cb400f carbs op 350f?

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
gaat dit goed lopen icm een open filtertje zoals de mijne??

DSC01302.sized.jpg


ik heb nu namelijk die filter dicht moeten stoppen om hem enigsinds lekker te kunnen late lopen..
 
Roel, was het verschil met de 400 carbs dan?

Even ter info, ik was tijd terug op de open dag bij Motoport en daar stond man van Hilltech een zelfbouw honda 1 cilinder te meten ( in een Gilera frame). Daar had hij het over dat bij open filter en open uitlaat je ongeveer 30 to 40% grotere primaire sproeier nodig hebt.

Voor de 400 is dat dan 75 x 1,4 is 105. Dus ik weet niet wat er nu in zit, maar zeker geen 105.
 
cb350f is 75 geloof ik, cb400f 78 :? als ik me niet vergis.. maar verder zijn die carbs identiek dan??
 
wacht ik zie nu op david Silver spares dat cb400f ook 75 main jet's heeft....
 
30 tot 40% grotere sproeiers bij gebruik van open filters?

Wat een kul,dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Hoger dan een 10% kom ik een SU/CV-carb meestal niet,op een flatslider soms 15%....
Meestal is het verhangen van je gasnaald in een hogere positie al voldoende om de verarming door open filters al teniet te doen,maar als je naast open filters ook open uitlaatdempers monteert zul je met sproeierbezetting moeten stoeien.
Als er nu standaard 75 inzit,zou ik eerst eens een 80 proberen om vanuit daar te fijntunen.
Kijk wat ze nu doet op volgas.
Kan best zijn dat je op een 78 of juist op een 82 sproeier uitkomt.
Doe in ieder geval efkes een runnetje op een testbank voor de zekerheid... ;)
 
Ha Pascal, ik heb er nu 82 in zitten, maar kom nog behoorlijk wat te kort bij volgas, laatste kwart doet ie niet veel meer. Ik wacht nog ff op mijn rvs bus met schroefdraad om mijn lambda sonde te kunnen monteren en kijken wat de meter aangeeft.
 
Waar heb je die 82 sproeiers vandaan ron? Ik heb net ff mailtje gestuurd naar david silver. Kijken wat die zoal hebbenliggen.
 
350 carbs hebben wel andere naalden maar een 400 loopt er wel goed mee
stat 400 = 40 ipv 35 voor 350

gasnaald moet eerder omlaag dan pakt die beter op

met open zo als roel dat heeft probeer maar eens 85 of 90
die 90 = makkelijk te maken gewoon een boortje van 0,9mm

zo'n sproeier is ook wel zelf te maken op een draaibank stukje messing enz
wel beetje priegelwerk

voor je tune werk moet je maar een keer langskomen maak je een proefrit op die 528cc en dan kijk je maar verder
 
kun jij 85 sproeiertjes maken van mijn 75 sproeiers dan? dan stuur ik ze wel 'n keer op of ik kom eens langs ;) ...
 
zou beginnen met 90

dan proefrijden en dan evt kleiner of nog groter

kan ook wel kleinere maken met sproeierboortjes van louis
 
Hoi

Ik lees even mee en dacht moet toch even reageren.
Zoals ik eerder hier in het brikken deel heb gezien
blijft het sproeier verhaal toch lastig.
In Roel zijn geval zou ik een sproeier monteren van
90 en dan eens gaan proberen.
Ik ben bezig met mijn CBX en heb op die manier met
sproeiermaatjes en een setje ruimers mijn sproeiers
zo perfect gekregen.
Ik heb eeb K&N binnenfilter gemonteerd en een "laser"
uitlaatsysteem en ik moest van 85 naar 100.
Het is gewoon een kwestie van proberen.

succes Zeldzame
 
Hello

Thank you for your e-mail.

Jets for this are:

#75 - in stock @ 3.70 GBP each.
#78 - to order from Honda @ 3.74 GBP each.
#80 - to order from Honda @ 3.74 GBP each.
#90 - in stock @ 4.50 GBP each.
#95 - in stock @ 4.00 GBP each.

Regards
Tim

Prices exclude VAT @ 17.5% (if applicable) and postage.
ALL PRICES ARE QUOTED IN POUNDS STERLING (£)


hmmmm misschien dan toch maar zo'n ruimersetje aanschaffen.... vind ze behoooorlijk prijzig
 
ik ga weer aan de slag met de lambda sonde, dus Roel ooit :)

Alleen ook nog ff kijken of ik stukkie RVS kan buigen in de juiste hoek.
 
Laatst bewerkt:
Helaas is er geen regel voor dat sproeierverhaal, bij elke motor is het weer proberen en vaak loshalen.

Maar heeft iemand al eens een set van 4 zelfgeruimde sproeiers nagemeten? Ik ben benieuwd in hoeverre ze van elkaar afwijken (testje met liter water en dan de tijd meten ofzo?).
 
Ik heb ze met een sproeiermaat setje nagemeten nadat
ik ze met een ruimertje heb bewerkt.
Daarna zijn ze bij een kennis van mij in een soort
flowmeter geweest en het verschil zat tussen min. en
max. op een 7%.
Dus het lijkt mij wel heel goed te doen met een beetje
(veel) geduld en een setje ruimers en maatjes.
Ben wel bijna 1 dag bezig geweest hoor met iedere keer
monteren en testen.

Zeldzame
 
Ik heb ze met een sproeiermaat setje nagemeten nadat
ik ze met een ruimertje heb bewerkt.
Daarna zijn ze bij een kennis van mij in een soort
flowmeter geweest en het verschil zat tussen min. en
max. op een 7%.
Dus het lijkt mij wel heel goed te doen met een beetje
(veel) geduld en een setje ruimers en maatjes.
Ben wel bijna 1 dag bezig geweest hoor met iedere keer
monteren en testen.

Zeldzame

Goed werk! :} .

7% lijkt niet veel, maar op een setje sproeiers van 100 hebben we het dus ongeveer over sproeiermaten tussen de 96,5 en de 103,5 (sproeiermaat komt natuurlijk niet exact overeen met de flow).
 
nee dat klopt maar je kunt op die manier wel zien of de
verschillen niet TE groot zijn.
Wat ik ook altijd doe bij het ruimen van sproeiers dat ik
een verfstreepje op de ruimer zet als de eerste klaar is.
Dan kan ik voor de volgende sproeiers makkelijk zien tot
hoever de ruimer erin moet ;) .
Want voor je het weet ga je te ver.
Verder heb ik in iedere uitlaatpijp een gat geboord met
een plug erin zodat ik voor iedere cilinder de uitlaat
gassen kan meten.
Het gaat mij niet zo zeer om het C.O. getal maar met
een 4gas meter kun je heel mooi je Lamda getal zien EN
niet te vergeten het H.C. getal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan