medewerkersparking neerzetten :P
[afbeelding]
[afbeelding]
(alles wordt nog beter vastgemaakt hoor ;) )

Rara wat er in de tassen zit... juist, nog 48 blikjes :+

Eerst hing het rekje vast met ijzerdraad, nu maar beugeltjes gemaakt. Moet nog afgelast en gespoten worden.
[afbeelding]

Ga je dit jaar ook weer naar Pukkelpop? Ik iig wel *O*
Hopelijk met de motor, maar anders met de snoek van een paar vrienden :)
 
Lang geleden dat ik dit topic nog eens geopend heb :P Normaal werk ik weer op pukkelpop en dan ga ik zowieso met de motor!

Momenteel zit ik midden in mijn examens. Daarna hoop ik mijn GS650 eindelijk af te maken :)
 
Lang geleden dat ik dit topic nog eens geopend heb :P Normaal werk ik weer op pukkelpop en dan ga ik zowieso met de motor!

Momenteel zit ik midden in mijn examens. Daarna hoop ik mijn GS650 eindelijk af te maken :)

is het een beetje veilig om met de motor te gaan? Als in is het mogelijk om m'n motorkleren daar op te bergen?

Zit nu te kijken of ik met de motor ga of met de trein, maar de trein duurt minstens 5 uur, en met de motor is het 2,5 uur :/
 
vroeger stond er op het festivalterrein een standje
waar je een kluis/kastje kon huren om je spullen op te bergen,
of dat nu nog het geval is ... ?
 
Tja, ik kan mijn motor op de bewaakte medewerkerscamping zetten, vlak bij de ingang van het festival :P

Normaal zijn er idd kluisjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan