CB400 ontsteking stellen zonder flitsgeval

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Kan iemand mij dat uitleggen?
Tenminste, ik weet wel hoe het moet. Alleen op welke streepjes moet ik de krukas zetten?
 
Het merkteken FIRE (F) op de vervroeger is het moment van ontsteken. Dus op dat moment moet het contactpuntje openen/sluiten.
Te controleren met een lampje, multimeter, of op de "on the road" methode : een sigaretten vloeitje tussen de puntjes en voorzichtig hieraan trekken.
Wanneer het vloeitje loskomt, is het moment van openen/sluiten, dus het moment van onsteken.
 
Dank je, ook wel logisch als T bdp is. Morgen maar even kijken of ik hem netjes afgesteld kan krijgen.
 
Ik heb het gewoon met een knipperlichtlampje gedaan icm een WPH. Ging goed en werkt prettig.
 
check techniek op www.cbfourclub.nl. Staat een uitgebreid artikel.

Mooi artikel idd, met het lampje afstellen wist ik wel maar niet dat je hem gewoon tegen je grondplaat aan kunt houden.

Ik zit alleen met cilider 2,3 Eerst heb ik 1,4 gesteld, dat was geen probleem en lampje gaat precies op het merkteken aan. Vervolgens 2,3, heb hem nu helemaal naar een uiterste (links) gedraait en het lampje gaat vlak voor F aan. Draai ik hem de andere kant op en het lampje gaat nog eerder aan.
Volgens mij hoort dat niet anders zou er niet veel te stellen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eerst 1-4 afstellen door het verdraaien van de gehele grondplaat.
Daarna 2-3 afstellen door het plaatje waar de 2-3 contactpunten opzitten te verschuiven.

Lukt het niet om de onsteking op de goede tijd te zetten, dan moet je misschien eerst de contactpunt opening op 0.3-0.4 mm zetten.
:} :}
 
F = 1/4 , Fl oid is voor 2/3.

Of was het al gelukt? *O*
 
Ja, op een gegeven moment de hele zooi eraf getrokken en het spul van mijn 350 blok gemonteerd. Toen kon ik hem wel netjes stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan