CB400F carbs afstellen

Hoe loopt hij nu als hij warm is? Met de choke vind ik helemaal niet interessant, die is alleen om hem te kunnen starten.
 
eerst warm draaien en afstellen.
dan zien of hij koud goed start en hij goed genoeg draait om er direct mee te kunnen rijden (met of zonder choke), meer moet je koud niet doen/kunnen.
 
Als je hem nog niet warm hebt laten draaien zal de synchroon afstelling ook nog zijn gebeurd neem ik aan?

En waarom staan die schroefjes niet in het midden van wat in het boekje staat, om te beginnen? Reden voor?
Die hebben trouwens voor zover ik weet juist invloed op het stationair toeren gebied.

En tot slot. De choke hendel hoort ook een nokje mee te nemen dat het stationair ophoogt. Dus dan raakt hij de normale stationair schroef niet meer. Dit heeft verder niks met je probleem te maken. Gewoon ter info. ;)
 
Zo, ff een flink rondje gedaan na alle basisafstellingen volgens het boekje te zetten. Dus de luchrschroeven twee slagen los en verder de aanlagschroeven volgens boekje. Loopt nu stationair zo'n 3000rpm...
Aanslagschroeven loszetten heeft geen effect. Hmmm.... boek dr maar weer bij pakken.
 
wat noem jij 'aanslag schroeven'?

Die grotere schroef waarmee je met de hand kunt afstellen hoe ver gas los terug kan en het schroefje wat hetzelfde doet bij het choke mechaniek?
 
Heb je de inlaatspruitstukken goed gemonteerd. Er staan nummers 1-4 op. En zijn de O-ringen nog goed? Bovendien de luchtmengstelschroef is 2 +- 0,5 dus ik zou op 2 beginnen.
Mijn ervaring is dat de CB 350 f en dus wrschnlijk ook de CB400 erg gevoelig zijn voor fouten mbt afstelling ed.
 
Heb je de inlaatspruitstukken goed gemonteerd. Er staan nummers 1-4 op. En zijn de O-ringen nog goed? Bovendien de luchtmengstelschroef is 2 +- 0,5 dus ik zou op 2 beginnen.
Mijn ervaring is dat de CB 350 f en dus wrschnlijk ook de CB400 erg gevoelig zijn voor fouten mbt afstelling ed.
De inlaatspruitstukken zitten goed. Tis alweer een tijdje terug dat ik de boel uit elkaar heb gehaald maar ik ben er vrij zeker van dat ik de o ringen vervangen heb. Bespuiten met remreiniger gaf ook geen verschil. Zal het nog eens met startpilot doen als dat in huis is.
 
Hmm, dus ofwel met de gasschuiven helemaal omlaag toch nog wat te veel toeren.
Of de gas terug wordt door wat anders tegen gehouden.
Plan van aanpak nu;
Checken valse lucht met startpilot
Check met dichthouden luchtinlaat
Carbs demonteren en bekijken en vergelijken met een andere set die ik heb liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan