CB400F detailverschillen

OudeJap

MF'er
5 okt 2004
242
0
De Bilt
Ik heb twee CB400Fjes. Een uit 76 en een uit 79. Nu vraag ik mij af wat Honda in de drie jaren van produktie (75-77) allemaal heeft aangepast. Ik begreep van Jochem - SOHC4 dat de F(0) een ander achterframe heeft dan de F1/2 serie, maar wellicht is er nog meer te melden.

Ik ben benieuwd.
 
Gerrit vergeet te vemelden dat dus het oude model dus geen beugels aan het frame heeft waar de voetsteuntjes op zitten, want die zitten op de achterbrug :Y

Dankbaar gebruik gemaakt van deze combinatie, oud model frame met achterbrug zonder voetsteuntjes en klaar was caferacer. Stond wel net zo strak *D
 
PS was de tankdop ook niet anders, een met en de ander zonder het slotje?
Yep, eerste type geen slotje.

En er zijn ook verschillende opties in omloop wat betreft 't stuurslot. Maar dat kan ook een verschil zijn tussen amerikaans/europees. :?

En een andere behuizing vd bobines volgens mij. :? Ik zie wel eens van die grijze dingen op de jonge types.


En vast nog een paar heel minimale verschillen, maar wel allemaal uitwisselbaar. :)
 
ps.
Kunnen we in dit topic niet eens alle al-dan-niet-verbouwde 400tjes met fotoos op een rijtje zetten? Moet je eens zien wat een 'detail' verschillen we dan zichtbaar krijgen. *D
 
RDZ goed plan. Ik zal mijn beide brikken plaatsen.

Er is een bizarre hoeveelheid aan varianten als je de verschillende lokale versies bekijkt. Voor ieder land was er wel een variant.
 
Hmm bij mijn fietsen is me nooit veel verschil opgevallen, tenminste niets wat fabrieks af al zo was :P Maar ik zal toch eens heel goed gaan kijken.
ps. dit zijn mijn CB's
CB400f002.jpg

en dit is de andere, voor de verbouwing begon (die volgende week weer verder gaat, eindelijk)
DSCF0025.sized.jpg
 
ps.
Kunnen we in dit topic niet eens alle al-dan-niet-verbouwde 400tjes met fotoos op een rijtje zetten? Moet je eens zien wat een 'detail' verschillen we dan zichtbaar krijgen. *D

Goed idee RDZ :}

Bij deze mijn 400f-jes:

Allereerst de (met het hand geverfde) kanarie gele 76-er welke nodig wat aandacht verdient :X
full


En de rode 78-er welke er aanzienlijk beter bij staat :9~
CB4001806.jpg
 
Goed idee RDZ :}

Bij deze mijn 400f-jes:

Allereerst de (met het hand geverfde) kanarie gele 76-er welke nodig wat aandacht verdient :X
(Afbeelding)

En de rode 78-er welke er aanzienlijk beter bij staat :9~
(Afbeelding)


Hee het lijkt wel of die gele een wat bollere tank heeft, maar dat kan natuurlijk ook met het resizen van de foto te maken hebben. Overigens op beide fietsen mag je rijden met een blauwe kentekenplaat he. Zie dat je keurig gele hebt, maar dat hoeft dus niet.
 
dees is nu van mij.
002.jpg



zal van de week eens wat betere foto's plaatsen.

kentekenplaat moet ook nog Blauw worden, die gele staat niet
 
Hee het lijkt wel of die gele een wat bollere tank heeft, maar dat kan natuurlijk ook met het resizen van de foto te maken hebben. Overigens op beide fietsen mag je rijden met een blauwe kentekenplaat he. Zie dat je keurig gele hebt, maar dat hoeft dus niet.

dat van die tank is inderdaad gezichtsbedrog....heeft dak ik een beetje te maken in welke hoek de foto genomen is, dit in combinatie met een doffe tank waardoor je de contouren niet kunt zien.

Blauwe plaat mag overigens niet zomaar....alleen wanneer de motor voor 1 januari 1978 op kentekn is gezet mag er een blauwe plaat gevoerd worden. Moet dus helaas op de rode met een gele plaat rijden. :N
En de gele is voorlopig nog niet rijvaardig, menteren van een blauwe plaat heeft dus nog geen prioriteit ;)
 
Let wel, ergens in de loop van '78 is de verplichting voor de gele plaat gekomen. :o


edit: 1januari? weet je 't zeker? ik meen later in t jaar. :?
 
Hierover, de gele en blauwe platen doen de meest wilde verhalen de ronde. 1 jan 1978 alleen nog maar gele platen. Voor de blauwe platen is er nog iets anders aan de hand. Er is een periode geweest waarin er donkerblauwe en lichtblauwe platen waren, zeker voor auto's (die dingen op vier wielen ;)

Volgens mij is het zo dat het onderscheid licht en donkerblauw niet meer wordt gemaakt en klassieke platen altijd donkerblauw zijn. Volgens mij heeft die periode overigens maar twee jaar geduurd (76/77).
 
CB400man heb je daar een 750 vork voor nodig om twee schijven te monteren? of zijn er andere alternatieven. Het ziet er zo stoer uit met die doorboorde schijven.
 
CB400man heb je daar een 750 vork voor nodig om twee schijven te monteren? of zijn er andere alternatieven. Het ziet er zo stoer uit met die doorboorde schijven.

deze niet ouwe jap..is een aftermarketset voor een 400 heb ik begrepen
:? ..ikzelf heb een cb500vork gemonteerd strakkies waarin wel een wiel met twee schijven zitten (VFR-schijven wel te verstaan, met een setje V50 Monza Guzzi dubbelzuigerklauwkes *O* )
 
Terug
Bovenaan Onderaan