CB400F ombouw project

Niks te doen, RDZ? :P

Maarreh, netjes hoor. :}

Alleen als je zelf je plaatje upload bij je post, dan is dat niet nodig. Dan volstaat [ imgatt ] (zonder spaties) in je post.
Nu ik niet meer les geef op school moet ik toch af en toe 'n ei kwijt he. ;)

Maar dat [imgatt] weetik wel, maar da's didactisch wat lastiger. :P



ps. altijd dat '[*imgatt] zonder sterretje' enzo vinnik ook niet zo dudacties, vandaar mijn misbruik van de boldtags ;)
 
Nou dan ga ik dat eens proberen met de cb 250
full
 
Iets anders, ik heb vandaag mijn zuigerveren binnen gekregen van David Silver,
Joepie, kan ik weer lekker verder sleutelen, want zoals jullie al gezien hebben hangt er nog geen blok in. Zondag komt de foto (hoop ik) O-)
 
Oh ja de voorvork, dat klopt want zonder al dat extra gewicht van het blok staat ie natuurlijk een stuk hoger, maar ziet er goed uit, vond ik ook. :9
 
Misschien is dit wel een leuk ideetje voor je ombouwprject...
Ik heb er alvast 1.5 jaar over gedaan maar nu is ie endelijk af!
Nu moet ik enkel nog kleine zaken doen (carbu's afregelen, hier en daar wat polijsten, enz) maar hij is wel al rijvaardig!
full
 
Misschien is dit wel een leuk ideetje voor je ombouwprject...
Ik heb er alvast 1.5 jaar over gedaan maar nu is ie endelijk af!
Nu moet ik enkel nog kleine zaken doen (carbu's afregelen, hier en daar wat polijsten, enz) maar hij is wel al rijvaardig!
(Afbeelding)
Als je voor al geen knipperbollekes hebt, waarom laat je de pinkers achter dan wel erop?

Staat veel sjieker zonder volgens mij. ;)



Verder 'n hele mooie cafereesert. :}
 
Misschien is dit wel een leuk ideetje voor je ombouwprject...
Ik heb er alvast 1.5 jaar over gedaan maar nu is ie endelijk af!
Nu moet ik enkel nog kleine zaken doen (carbu's afregelen, hier en daar wat polijsten, enz) maar hij is wel al rijvaardig!
(Afbeelding)

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Leuk brommer hoor :+
 
Misschien is dit wel een leuk ideetje voor je ombouwprject...
Ik heb er alvast 1.5 jaar over gedaan maar nu is ie endelijk af!
Nu moet ik enkel nog kleine zaken doen (carbu's afregelen, hier en daar wat polijsten, enz) maar hij is wel al rijvaardig!
(Afbeelding)
Nergens om hoor wat maakte dat het zo lang duurde ?

Ze speciaal is hij nou toch ook weer niet ?

Ik bedoel, wij bouwen een motor van de grond af op in 3 tot 4 maanden max, dus slopen, spuiten/poeieren en weer opbouwen (en vaak ook nog met een blokrevisie).
 
Op donderdag 15 mei 2003 15:27 schreef Bral® het volgende:Nergens om hoor wat maakte dat het zo lang duurde ?
Als je eenmaal de onderdelen hebt gevonden zal 't wel zo gepiept zijn.

Ik denk dat ik in 3 uurtjes de hele looks van deze bike over heb gezet op de mijne, als ze naast elkaar staan. (2uur voor stuurtje gerekend ;) )


't verzamelen van onderdelen kan voor 'n nieuweling nogal duren he. En niet zeggen dattie niet speciaal is, want dassie wel. 8-)
 
Op donderdag 15 mei 2003 15:45 schreef roestendoenze het volgende:En niet zeggen dattie niet speciaal is, want dassie wel. 8-)

Oh nee, dat hoor je me niet zeggen , was alleen benieuwd naar het hoe en waarom van een jaar bouwen met dit resultaat.
 
Ach wat is lang, ben een jaar of 5 geleden begonnen aan de cb400. Na wat stilstand ben ik weer begonnen. Tankje is wel strak en die clip-ons staat ook wel goed, moet er bij mij ook nog op.

Ben vandaag bij de Haan geweest, velgjes 17" mooi gepolijst en nieuw 100 € de stuk, zonder spaken wel te verstaan. En dan aan het spaken beginnen. Ben benieuwd of ik dan tegen problemen aan ga lopen, want ik wil mijn oude spaken gebruiken en deze inkorten.

Bandjes is ook geen probleem voor 17", daar zijn d'r genoeg van.
 
Nergens om hoor wat maakte dat het zo lang duurde ?

Ze speciaal is hij nou toch ook weer niet ?

Ik bedoel, wij bouwen een motor van de grond af op in 3 tot 4 maanden max, dus slopen, spuiten/poeieren en weer opbouwen (en vaak ook nog met een blokrevisie).

Ik zat eerst en vooral een beetje met een budget-probleem (geen budget dus), de tank was langs alle kanten gedeukt, voorvork rond het blok geplooid, heb redelijk veel tijd in mijn kontje (dat van de motor, dus...) gestoken + heb ondertussen ook nog even een zundapp, een volvo amazon en een peugeotje 204 gedaan (vandaar dus het budget-probleem) + ondertussen ben ik ook nog ff aant studeren
Maar je hebt gelijk: normaal moet het ook niet zo lang duren. Het leuke is wel dat ik voor het hele ding nog geen 250 Eurotjes betaald heb! Dus dat is ook weer ff meegenomen! :9
Oh, ja! Dat van die onderdelen verzamelen is ook waar: Het hoeft allemaal niet zo lang te duren, maar als je ze (bijna) gratis wil, dan duurt het wat langer!
 
Rijdt dat nou een beetje? Zo'n CB400

Vraag ik omdat ik op het punt sta een te kopen. Wil hem opknappen voor de vrouw. Maar ik stel me voor dat het misschien best leuk is om er zelf op te rijden. Alleen ben ik wel een beetje verwend
 
Rijdt dat nou een beetje? Zo'n CB400

Vraag ik omdat ik op het punt sta een te kopen. Wil hem opknappen voor de vrouw. Maar ik stel me voor dat het misschien best leuk is om er zelf op te rijden. Alleen ben ik wel een beetje verwend
Rijd net zo makkelijk als de hedendaags gebruikte lesmotors. (cb500 / gs500f)

Stuurgedrag & schakelgedrag erg soepel. :) (Dan moet wel eea 'n beetje in orde zijn, bijv. schokdempers.)



Mogelijk tref je er wel eentje die erg zwaar koppelt. Da's dan weer niet zo 'vrouwvriendelijk' zeg maar. Da's met wat eenvoudige aanpassingen wel een heel stuk te verbeteren.


Wat betreft zelf rijen zag ik recentelijk een positieve opmerking hierover van Gizmo, die zich 'n cb360 heeft aangeschaft.
Post van Gizmo73 in topic 'mentaliteitsverandering MF-ers?'

 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 16 mei 2003 07:27 schreef roestendoenze het volgende:mogelijk tref je er wel eentje die erg zwaar koppelt. Da's dan weer niet zo 'vrouwvriendelijk' zeg maar. Da's met wat eenvoudige aanpassingen wel een heel stuk te verbeteren.


Hm, das interessant: ik heb ook een enorm zware koppeling! Welke mogen die eenvoudige aanpassingen dan wel zijn die dit kleine euvel op gaan lossen?
 
Misschien is dit wel een leuk ideetje voor je ombouwprject...
Ik heb er alvast 1.5 jaar over gedaan maar nu is ie endelijk af!
Nu moet ik enkel nog kleine zaken doen (carbu's afregelen, hier en daar wat polijsten, enz) maar hij is wel al rijvaardig!
(Afbeelding)
Vind het een beregave caferacer! Vooral die 4 uitlaten en dat kontje!
Mooi gedaan! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan