CB400F ombouw project

Hm, das interessant: ik heb ook een enorm zware koppeling! Welke mogen die eenvoudige aanpassingen dan wel zijn die dit kleine euvel op gaan lossen?
Hefboompje onder 't zijkapje verlengen & gelijk een moderenerige koppelingskabel d'rop.

Je kunt ook nog smokkelen met het aangrijpingspunt, waardoor je het eerste stukje kunt knijpen nog zonder weerstand zeg maar. Da's vooral gunstig als je niet zo'n lange vingers hebt. (niet te veel smokkelen anders schakelt ie niet meer zo fijn)


full

Langs de blauwe lijn heb ik em doorgezaagd en zoals op 't onderste plaatje weer vastgelast.

let op:
-stevig & goed lassen
-niet te lang anders loopt 't uiteinde vast tegen de behuizing (ik heb aan 't uiteinde nog 'n stukje eraf gezaagd)
-wel zo lang mogelijk proberen voor 't beste resultaat
 
Hefboompje onder 't zijkapje verlengen & gelijk een moderenerige koppelingskabel d'rop.

Je kunt ook nog smokkelen met het aangrijpingspunt, waardoor je het eerste stukje kunt knijpen nog zonder weerstand zeg maar. Da's vooral gunstig als je niet zo'n lange vingers hebt. (niet te veel smokkelen anders schakelt ie niet meer zo fijn)


(Afbeelding)
Langs de blauwe lijn heb ik em doorgezaagd en zoals op 't onderste plaatje weer vastgelast.

let op:
-stevig & goed lassen
-niet te lang anders loopt 't uiteinde vast tegen de behuizing (ik heb aan 't uiteinde nog 'n stukje eraf gezaagd)
-wel zo lang mogelijk proberen voor 't beste resultaat
hmm, zoals ik het voor ogen heb is er niet bijster veel plaats in die behuizing om het ding nog veel langer te maken...
Maar het is wel het proberen waard: het ding is nu maar enkele cm lang, dus als er nog een centimetertje bijkan, zal het inderdaad wel uitmaken!
Bedankt voor de tip: ga ik meteen proberen!
 
Eindelijk mijn blok in elkaar gezet en eronder gehangen, helaas een paar krasje op mijn voorste frame buis, ach ja we gaan gewoon lekker verder. Nu nog clip-ons voor mijn CB400F
full
 
Oh ja voor de cilinder hitte bestendige lak gebruikt en voor het blok velgenspray alu zijdeglans, prachtig geworden (vind ik).
 
Nu ie d'r onder ligt, merk ik dat ik geen kick starter heb. :? wat is een Brik zonder kicker |( Wie o wie heeft er nog 1 over ;( zou mij weer helemaal }) maken. Daarna komt mijn volgende probleem. Ik wil d'r van die kelkjes op zetten, maar ja heb maar 63 mm ruimte minus om hem d'r tussen te krijgen. iemand leuke adresje voor 2e handse. :)
full
 
Nu ie d'r onder ligt, merk ik dat ik geen kick starter heb. :? wat is een Brik zonder kicker |( Wie o wie heeft er nog 1 over ;( zou mij weer helemaal }) maken. Daarna komt mijn volgende probleem. Ik wil d'r van die kelkjes op zetten, maar ja heb maar 63 mm ruimte minus om hem d'r tussen te krijgen. iemand leuke adresje voor 2e handse. :)
(Afbeelding)

Ik heb nog kelkjes van mijn cb 400 f liggen: deze hebben er bij mij ook even opgestaan, maar dat is toch niet alles. Je moet grotere sproeiers steken, etc. wil je er iets uithalen.
Volgens mij verbruik je ook wat meer, hoor!
 
Laatst bewerkt:
Nu ie d'r onder ligt, merk ik dat ik geen kick starter heb. :? wat is een Brik zonder kicker |( Wie o wie heeft er nog 1 over ;( zou mij weer helemaal }) maken. Daarna komt mijn volgende probleem. Ik wil d'r van die kelkjes op zetten, maar ja heb maar 63 mm ruimte minus om hem d'r tussen te krijgen. iemand leuke adresje voor 2e handse. :)
(Afbeelding)

Gewoon ff op de sloop kijken, staan er genoeg
 
Ja, maar ik ga in de kelkjes filter bouwen met K&N materiaal, om zodoende geen probleem te krijgen met de sproeier bezetting. Ook komt er een compleet ander uitlaat systeem onder, 4 in 2 met balanspijpen en einddempers megaphone look. Ik denk dat ik de dempers ook zelf ga maken. Ben al druk bezig technische info te verzamelen over uitlaat stromingen en dempingsmateriaal. Wat wil je voor de kelkjes hebben?
 
Om terug te komen op de kickstarter, de enige sloop die ik ken is in Arkel, en die weten wel wat ze vragen `( Misschien weet er iemand in Oost-Branbant een sloop met veel brikken en oldies. :P
 
Ja, maar ik ga in de kelkjes filter bouwen met K&N materiaal, om zodoende geen probleem te krijgen met de sproeier bezetting. Ook komt er een compleet ander uitlaat systeem onder, 4 in 2 met balanspijpen en einddempers megaphone look. Ik denk dat ik de dempers ook zelf ga maken. Ben al druk bezig technische info te verzamelen over uitlaat stromingen en dempingsmateriaal. Wat wil je voor de kelkjes hebben?

Ik denk dat het probleem niet zozeer is wat ik voor die kelkjes wil hebben: ik woon in België (buurt van Sint-Niklaas), dus dat wordt misschien een heel eind rijden voor jou?!
 
Sint Niklaas, ligt dat niet bij Antwerpen? En zo makkelijk is het niet om aan passende kelkjes te komen, misschien effe een piccie maken zodat ik kan zien of het het model is welke ik zoek. *D
 
Overigens ik woon in 's-Hertogenbosch, via de E14 ben ik er zo. Sneller dan naar Amsterdam, tenminste als het Sint Niklaas is bij Antwerpen. :)
 
En het zadel:
full

Kontje wordt ook nog geel met een witte bies en hij wordt voor iets ingenomen om net zo breedt te maken als de tank.
 
Hm, das interessant: ik heb ook een enorm zware koppeling! Welke mogen die eenvoudige aanpassingen dan wel zijn die dit kleine euvel op gaan lossen?


Probeer eerst eens een nieuwe kabel. Scheelde bij mij heel erg veel.
In het begin had ik na iedere tocht nog een halve dag pijn in de vingers. Na vervangen van de kabel was de koppeling met één vinger te bedienen.
Kien de route van de kabel wel zó uit dat ie zo weinig mogelijk bochten maakt, uiteraard. :)
 
tnx, morgen lekker aan de slag om alles er op te zetten en te passen. En ook nog een compleet nieuwe kabelboom maken, leuk joh '(

Niet te lang want waarschijnlijk wordt het weer weer veel te mooi, foto's komen natuurlijk weer. :9
 
Yes, gisteren mijn megatonn (ja dat staat er nu eenmaal op) uitlaten binnen gekregen, :9~ :9~ Ik ben benieuwd naar het geluid wat ze gaan door laten, want het is 1 groot gat. Demper is van het type absorptie.

Eeeeennn gisteren mijn zwager gebeld (motor staat op zijn naam), kenteken is 2 letters en 4 cijfers, Joepie!! Meteen een blauwe plaat bestellen *D

Van het weekend maar de kabelboom demonteren en de accubak, kan ik daarmee alvast aan de slag gaan. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan