CB400F - Elektra hulp gevraagd

Gaat goedkomen, hebben jullie wel verdiend ;)
Belofte maakt schuld:
20170523_163829_resized.jpg


Hier nog met de oude tank erop voor de test. Nieuwe tank en zijkapjes komen er pas op als 'ie verder helemaal klaar is. Tevens nog steeds zoekende naar een net zadel....
Uiteraard volgt dan nog een mooie buitenfoto met het zonnetje erbij :Y

Voor de oplettende lezertjes; de nieuwe lakset is al eens in detail voorbij gekomen op MF :) (met dank aan FZRene)
 
Netjes, met de rode lakset is hij helemaal af. Het originele zadel ziet er best nog redelijk uit. Zou je nog aan zo'n guiliari zadeltje kunnen komen, dat stond hem wel netjes.
 
Zit alleen een groot gat aan de zijkant, verder is er inderdaad niks mis mee ;) En ik heb er geloof ik nog drie liggen, allemaal net iets mankerend. Ik heb ook nog een sportzadel, maar dat is helaas geen Guilliari, maar zo een met een vlakke, schuine kont. Vind ik dan ook weer niet helemaal 'het'...

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk elk zadel op een CB400F wat te lang vind ogen :/
 
Update;

Alle contacten onder de tank en in de koplamp schoon gemaakt en connectors vervangen waar nodig. Gisteren de tank gemonteerd en een stukkie gereden :]

Knipperlichten doen het, tenminste rechts wel. Links soms.... of na ff wachten (je hoort het relais dan steeds razendsnel schakelen). Dat circuit dan nog maar eens nakijken, maar het belangrijkste onderdeel, het blok loopt weer *O*

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken! :}

Mogge Oma B|

Update; na het laatste ritje zag ik dat de remklauw lekte. Toch jammer als je daar net een nieuwe seal in hebt gedaan, nieuwe remslangen en een nieuwe rempomp hebt gemonteerd -O- Maar goed, de boel weer uit elkaar en bedacht dat de zuiger misschien toch niet fris genoeg was voor hergebruik...
Gelukkig had ik nog wel wat andere klauwen liggen, daar een net zuigertje uit geselecteerd, maar weer een nieuwe seal en ook even een ontluchtingsschroef besteld en de boel weer in elkaar. De seal kwam deze keer (via Wemoto) trouwens met een stofring :? Die dan maar om het zuigereinde geschoven na montage, hoop dat dat de bedoeling was.
De vorige keer voor het eerst in m'n leven een remsysteem gevuld, dat werd nu dus de tweede keer. Mijn lieve vrouw had een mooie injectiespuit van de dierenkliniek meegenomen, dus maar eens van onder proberen te vullen. Na wat :? en :( de nieuwe ontluchtingsschroef (die dus dicht zat :() weer vervangen door de oude, de boel gevuld en alles lijkt nu dicht. Nog maar even afkloppen en de proefrit afwachten.

Dan de elektra; knipperlichten werken dus niet goed. Rechtsaf gaat goed, linksaf twijfelt het relais en geeft dan af en toe eens een knipper waarbij ook de instrumtenverlichting mee knippert _O- :/. Haal ik deze los dan werken de knippers prima. Daarbij gaat de instrumentenverlichting dan weer niet branden als ik de verlichting aan doe. Kortom; we zijn nog niet klaar met de elektra :+
 
Kleine update maar weer om oma buiten te houden...

Remsysteem lijkt nog steeds dicht.

Instrumentenverlichting werkte in het geheel niet, behalve als deze mee knipperden met de knippers _O-
Alles nog eens nagezien en een extra draadje gelegd (volgens de foto's die ik had gemaakt voor ik alles los trok :Y) en dat werkte weer.

Dan nog eens alle connectoren van de knippers bij langs geweest omdat ik daar mee aan de klus was geweest en daarvoor alles nog werkte (de logische conclusie zijnde; Boskawouter heeft weer es lopen prutsen :/). Maar uiteindelijk bleek het in de schakelaar te zitten; teveel uitslag (als in heen- en weer gaan ;)) binnenin waardoor de contactjes wel/niet/niet goed op elkaar uitkwamen. Alles schoongemaakt, nog eens geprobeerd zonder succes en uiteindelijk de slag van het schuifje maar beperkt door een paar kleine schroefjes aan de uiteinden in te draaien. Nu alle connectors en schakelaars dus weer fris en de elektra weer goed werkend *O*.
 
Terug
Bovenaan Onderaan