Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey Juraat,
toevallig heb ik met hetzelfde probleem gezeten. Bij de KNMV kon ik hem uiteindelijk wel verzekeren. Die hebben veel ervaring met motoren en ook met oldtimers. Zij gaan er van uit dat een oude motor niet meer zijn originele vermogen kan leveren na al die jaren. Op zich klopt dat verhaal ook wel, maar daarvoor hebben ze wel een uitdraai van het vermogen nodig. Mocht hij net iets te veel leveren zijn er vast mogelijkheden om hem te knijpen en dat dit ook op een uitdraai terug is te zien. Dit is iets wat de meeste verzekeringen niet doen, maar de KNMV is dan ook gespecialiseerd in motoren. Zij geven de garantie dat je op die manier gewoon verzekerd bent bij een ongeval. Echter bij de politie durf ik het niet te zeggen. Dan zou het ook op het kenteken moeten staan, maar dit is dan dus niet het geval. Ik heb toen mijn probleem voorgelegd bij de KNMV en zij kwamen met deze oplossing. Je verzekering klopt dan dus wel, maar voor de politie durf ik het niet te zeggen. Ik rijd er in ieder geval gewoon mee rond en heb de verzekeringspapieren en uitdraai bij me.
Groeten Sjaak Wielspaak
een 400f heeft dacht ik 26kw op kenteken, legaal terugvoeren zal je niet lukken
er is geen tweede type goedkeuring voor de 400f als zijnde 25kw dus gaat niet lukken
je kan wel met een uitdraai van een vermogensbank waarop staat hij minder dan
25kw is naar je verzekeraar toe en het zo proberen, maar als je een ongeluk krijgt
vraag ik me of je verzekeraar dan nog steeds achter je staat
een 400f is een japanse motor, dus die 26kw is aan de krukas gemeten en niet aan het
achterwiel waar hij nooit 26kw zal halen, maar helaas specificeert de wet niet
waar het vermogen gemeten wordt en het toch een papieren kwestie.
veel succes
Twin4life
een 400f heeft dacht ik 26kw op kenteken, legaal terugvoeren zal je niet lukken
er is geen tweede type goedkeuring voor de 400f als zijnde 25kw dus gaat niet lukken
je kan wel met een uitdraai van een vermogensbank waarop staat hij minder dan
25kw is naar je verzekeraar toe en het zo proberen, maar als je een ongeluk krijgt
vraag ik me of je verzekeraar dan nog steeds achter je staat
een 400f is een japanse motor, dus die 26kw is aan de krukas gemeten en niet aan het
achterwiel waar hij nooit 26kw zal halen, maar helaas specificeert de wet niet
waar het vermogen gemeten wordt en het toch een papieren kwestie.
veel succes
Twin4life
......mits je het maar niet in je hersens haalt op een >>>>25kW-motor te gaan rijden (je bent dan op zeker niet verzekerd! ).
Volgens mij zijn er moderne 25kW motoren die veel feller reageren dan een Cb400F....en nog een hogere topsnelheid hebben ook.
Het CB-tje zou 170km/h halen
Die moderne 25kW-flitsijzers zouden dan minder gevaarlijk zijn dan een oudje met wel 27kw op de krukas?
Tsja, daar zeg je zo wat.Mjaaa
Mijn opgeboorde cb350f (naar 400cc dus) trok toch echt even hard op als een ER-5 op 25kw Bovendien topte ik die ook wel op een 160km/u dus ik denk dat ze wat dat betreft niet echt onderdoen voor een moderne 25kw, als je een goede hebt tenminste