CB400F - Ruben

zo..nieuw zadel..da's duurrrr..maar wel mooi hoor Ruben. Ik kom zeker langs mien jong, maar het duurt gewoon door de verbouwing nou eenmaal langer. Hoop dat je de tijd hebt, en anders moeten we maar zorgen dat we hem hier krijgen.... ;)
 
Dat geeft niks, de tijd heb ik wel. ;)
Wat je zij over vloeibare pakking gebruiken bij de extra pakking is wel een goed idee. Heb het zelf al eerder moeten doen bij brommertjes omdat ze anders gingen lekken, ik zal van de week even de olie aftappen en oliekarter + koppelingsdeksel demonteren en wat vloeibare pakking over de pakking heen leggen.

Hopelijk zal dat helpen, :Y

Kan het trouwens dat het steuntje voor de uitlaat (Rechts achter bij de voetsteunen) niet helemaal 100% goed past op een BSM uitlaat?
Ik weet namelijk niet goed meer hoe hij erop heeft gezeten, niet alle gaten lijken overheen te komen.


Vanochtend nog even de handvaten en een klein dekseltje netjes gemaakt:



2mheas1.jpg





Ik kan vanmiddag gelukkig weer gaan lessen.
 
Mijn pakketje van Rene was binnengekomen.
Weer zeer netjes en snel afgehandeld,




28sshh3.jpg






Alles gemonteerd en het werkte allemaal perfect, mijn contactpunten vonkte al weer veel minder en neutraallampje werkte ook weer zoals het zou moeten.
Toen even de voorrem onluchten met de nieuwe remlichtschakelaar en na het ontluchten even wat druk op het systeem zetten om te kijken of het lekvrij was, zag er allemaal goed uit tot de druk opeens weg viel....





24gn7eg.jpg






Hele remlichtschakelaar licht dus uit mekaar, aardig balen.
Gelukkig is het nu gebeurd en niet op de snelweg als ik opeens hard zou moeten remmen.
Als ik dat ding zie kan ik me geen slechter systeem voorstellen, gewoon in mekaar geperst en onder hoge druk kan het uit mekaar vallen.
Doe mij maar een schakelaartje onder de remhendel! ;)
 
mmmmhh.nog nooit gezien :? ...Kan wel ff kijken of ik in de doos er nog eentje heb liggen Ruben ?

ps. motor niet eerder starten dan dat je alles goed hebt afgesteld mien jong, dus zeker eerst synchroniseren als ze uit elkaar zijn geweest..dan staan ze waarschijnlijk behoorlijk uit het lood ;)
 
Ja ik vond het ook raar dat hij stuk ging, maar deze dingen kunnen altijd wel eens gebeuren.

Ik heb nu de oude er weer in gedaan om te testen, deze werkt nog perfect alleen een van de 2 pinnetjes om de bedrading op aan te sluiten is afgebroken. Heb jij misschien een manier om dit nog te fixen Tiraatje?
(Al geprobeerd met soldeerbout en tin, maar dat blijft niet plakken)


En ik zal me inhouden om op dat mooie ronde startknopje te drukken, lekkages zijn ondertussen al gemaakt en nieuwe O-ringen voor de oliepomp met nog wat kleine onderdelen zijn onderweg.

Gr. Ruben
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ben alles behalve dood, alhoewel mijn motor er erger aan toe is. :X
Het valt allemaal wel mee maar hij heeft een paar kuurtjes die nog verholpen moeten worden. De gaskamers moeten nog goed afgesteld worden en voor de rest is hij zo goed als klaar, ik wacht nu dus nog een klein beetje op Triaatje zodat we eens die carb's gelijk kunnen stellen.

Elektra word momenteel weg gewerkt en het blok word nog afgepolijst zodat het nog wat meer gaat glimmen.
Ondertussen staat er hier ook nog een brommert (Honda MB5 '77) die ook in de maak is, ik kom de avonden wel door.

En als ik in een kistje lig dan mag een van jullie de motor best hebben _O-
 
He Ruben, heb met veel intresse je restauratie zitten bekijken maar na 5 februari zie ik nix meer.
Je ben toch niet gestrand?
Hoop snel weer meer te zien.
Gr. Bart
 
neeeeee...hij wacht op mij...maar dat duurt wat langer dan verwacht ivm verbouwingsperikelen...En hij zal nog ff moeten wachten, want volgende week worden de muren gedaan en gaat de vloer erin.

Iemand anders die ff langs Ruben kan gaan met een synchapparaat ? *D
 
er zijn vast wel docenten van ruben die hem willen helpen met synchen, anders het bedrijf achter zijn school, haukes (oude B2 motoren) die doet het ook graag voor hem voor +/- 50 eurie.
 
Dag Ruben,

ik ondekte gisteren pas je project op het forum, het ziet er allemaal bijzonder uit.

ben je zelf ook al lid van de cbfour club?

En houd de lak zich een beetje op de voorpoten?

Ik ben zelf een cb550f aan het opknappen, dus erg leuk jou te volgen.

Ga zo door!!!!
Groeten jeroen
 
da's dan een afzetter zeg...is maar efkes werk :(

Op het moment dat je het niet zelf kan is het een redelijke optie, de prijs is uit de lucht gegrepen en gebaseerd op de gemiddelde werkplaatstarieven.
en ligt natuurlijk aan de haast die je ermee hebt,en wachten op de vriendendienst van iemand die het zelf al druk genoeg heeft is ook niet altijd leuk.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben even wezen rondvragen voor het laten synchroniseren bij een bedrijf, en kost toch aardig wat geld. Ik vind het niet erg om er voor te betalen maar ik wil er graag iets van leren.

Ik ben even wezen zoeken naar synchroniseer spullen zodat ik het zelf kan doen.
Via via hoorde ik veel goede verhalen over de Morgan Carbtune synchroniseer set.
Deze zou ik via zijn site kunnen bestellen voor 70 euro:



Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs



Denken jullie dat het verstandig is om dit apparaat aan te schaffen en dan ik mijn voordeel eruit kan halen als ik meer aan motors ga werken?
Volgende maand de 10e moet ik op voor examen, hopelijk is de motor dan klaar en haal ik het in een keer. Kunnen we gaan toeren v/d zomer :]



@panam:
Bedankt voor je reactie, leuk om te horen!
Ik ben geen lid van de CBFour club, heb hier wel aan gedacht maar is het de moeite waard?
De lak op de voorpoten hebben nog niet meer dan een paar vette vingers moeten verdragen dus of ze het houden weet ik niet.
Ik heb diezelfde lak ok op het motorblok gebruikt, deze bleef niet echt goed zitten, daarom ben ik het blokje ook gaan polijsten.
Ben benieuwd of ze tegen een stootje kunnen.

Heb je ok ergens een project pagina van je CB550F?


Ik zal deze week wat nieuwe foto's neerzetten.

Gr. Ruben
 
da's ook een optie ruben..de carbtune is wel de beste jah...Deze week nog een begrafenis, dus verbouwing loopt wederom vertraging op. Als je nog ff kunt wachten dan wil ik het graag voor je doen.....Tis nie anders
 
Maarten, Is Carb tune echt een goed ding?
Denk dat ik er ook maar eens een moet aanschaffen.(zeker na jouw laatste opmerkingen :-) hahha)

En iets anders. Ook ik ben geen lid van de cbfour club. Heb het idee dat iedereen hier zit. Of is het daar ook leuk. Wat ik zo vreemd vind is dat je motoren die te koop staan niet kunt zien bij hen als je geen lid bent. Als lid wil je toch dat iedereen je fiets an kopen. Plaatsen is een ander verhaal. Maar los van dat. Wat is jullie mening over de club?

Sorry dat ik je topic wat misbruik, maar jij bent ook (nog) geen lid....
 
Laatst bewerkt:
Een aantal mensen dat 'hier' zit, zit ook bij de Cbfourclub hoor ;)

De club biedt net zoveel meerwaarde als je zelf wilt. Je kunt er heel actief zijn of gewoon alleen van het forum gebruik maken. Dat is ten opzichte van MF iig handig voor het uitwisselen van (informatie over) onderdelen... Er zitten immers alleen maar mensen met CBtjes op het forum, dus meer specifieke (kennis)vraag en aanbod.

Daarnaast doet de club ook lobbywerk om onze oude beestjes te vrijwaren van allerlei beperkende milieuregelgeving en ideëen over APK voor motoren etc. Ook dat is een reden om lid van de club te worden!

Voor de kosten van het lidmaatschap hoef je het niet te laten, die zijn € 10,- per jaar.
 
Een aantal mensen dat 'hier' zit, zit ook bij de Cbfourclub hoor ;)

De club biedt net zoveel meerwaarde als je zelf wilt. Je kunt er heel actief zijn of gewoon alleen van het forum gebruik maken. Dat is ten opzichte van MF iig handig voor het uitwisselen van (informatie over) onderdelen... Er zitten immers alleen maar mensen met CBtjes op het forum, dus meer specifieke (kennis)vraag en aanbod.

Daarnaast doet de club ook lobbywerk om onze oude beestjes te vrijwaren van allerlei beperkende milieuregelgeving en ideëen over APK voor motoren etc. Ook dat is een reden om lid van de club te worden!

Voor de kosten van het lidmaatschap hoef je het niet te laten, die zijn € 10,- per jaar.

tis wat je wil Harold...Ik ben geen lid, maar dat heeft op zich geen reden of zo...BEn al lidf van zoveel clubs, vandaar....
 
Maarten, Is Carb tune echt een goed ding?
Denk dat ik er ook maar eens een moet aanschaffen.(zeker na jouw laatste opmerkingen :-) hahha)
Geurt en ik hebben er ook een, dus dan moet het wel goed spul zijn ;)

En iets anders. Ook ik ben geen lid van de cbfour club. Heb het idee dat iedereen hier zit. Of is het daar ook leuk. Wat ik zo vreemd vind is dat je motoren die te koop staan niet kunt zien bij hen als je geen lid bent. Als lid wil je toch dat iedereen je fiets an kopen. Plaatsen is een ander verhaal. Maar los van dat. Wat is jullie mening over de club?

Sorry dat ik je topic wat misbruik, maar jij bent ook (nog) geen lid....
Ik ben ook lid, inderdaad voor de 10euro hoef je het niet te laten en er zit zeker wel wat specifieke CB kennis daar. En daarnaast is het fijn dat ze ook de fehac ondersteunen en is het altijd een leuk praatje pot op vehikel/rosmalen/etc.
 
Vandaag nog even een paar kleine dingen aan de motor gedaan en hij is even naar buiten geweest voor een foto.
De tik heb ik grotendeels uit het blok kunnen halen door de distributieketting goed te spannen en de kleppen voor de zekerheid nogmaals gecontroleerd.

En vandaag de Morgan Carbtune PRO met een hoesje besteld. Ik ben erg blij met de aankoop en ben benieuwd of ik mijn Honda'tje nu goed afgesteld ga krijgen.
Ik denk dat hij volgende week wel binnen zal zijn.


2hwkx2e.jpg




Hier nog een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt:




htbs68.jpg





2u5wbxl.jpg





290r5h1.jpg





2m43uah.jpg





2qsun85.jpg





Rene van Manen had trouwens erg netjes het geld terug gestort voor de remlichtschakelaar.
Triaatje had jij toevallig nog een schakelaar liggen die ik over kan kopen? ;)

Weet iemand trouwens hoe het werkt met begrenzen van een motor?
Ik heb gelezen dat het via een niet officiele manier kan door de met een testbank uitdraai naar een verzekeraar tegaan en kijken of zij het accepteren. Maar zou het uitmaken op welke testbank ik hem neerzet? Anders zou je toch kunnen vragen aan de man v/d testbank of hij het gas een tikkeltje minder ver kan opendraaien?

Gr. Ruben
 
He Ruben,

Ik heb zelf ook de carbtune aangeschaft, goeie service daaruit engeland. Ik was het restrictie slangetje kwijt en hij heeft kostenloos een andere opgestuurd. Laat mij ff weten hoe het afloopt met het afstellen. Ik zelf hoop dit weekend het blok weer tussen de twee wielen te plaatsen.

Veel succes



Vandaag nog even een paar kleine dingen aan de motor gedaan en hij is even naar buiten geweest voor een foto.
De tik heb ik grotendeels uit het blok kunnen halen door de distributieketting goed te spannen en de kleppen voor de zekerheid nogmaals gecontroleerd.

En vandaag de Morgan Carbtune PRO met een hoesje besteld. Ik ben erg blij met de aankoop en ben benieuwd of ik mijn Honda'tje nu goed afgesteld ga krijgen.
Ik denk dat hij volgende week wel binnen zal zijn.


[afbeelding]



Hier nog een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt:




[afbeelding]




[afbeelding]




[afbeelding]




[afbeelding]




[afbeelding]




Rene van Manen had trouwens erg netjes het geld terug gestort voor de remlichtschakelaar.
Triaatje had jij toevallig nog een schakelaar liggen die ik over kan kopen? ;)

Weet iemand trouwens hoe het werkt met begrenzen van een motor?
Ik heb gelezen dat het via een niet officiele manier kan door de met een testbank uitdraai naar een verzekeraar tegaan en kijken of zij het accepteren. Maar zou het uitmaken op welke testbank ik hem neerzet? Anders zou je toch kunnen vragen aan de man v/d testbank of hij het gas een tikkeltje minder ver kan opendraaien?

Gr. Ruben
 
Terug
Bovenaan Onderaan