Even voorstellen: ik ben Wim, bijna 19 jaar en ik studeer industrieel ingenieur elektromechanica in Leuven. Ik woon in Lommel, vlakbij de Nederlandse grens (inderdaad, ik ben een belg )
Edit: omdat dit topic een beetje groter geworden is dan ik dacht, maak ik er maar meteen een projecttopic van
Eigenlijk was het plan om een VW T2 te kopen om op vakantie te gaan, maar ja, wat doe je als je niet genoeg plaats hebt? Juist, dan koop je voor heel weinig een oude motor
Het gaat om een CB 250 G van 1972, maar de motor komt uit een 350K4. Op de foto is hij al aardig gepoetst. Op de zijkapjes na, is hij ongeveer compleet. Hij staat al een 20 jaar stil, en aangezien ik niet weet wat er allemaal met de motor gebeurt is, leek het me het beste om eerst eens wat dingen na te kijken. (edit: ondertussen is dit wat uit de hand gelopen en begin ik maar meteen aan een revisie van het blok )
Ga ik hem origineel maken? Nee! Ten eerste heb ik daar geen geld voor, en ten tweede doe ik gewoon lekker mn eigen goesting Betrouwbaarheid staat bovenaan.
Een eerste probleempje:
Wanneer ik de kickstarter intrap, draait alles mooi rond en hoor ik geen schurende geluiden. De compressie lijkt me ook in orde, tot hier dus alles goed Het viel me wel op dat de kickstarter niet meer vanzelf naar boven veerde, dus heb ik het deksel er eens afgehaald.
Als ge goed kijkt, zie je dat de bout die normaal de veer tegenhoudt losgebroken is. Niet goed dus.
De koppeling is er al gedeeltelijk af, maar kan iemand me vertellen hoe ik dat stuk op de foto er nog afhaal?
Kan iemand me misschien ook vertellen waar ik een bedradingsschema kan vinden? Of eventueel een volledig werkplaatshandboek?
Alvast bedankt,
een nieuwe brikker
Edit: omdat dit topic een beetje groter geworden is dan ik dacht, maak ik er maar meteen een projecttopic van
Eigenlijk was het plan om een VW T2 te kopen om op vakantie te gaan, maar ja, wat doe je als je niet genoeg plaats hebt? Juist, dan koop je voor heel weinig een oude motor
Het gaat om een CB 250 G van 1972, maar de motor komt uit een 350K4. Op de foto is hij al aardig gepoetst. Op de zijkapjes na, is hij ongeveer compleet. Hij staat al een 20 jaar stil, en aangezien ik niet weet wat er allemaal met de motor gebeurt is, leek het me het beste om eerst eens wat dingen na te kijken. (edit: ondertussen is dit wat uit de hand gelopen en begin ik maar meteen aan een revisie van het blok )
Ga ik hem origineel maken? Nee! Ten eerste heb ik daar geen geld voor, en ten tweede doe ik gewoon lekker mn eigen goesting Betrouwbaarheid staat bovenaan.
Een eerste probleempje:
Wanneer ik de kickstarter intrap, draait alles mooi rond en hoor ik geen schurende geluiden. De compressie lijkt me ook in orde, tot hier dus alles goed Het viel me wel op dat de kickstarter niet meer vanzelf naar boven veerde, dus heb ik het deksel er eens afgehaald.
Als ge goed kijkt, zie je dat de bout die normaal de veer tegenhoudt losgebroken is. Niet goed dus.
De koppeling is er al gedeeltelijk af, maar kan iemand me vertellen hoe ik dat stuk op de foto er nog afhaal?
Kan iemand me misschien ook vertellen waar ik een bedradingsschema kan vinden? Of eventueel een volledig werkplaatshandboek?
Alvast bedankt,
een nieuwe brikker
Laatst bewerkt: