CB400F detailverschillen

Jeps, heel zeker.
Staat zowel op blauweplaat.nl als op se site van het RDW vermeldt.
motorfiets van 8-juli-1978 en toch net oud genoeg voor een blauwe plaat :?
Post van Reetje in topic 'Kentekenplaat'
Post van Reetje in topic '25 jaar!!!'

En hij heeft een officiele blauwe plaat met 'stempeltje' want dat heb ik zelf gezien. ;)

Volgens mij weten ze 't bij RDW zelf ook niet zo goed en zijn er in '77 en '78 wat uitzonderingsregels van kracht. ;) (waarschijnlijk zijn er nog kentekens afgegeven met letter-letter-cijfer-cijfer-cijfer-cijfer tot ergens eind '78)
 
Kan ook zijn dat de motoren al typekeuring 12-1977 hadden en pas uiteindelijk in 78 op kenteken gezet zijn, dat zal wel je overgangsregeling zijn.
 
motorfiets van 8-juli-1978 en toch net oud genoeg voor een blauwe plaat :?
Post van Reetje in topic 'Kentekenplaat'
Post van Reetje in topic '25 jaar!!!'

En hij heeft een officiele blauwe plaat met 'stempeltje' want dat heb ik zelf gezien. ;)

Volgens mij weten ze 't bij RDW zelf ook niet zo goed en zijn er in '77 en '78 wat uitzonderingsregels van kracht. ;) (waarschijnlijk zijn er nog kentekens afgegeven met letter-letter-cijfer-cijfer-cijfer-cijfer tot ergens eind '78)

We mogen toch wel aannemen dat het RDW wel weet waar ze mee bezig zijn :?
Maaja, waarschijnlijk zal oom agent niet al te moeilijk doen wanneer het kenteken van bv. july '78 is en dus ïllegaal met een blauwe plaat rondbrikt O-)
 
Even los van het kentekenverhaal, heeft er iemand een set folders uit de verschillende jaren, zodat wellicht te lezen is wat er gewijzigd is aan onze brikken in de korte tijd dat ze gemaakt werden?
 
We mogen toch wel aannemen dat het RDW wel weet waar ze mee bezig zijn :?
Maaja, waarschijnlijk zal oom agent niet al te moeilijk doen wanneer het kenteken van bv. july '78 is en dus ïllegaal met een blauwe plaat rondbrikt O-)
Die agent kan in dit geval niks moeilijk doen aangezien het een echte plaat is met zo'n leeuw erin gestanst. Hij heeft ook met papieren erbij gevraagd van 'mag deze een blauwe'.

[ontopic]
Over de cb400f-detail-verschillen zijn denk ik niet bijster veel artikeltjes te vinden. :?

Volgens de tabelletjes van de onderdelen magazijnen, moet je zowat voor elke keerring per bouwjaar een ander bestelnummer hebben is mijn ervaring. Maar intussen is alles uitwisselbaar. ;)
 
CB400man heb je daar een 750 vork voor nodig om twee schijven te monteren? of zijn er andere alternatieven. Het ziet er zo stoer uit met die doorboorde schijven.

is een std 400 vork alleen kroonplaten zijn van een 550 en de rechtervorkpoot is een aftermarket vorkpoot dacht dat dat van ECKERT was [heb er niet meer]
 
Dan geef ik dit topic maar eens een flinke schop.

Kunnen we hier de type-discussie mooi voortzetten ;)
Hier nog een mooi type-linkje, maar misschien al bekend?

En ik zag dat de 400 van Mr Q te koop is voor weinâg. Klik
 
Dan geef ik dit topic maar eens een flinke schop.

Kunnen we hier de type-discussie mooi voortzetten ;)
Hier nog een mooi type-linkje, maar misschien al bekend?

Nee, maar daar zie ik toch duidelijk staan dat het model 76 (F1 dus) alleen US model is. Het bewijs zou ik zo zeggen.
 
Joooaaas, briljant zou ik willen zeggen en dat doe ik dan bij deze.
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Scheelt mij een hoop gezoek. Leuk man, ze staan bij mij favorieten.
 
full

Foto in betere tijden...
Volgens mij helemaal origineel. ALleen het stuurtje ben ik niet zeker van. (en de uitlaat)
 
Sjaap, je uitlaatdemper is een niet-originele.
Net als de mijne. Die is vlgs mij afkomstig van een of andere chopper. Ieg een ding dat meerdere van dat soort dempers erop heeft.
Maakt niet uit, het gaat om de wondermooie 4-in-1 constructie! :9

Dit is de mijne.
full


Het is een plaatje uit 2003; mijn puter is begin dit jaar onderuit gegaan :( en ik heb ff geen recenter exemplaar.
Inmiddels is er iets aan veranderd.
Ander stuur (ietsie hoger, zit relaxter :] ), ander blok :9 , andere tellerset (350) en ander spiegeltje.
Oh ja, de carterbeugels zijn eraf. Die bleken bij de blokwissel mijn toets der kritiek niet meer te kunnen doorstaan (ze hebben ooit gedaan waar ze voor bedoeld zijn, bij een vorige eigenaaar). Heb andere liggen, moeten er nog op.
 
(Afbeelding)
Foto in betere tijden...
Volgens mij helemaal origineel. ALleen het stuurtje ben ik niet zeker van. (en de uitlaat)
Het stuur lijkt mij wel origineel. De uitlaatdemper is echter niet origineel, dit lijkt me een BSM demper? Maar de uitlaatbochten zijn daarentegen weel weer origineel... :Y

Ziet er verder wel verrektes goed uit die fiets trouwens!
 
Dan geef ik dit topic maar eens een flinke schop.

Kunnen we hier de type-discussie mooi voortzetten ;)
Hier nog een mooi type-linkje, maar misschien al bekend?

Nee, maar daar zie ik toch duidelijk staan dat het model 76 (F1 dus) alleen US model is. Het bewijs zou ik zo zeggen.
:} Ja, je had volkomen gelijk :}

De F1 is alleen in '76 in US geleverd, en in Europa is in '75 en '76 gewoon de F geleverd, in '77 kwam de F2.
 
Net wierp ik een blik op de partslist (uit '77) van honda4fun, daar staat ook een heel tabelletje met frame-/motornummers, en in welk land ze geleverd zijn.
 
Hoe staat 't met je 400tje eigenlijk?

Zo te zien trouwens alleen einddemper gewijzigd. Stuur & schokdempers lijken me origineel. :Y

De originele demper ligt in de schuur *O* De 400 is niet al te best meer...Net voor mn vertrek nog enkele malen mee naart werk gereden, in pekeltijd, omdat de guzzi kuren had. Nooit echt goed schoongemaakt, ook niet voor mn vertrek naar het buitenland. Ik schrok dus best wel toen ik terug kwam, maar vooral van de guzzi! Die pijpen zijn ook half bruin nu. Moet maar zien wat er onder de roest vandaan komt, na een stevige poetsbeurt. Ze heeft nog niet eens meer gelopen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan