CB400f kop verwijderen?

koennie

MF'er
23 sep 2004
74
1
houten
halo,

ik ben bezig de cilinderkop van mijn CB400 blok te demonteren om een nieuwe koppakking te plaatsen. Ik heb alles los, alle tapeindbouten er af, nokkenas er af enzo, maar die kop die wil maar niet los. ik had aleen een tip gekregen dat ik er een mes tussen moest proberen te krijgen, maar dat lukt ook niet echt. Ik kan ook ni echt kracht zetten op de cilinder omdat die koelribben zo fragiel zijn.

bah ik wil die kop eraf! heeft iemand nog andere tips?
 
He Keonnie...

waarschijnlijk klemt ie op de pasbussen, zitten op de hoeken. Als deze een betje verroest zijn kan dat nog wel es een beetje problemen geven. Verder ; welke pakking hebben ze gebruikt ? Als dat van dat zwarte vette spul is, dan kleeft dat als verrek. Je kunt een wat dikkere schroevedraaier pakken en deze tussen de ribben van kop en cilinderblok zetten, vervolgens even draaien en dat doet het meestal al wel...

Ook een blokje hout en een hamertje werkt, maar inderdaad voorzichtig. Verder kan even warmmaken mete en gasbrandertje ook wonderen doen.... :z
 
ja dikke schroevendraaier heb ik ook al geprobeert, maar had ook geen effect.
Gasbrander kan ik inderdaad ook wel ff proberen.

hoe doen motor revisie bedrijven dat eigenlijk met een poelietrekker op de tapeinden ofzo? zou dat kunnen?
 
kan t me bijna niet voorstellen dat ik een boutje zou vergeten, maar ik zal ff kijken :?

ik zie ze trouwens niet staan in de partslist
 
eej koen ok ff aangemeld of was je da al... ok toevallig da we mekaar vanmiddag tegekwame bij tria op de stoep :9

ps had je die trein nou nog gehaald? ik kon 't nie meer zien namelijk
 
eej koen ok ff aangemeld of was je da al... ok toevallig da we mekaar vanmiddag tegekwame bij tria op de stoep :9

ps had je die trein nou nog gehaald? ik kon 't nie meer zien namelijk


ja was best gek, kleine wereld! stuurtje ziet er mooi uit, en die tuimelaartjes komen ook zeer goed van pas. Die van mij waren best wel erg ingevreten nu ik er weer naar kijk...
 
a gij bnet het...Kan inderdaad zo zijn..in de gaten waar de wtee middelste bougs zitten zitten ook nog twee moeren..zou je best es vergeten kunnen zijn ja... *D
 
a gij bnet het...Kan inderdaad zo zijn..in de gaten waar de wtee middelste bougs zitten zitten ook nog twee moeren..zou je best es vergeten kunnen zijn ja... *D

noah die ben ik zeker niet vergeten, maar die zijn ook m8 en geen m6. die twee tapeinden zijn wel een beetje roestig. bij twee andere tapeinden zit er een koperen ringetje een beetje heel erg vast omheen, dat zal ook wel behoorlijk tegen houden.
bwaa problemen :r
 
Koen,

kijk ff op Marktplaats..staat een vent die wat sloopspul heeft van o.a. een 400..stond ook een complete vork bij met nette binnenpoten

:)

Dit vond ik ook nog op MP : :P

"een goede cabreteur
als u intrese hep bel even of mail even"

:+
 
bij een 350 zit achter tussen inlaatrubbers nog een m6 boutje
400 kop alleen maar m8 12 stuks
zal wel vast zitten op pasbussen
zachtjes met een kunstof hamer van onder af proberen beweging in te krijgen
 
He Keonnie...

waarschijnlijk klemt ie op de pasbussen, zitten op de hoeken. Als deze een betje verroest zijn kan dat nog wel es een beetje problemen geven.


:+

YEP

Heb ik ook gehad............

Veel geduld en monnikenwerk,met behulp van harde pvc hamer.
Niet teveel met schroevendraaier/beitel/mes klooien.
Krijg je alleen maar schade door.

Greetings.... :+ KAWAidioot :+
 
ik geef meestal even wat tikjes met een rubberen hammer, er zit op de hoeken een dwars verbinding in de koelribben. Daar kun je net even iets harder tegenaan tikken dan tegen de rest van de ribben. Vooral niet overhaasten, gedult is een schone zaak
 
zo duurde even kreeg het plaatje even niet op de goeie maat. Maar hier zie je waar de verstevigingen zitten.
full
 
zo duurde even kreeg het plaatje even niet op de goeie maat. Maar hier zie je waar de verstevigingen zitten.
(Afbeelding)

Ja ik heb ook op die plaatsen zitten wrikken en vorige eigenaren hebben daar ook al zitten kloten, omdat een stukje koelrib is afgebroken.

de nylonhamer dus! ga ik zeker proberen!
 
ben nooit een voorstander van wrikken in een blok, en dat moet je ook zeker niet op die plaatsen doen, eronder zit die versteviging namelijk niet dus druk je die rib eronder naar de eeuwige koelribvelden. wrikken kan je dan beter in het midden doen, daar zit onder en boven een versteviging. Maar zoals ik al zei, liever niet wrikken, beschadigd alleen maar. Kies trouwens wel een zo zacht mogelijke hamer en geen terugslagvrije en liever veel kleine tikjes dan 1 harde. beleid is het toverwoord ;)
 
Hoi Hoi

Misschien met wat carbit
in de cilinders. O-)

vraag het hem maar even, misschien heeft
hij wat over. :9

full





groet Zeldzame
 
hehe eindelijk die kop er af...

nu dus nergens pakkingen te koop voor betaalbaar...

en triaatje zei dat iemand hier aan pakkingen kon komen, iemand die geetr of gerrit heet? kan dat?
ik zou graag een emeel of telnr van hem willen ontvangen als dat kan

mail naar koenhartman @ hetemeel. com

cheers koen
 
hehe eindelijk die kop er af...

nu dus nergens pakkingen te koop voor betaalbaar...

en triaatje zei dat iemand hier aan pakkingen kon komen, iemand die geetr of gerrit heet? kan dat?
ik zou graag een emeel of telnr van hem willen ontvangen als dat kan

mail naar koenhartman @ hetemeel. com

cheers koen
Voornaam die je noemt doet me denken aan die zwarte zwabberaar die net boven jou heeft gepost. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan