CB400F - Ruben

Je hoeft vaak de cb400f te begrenzen.
Want de opgegeven 26 kw is op de krukas gemeten, dus is altijd lager op het achterwiel waar ze het nu vandaan meten.

Ik heb de mijne toen op een bank gehad en er kwam 24,4 kw uit en met die uitdraai ben ik naar mijn verzekeringsmaatschappij gegaan en zij hebben zwart op wit gezet dat ik verzekerd was voor 25 kw.

Ik heb misschien nog een uitdraai liggen, mocht je hier belangstelling voor hebben.

Voorderest, wat een mooi ding maak je er van :} :9~

Greetz Mark
 
ga ik voor je kijken ; beloof nog ff niks he...Maar inmiddels is de garage verworden tot een balzaal met voldoende space om alles eens op een rijtje te zetten..dus zal es ff zien.

ps wat betreft het synchen ; goed dat je het zelf doet, alleen maar meer plezier..Doe jezelf een plezier en haal de blikken plaatjes tussen de synchroonschroeven uit ; die belemmeren het stellen en je wordt er echt niet vrolijk van. VErder ; Neem de 2e bout van links als uitgangspunt (als je op de motor zit) en stel van daaruit voor de rest verder. De eerste keer is vervelend, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat het jou vast en zeker lukken...
 
Bedankt voor de tip Triaa, zal er eens naar kijken.
Ik hoop de synch steller volgende week binnen te hebben.


Deze week nog wel een paar andere leuke dingen.
Ik had op Marktplaats een originele CB400F uitlaat zien liggen, een hele poos terug op gereageerd maar vond hem toen iets aan de prijzige kant. Zag hem maandag weer staan en nog eens geprobeerd te bieden en ik had hem.

De dag erna meteen in huis. Er zal nog wel veel aan moeten gebeuren om hem mooi te krijgen, maar gelukkig is hij niet rot.



2ljgbvr.jpg





ouqpgn.jpg





wkofm0.jpg





Ik had al een tijdje in mijn achterhoofd om iets aan mijn voorpoten tedoen, deze hadden dezelfe lak als mijn motorblok gekregen en die bleef niet geweldig zitten.
Dus poten er in de avond uit gehaald en begonnen met polijsten.
Na 3 uur per poot polijsten vind ik ze er prachtig uitzien, veel beter dan met de Motip lak.




2uot0qs.jpg





2k3jgy.jpg





eqrrld.jpg





zmbfxs.jpg





Ze zitten nu weer terug in de motor, zal in het weekend foto's er van maken.


Gr. Ruben
 
Laatst bewerkt:
Die poten spiegelen heel mooi, die 3 uur per poot geloof ik meteen. Je moet er maar zin in hebben, maar dan heb je ook wat!
 
Korreltje 1500-2000 schat ik zo, zo ver ga ik zelf iig.

Mooi uitlaatje, ziet er nog wel oke uit. Heb vorig weekend de uitlaat van mijn eigen 400f dichtgelast, ging zo'n 20 bar gas op :+

Cb400f op 25 kw gaat prima, komt echt niet meer vermogen uit als 25 kw. Heb zelf 25 Kw gereden met een 350f met een mooi 400 blokje :)
Rij nu ook nog gewoon (ben 25 kw af) met een 400f woon werk verkeer, snelweg, geen probleem :)
 
Laatst bewerkt:
Wat voor metaal is dat dan? Gaat dat niet weer keurig roesten als je het niet behandelt?
 
Wat voor metaal is dat dan? Gaat dat niet weer keurig roesten als je het niet behandelt?
 
Ruben,

Ik ben aan het twijfelen om mijn blok ook (licht) te polijsten ipv te lakken.
Maar heb je het onder-carter van je blok ook gepolijst of heb je dit in Motip laten staan? Want dit gaat toch vrij zwaar te lijden hebben van steenslag en opspattend water.
En hoe goed behoud dat gepolijste metaal tot hier toe? Al met regen buiten gereden? Of is ie nog niet helemaal rijklaar?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Zoo een hele tijd niks van me laten horen en daar wil ik graag even verandering in brengen!
Oma krijgt een dikke shop onder haar kont en ik zet nog wat laatste foto's van de motor neer.

Ik ben al ongeveer 2 maanden op de motor aan het rijden.
Heerlijk om na al die tijd bouwen op je eigen werk te kunnen rijden, geeft een mooi gevoel.

Hier wat foto's van de motor hoe hij nu is:



11kfiir.jpg






vws510.jpg






1zaiye.jpg





2dmfbls.jpg





2lmrwq9.jpg






2ujte00.jpg





28r1m9y.jpg





iyj7ua.jpg






Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat! Natuurlijk zijn er ok nog dingen waar ik minder blij mee ben.
De knipperlichten achter kan ik niet goed vast zetten omdat de schroefdraad van de houdertjes op is, de originele uitlaat moet ik nog afmaken en er onder zetten.

Ok vind ik de motor nog niet 100% goed lopen. Ik heb hem afgesteld met de Carbtune en de cilinder krijgen wel even veel lucht/mengsel maar er blijven wel wat dipjes in het toeren gebied.
Ik kan de choke er ok niet volledig vanaf halen, deze kan ik voor de helft er af halen. Als ik hem helemaal er af haal dan valt de motor in een diepe dip uit.
Ik kan niet boven de 120 a 130 km/h rijden en de laatste versnelling trekt hij niet lekker door.
Weet iemand hier een goede verklaring voor? Misschien verkeerd afgesteld met de carbtune of luchtschroeven?

Ik hoop dat jullie allemaal van het project genoten hebben!
Bedankt voor alle leuke en positieve reacties, super om telkens te lezen.
Wanneer er eens een meeting is dan kom ik graag eens langs om die van jullie te bewonderen.


-------------------------------



Nu de motor klaar is moeten we wel van de straat blijven. Er is dus een nieuw project gekomen. Het heeft nog steeds 4 cilinders maar er zijn wel 2 wielen bij gekomen.

Juist ;) ........

Een Porsche 944 Type I uit 1982.




2r3fr76.jpg





2yx10qp.jpg






Het zal wel een enorme klus worden, maar ik heb er zin in *D

Groeten Ruben
 
Mooi geworden! Die kentekenplaat is trouwens niet meer geldig he, kost muntjes als ze je aanhouden.
 
Ja een plaat laten maken kost inderdaad maar iets van 20e, en dan laat ik meteen een blauwe maken. ;)
Vandaag de originele uitlaat er onder gezet... geluid is toch wel stukken beter dan die BSM.

Weet iemand nog een andwoord op de vraag waarom de motor niet met choke er af kan rijden?

Groeten
 
Dat klinkt inderdaad heel logisch.
Is er toevallig een of ander mengsel dat je bij de benzine kunt gooien en dat je carburateurs reinigt?

Misschien iets van Forte?
- Forte Fuel System Cleaner
 
Oké mijn laatste berichtje hier..

De motor is vandaag verkocht.
De man met de sleutels is erg veel bezig met oude auto's, brommers en motoren en heeft ook veel zin om met de CB verder te gaan.

Ik heb een ruim jaar veel op de motor gereden, veel leuke momenten gehad, zo nu en dan eens moeten duwen en zelfs een ziekenhuis bezoekje hoorde er bij.
Na het jaar rijden heeft de motor een jaar stil gestaan in een schuur, waar hij eigenlijk wat stof stond te happen en weinig extra's gaf.

Hij ziet er nog steeds goed uit en loopt aardig. Waarschijnlijk zal hij een koprevisie nodig hebben. De nieuwe eigenaar heeft er in elk geval veel zin in om aan te beginnen.
De motor is voor een fractie van het geld verkocht van wat ik er in heb gestopt, maar dat blijft met hobby's.

Iedereen bedankt voor de leuke berichten!

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan