Cb400F problemen deel 2

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.295
16
Ja, hoe verder de schroeven uit staan hoe rijker hij wordt. Ezelsbruggetje: helemaal dicht = helemaal geen benzine.. :P

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Ja, hoe verder de schroeven uit staan hoe rijker hij wordt. Ezelsbruggetje: helemaal dicht = helemaal geen benzine.. :P
Dat is bij BMW idd zo, een benzineschroef.
Bij de meeste japanners is het een luchtschroef.

Het verschil kun je zien aan de plaats waar deze stelschroef zit t.o.v. de gasschuif.
Zit de stelschroef aan de kant van het blok, dan is het een benzineschroef.
Zit het ding aan de kant van het luchtfilter, dan is het een luchtschroef en regel je er de lucht mee (verder uit = meer lucht = armer).

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.295
16
Oeps, bijna de motor van Sjaap om zeep geholpen misschien..maar gelukkig doen die mannen in Leek het nu, en die maken er wat van. Dus ook een Sjaap op de OBT!!!!! :} :}

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik breng dat kreng morgen, donderdag gaan ze er mee bezig. Als het dus echt een afstel kwestie is dan heb ik hem donderdag avond weer terug, anders later. Voor mij is de noordelijke rit de 18de dus nog niet zeker. Oudebrikkentour wel, hoop ik :)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
No worries, donderdagavond kun jij em lekker es naar de 8000+ toerenperminuut jagen. *D

(wel eerst errug goed blokje warmrijden :9 )
Ik hoop écht dat het alleen afstellen is...k kan me momenteel geen grote reparaties verooloven. Daarnaast word ik waarschijnlijk ook helemaal desperate omdat ik nu al een week niet meer gereden heb :(

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik heb net het beestje naar MotoPort te Leek gebracht. Ik vond ze niet echt vreselijk geschikt, maargoed, als ze mn CBtje kunnen fixen ben ik blij.
Toen ik weer thuis was, kwam ik tot de ontdekking dat ik 60km zonder nummerplaat op de aanhanger heb gereden |( |( ;)

Wile E. Coyote

MF veteraan
17 apr 2002
1.310
0
44
Groningen
Ik weet niet of al meer ervaringen met Motorport Leek hebt, maar ik vond ze ook niet altijd 't toonbeeld van hoffelijkheid...

Erg goedkoop zijn ze volgens mij ook niet, maar als ze er voor zorgen dat jij weer kan :] zal die hoffelijkheid je natuurlijk een rotzorg zijn.

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Tsjah, ik zie wel even hoe ze hun werk doen.
Bij MP kon ie eerder terecht, anders had ik hem naar Brons Motoren gebracht. Veel meer service daar, ook al heb je er niets gekocht.
Ga jij ook mee as zaterdag?? Misschien kunnen we dan samen naar Drachten rijden. (ik heb het nu over de noordelijke rit)

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Ik weet niet of al meer ervaringen met Motorport Leek hebt, maar ik vond ze ook niet altijd 't toonbeeld van hoffelijkheid...
Motoport hengelo is hetzelfde verhaal, totaal GEEN toonbeeld van hoffelijkheid.

Sjaap, als het blok goed klinkt reken maar dat het dan alleen een afstelkwestie zal zijn. :] :)

Dit weekend organiseer ik een kanoweekend voor de vereniging in het hoge noorden (princenhof) als ik tijd heb zoek ik jullie allemaal nog wel op met de motor, ben dan toch in de buurt dus let maar op een paars geval.

Gr. Jeroen

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
valse lucht kan je controleren met spuiten van rem reiniger op de overgang blok/rubber of rubber/carbs. als je merkt dat ie langzamer of sneller loopt dan heb je ergens lekkage
heb jij de bus van de remreiniger wel eens gelezen ???
blijkbaar niet, tast kunstof en rubber aan staat erop |( |( |(

lekt ie dan niet, doet ie het later wel

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Op dinsdag 14 mei 2002 22:56 schreef jkoehorst het volgende:Sjaap, als het blok goed klinkt reken maar dat het dan alleen een afstelkwestie zal zijn. :] :)

Gr. Jeroen
In dat geval kan ik lekker rijden donderdag :)
Ik ben ze alleen vergeten te vragen of ze er ook een nieuw voorbandje om wille leggen...k bel ze wel even morgen. Anders maar even rijden met een iets hardere band.

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Jippie!!! Mn fiets is klaar!!!
K zou hem vandaag ophalen, maar ben net thuis en om 6 uur gaan ze dicht :( Dan maar morgen ochtend :)

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.943
744
omg.Eindhoven
Nou niet in de soep rijen he! ;) (in je enthousiasme)

En lees maar eens in 't 'warm rijen'-topic mijn advies hierover. (weet je vast allang, maar ik ben zuinig op 'ons' 400-tje. :+ )

JohnK6

MF veteraan
24 apr 2002
5.696
0
49
zwolle
Jippie!!! Mn fiets is klaar!!!
K zou hem vandaag ophalen, maar ben net thuis en om 6 uur gaan ze dicht :( Dan maar morgen ochtend :)
hee toppie, enne wat was het nu??, veel plezierige rijkilometers, 't is vandaag heerlijk :] weer ,have fun.

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Hmmm, Sjaap reageert niet meer. Volgens mij doet zijn fiets het zo goed dat we hem vanavond pas weer horen. :] :)

He Sjaap, wat heeft de garage gezegd over het probleem? We zijn allemaal een beetje nieuwschierig.

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.295
16
Sjaapio is lekker aan het tuffen.

Maar denk ook eens aan ons Sjaap? Wat was nu gvd. het probleem??? En niet zeggen "ben ik vergeten te vragen".... :P :P :P

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Hier dan eindelijk mn iet wat late reactie :)
Ik wilde het beestje eigenlijk vanochtend ophalen, maar was gisteravond nog op stap geweest... ik had me dus verslapen. Bovendien moest ik om 9 uur op school zijn, dus geen tijd meer. Om half vijf zou ik vrij zijn, t werd gelukkig een uurtje eerder! ik hield het echt niet meer vol. Dus met de bus naar Leek (had een erg vriendelijke busshauffeur: K moest eigenlijk betalen omdat ik een weekend-OV heb (4,50) maar k moest doorlopen van hem :) ). Vanaf de bushalte naar Leek nog 3 minuten moeten lopen naar Motoport. Daar aangekomen bleek het idd een afstelprobleem te zijn :) totaal moest ik 45 euro betalen. Dat waren dus man-uren, en gebruik van apparatuur. Ze waren alleen vergeten om een andere band erom heen te leggen. Had er toch geen geld meer voor over, t kwam dus wel goed uit. Wel meteen een goede leren motorbroek gekocht, dat was het enige wat nog ontbrak in de uitrusting.
Daarna kon ik eindelijk rijden!!!! :) :) :) :) :) T beeste loopt weer als een zonnetje, en voor de verandering blijft ie lopen :) K ben toen lekker over B-weggetjes naar Groningen gereden, had niet echt behoefte aan de snelweg. Tering man wat rijd dat ding lekker!!! K vind hem lekkerder schakelen dan mn les motor, hij is sneller, en beter in de bochten :) Nu alleen nog een andere voorband, dan kan (durf) ik de bochten wat sneller door. :)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
K ben er dit weekend achter gekomen dat ze het wel erg professorisch gefixt hebben. Ze hebben helemaal niet aan schroefjes zitten draaien om de goede afstelling te krijgen, maar gewoon DOM de luchtinlaat onder de buddy met tape voor de helft dicht geplakt. Had ik zelf ook kunnen doen...voor € 45,= ben ik daar helemaal NIET te tevreden mee! :( En de carbs er nog even afgehaald; de klemmen om de carbs zaten heel slording vast (schots en scheef) en ook nog eens half verbogen ook...
Had ik nou toch maar even wat langer gewacht en hem naar Brons motoren gebracht...daar was het tenminste goed gefixt... Weer een negatieve stem op Motorport in Leek....
Wat kan ik hier nog aan doen behalve een "klaag-telefoontje" naar motorport????

Edit: En hij loopt nogsteeds erg warm, bougies waren nog steeds wit...wel een beetje minder dan eerst maargoed. Heb dus zelf de luchtschroeven wat verder in gedraait om hem wat rijker te zetten...

Laatst bewerkt:

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
39
Emmen
heb jij de bus van de remreiniger wel eens gelezen ???
blijkbaar niet, tast kunstof en rubber aan staat erop |( |( |(

lekt ie dan niet, doet ie het later wel
Uhm uhm... Dit is kennelijk niet bij alle remreinigers hetzelfde... Op de bus die ik heb (Motip) staat dat het ook geschikt is voor remleidingen enzo... Dat is dus ook rubber!!

So,... take it easy! :)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Uhm uhm... Dit is kennelijk niet bij alle remreinigers hetzelfde... Op de bus die ik heb (Motip) staat dat het ook geschikt is voor remleidingen enzo... Dat is dus ook rubber!!

So,... take it easy! :)
Niet het zelfde rubber als spruitstukken ed, remvloeistof ik super agressief!!

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
39
Emmen
Niet het zelfde rubber als spruitstukken ed, remvloeistof ik super agressief!!
Ja klopt wel...

Dat op je carbs is geen echt rubber maar een plasticsoort...

Maar waar het omgaat is dat niet alle remreinigers hetzelfde zijn...