CB400 wil niet op de middenbok..

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Het lukt me niet om mn CB400F alleen op de middenbok te zetten...Het beeste is niet verlaagd oid. Ik heb er iemand anders bij nodig die hem achteruit trekt. En NEE, ik ben niet klein en slap, daar kan het niet aan liggen. ;) Iemand een id hoe ik dit kan aanpassen??? (Ivm kettingsmeren ed)
 
Sjaap:
het is een kwestie van "technique", een motor op de middenbok zetten, (zo lang als het niet beschadigd of verroest is...)

Stap 1:
motor op kickstand, sta op de linker kant van je motor, linker hand op de stuur, rechter hand op de "grabrail" onder de achterkant van de zit.
Stap 2:
Rechter voet op de middenbok hefboom en een beetje gewicht opzetten...breng de motor voorzichtig naar verticaal, tot je voelt dat beide twee voeten van de middenbok zit vast op de grond....and now the tricky bit:
Stap 3:
In een vrij snelle (maar vloiende) beweging zet je volle gewicht op je rechter voet (op de middenbok hefboom, als je goed staan) en gebruik je rechter hand om de fiets (een beetje) op en naar achter te trekken....en "KLUNK" daar is ie *D :}
(Linker hand op de stuur: niks trekken, halen of duwen..hou de stuur recht)

Hope it helps,

evil (ex-rijinstructeur) dave
 
Sjaap:
het is een kwestie van "technique", een motor op de middenbok zetten, (zo lang als het niet beschadigd of verroest is...)

Stap 1:
motor op kickstand, sta op de linker kant van je motor, linker hand op de stuur, rechter hand op de "grabrail" onder de achterkant van de zit.
Stap 2:
Rechter voet op de middenbok hefboom en een beetje gewicht opzetten...breng de motor voorzichtig naar verticaal, tot je voelt dat beide twee voeten van de middenbok zit vast op de grond....and now the tricky bit:
Stap 3:
In een vrij snelle (maar vloiende) beweging zet je volle gewicht op je rechter voet (op de middenbok hefboom, als je goed staan) en gebruik je rechter hand om de fiets (een beetje) op en naar achter te trekken....en "KLUNK" daar is ie *D :}
(Linker hand op de stuur: niks trekken, halen of duwen..hou de stuur recht)

Hope it helps,

evil (ex-rijinstructeur) dave
Theorie zit er nog goed in :P
 
Stieguhpiep.

Vertaalt: stijgerpijp.
Gebruik: plaats de buis over het pinnetje van de standaard en trek hem met deze hefboom op de bok.
Simpel en effectief.

Aangezien je de bok bijna altijd bij je vaste stalling gebruikt kun je die pijp gewoon daar ergens laten liggen.

2e optie is hogere/hardere veren van een andere motor nemen. Krijg je ook een heel vaste wegligging van in de bochten. (CB400FS (sport) :P )
 
ghehe, ik moest met me examen, nadat ik de andere bijzondere verrichtingen in 1 keer gehaald had, een stukje wandelen met de fiets. Mijn tuintje indraaien }) en uitkijken voor de mooie bloemetjes die in de border stonden.
Jaja, de examinator maakte er een leuk verhaaltje omheen.
Maar goed. Ik stond uiteindelijk in me schuurtje en toen moest ie op de middenbok })

Never nooit niet dat me dat lukte.
Na 5 keer proberen en beetje hulp van me instructeur, die het flauw vond van de examinator om zo'n klein meisje zo'n zware fiets te laten opbokken }) , is het gelukt.
Het zweet brak me aan alle kanten uit. De man zat me denk ik teveel op de huid.

Ik moest thuis maar oefenen van hem en voilá haha.

Annetje kan fietsen opbokken ;)
Me Div van 208 kilo ook.

Is idd een bep. techniek dus oefening baart kunst.
Ik kom trouwens wel met me linkervoet van de grond.
Ik maak één of ander klein hupsje ofzo, met me gewicht op de standaard en dan gaat ie.
 
Komt ie weer met zijn schoonmoeder: de Triumphg 3TA heeft ook een erg ongelukkig hefboom/zwaaartepunt. Is sta me altijd de pleuris te trekken om dat ding op de bok te krijgen. Kwestie van oefenen, of idnerdaad je bok verlassen/verslijpen/verbouwen. Niets waar een owuebriker voor terugschrikt dacht ik zo... :P :P
 
Het lukt me echt niet!!!! Alleen wanneer ik een plankje onder het achterwiel leg, of wanneer ik, (NIET lachen) op mn motor ga zitten en hard achteruit duw en dan op eens met mn voet de bok naar beneden druk...Ziet er niet uit en deze manier is ook niet toe te passen in een klein schuurtje ;)
Misschie komt het doordat ik een laag stuur heb, dan kan je er nouwelijks aan trekken omdat je voorover gebogen staat.
 
duuuusss.....middenbok lukt als je op de CB zit, achteruit ga en op de hefboom drukt ? Zeker geen mechanische mankement met de ding...
Lees me handleiding weer eens en let op:
NIET op de stuur trekken !!!
Twee pootjes van de bok op de grond.
Je volle gewicht op de hefboom (rechter voet, met links in de lucht, als het moet)
En een beetje liften op de onder-zits "grabrail" dinges met je rechterhand en:
Hup ! :9

evil (niet-lachend) dave

Anders: wat denken jullie van een middenbok wedstrijd ?
Heeft iemand een Harley "fulldresser" met bok te leen ? 8-)
 
Wat voor schoenen heb je aan? Ik heb nl. ook meer moeite op het moment dat ik mijn gympen aan heb. Op m'n kisten geen enkel probleem, daar kan je zoveel kracht op zetten zonder dat je iets voelt...

Ook gewoon mn kistjes :) (Lopen errug lekker!! :P )

Op maandag 27 mei 2002 07:41 schreef Yammie het volgende:Theorie zit er nog goed in :P


Bij mij niet, mn lesmotor had geen middenbok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan