CB400F uit 1976 waar op te letten bij de aankoop ?

pinin39

MF veteraan
24 apr 2004
2.241
0
borger
ik ga deze week kijken naar een CB400F uit 1976

hierbij een foto :

honda36nl.jpg


waar moet ik op letten bij de aankoop ?
heb geen verstand van dit beestje en misschien
zijn er dingen waar ik echt even op moet letten !
ik wil hem voor mijn vader klaar maken zodat hij komende
zomer ook weer lekker kan toeren .

heb zelf een YZF750 en daar weet ik zo langzamerhand wel van wat
er allemaal niet goed zou kunnen zijn
maar van deze klassieker heb ik geen verstand !!

het moet een caféracer worden !

bedankt voor jullie tips !!

(standaard dingen als olie/ketting/banden etc. let ik wel op !)
 
kijk ff in andere topics....

verder :

- blok zweet niet ? Compressie (ff rondtrappen en kijken of je genoeg weerstand hebt) en km-stand (laatste voor wat het waard is)
- uitlaat goed ?
- chroom ok ?

verder ; loopt ie ?

en bverder ; probleemloze fietskes die met goed odnerhoud jaren meekunnen...wat vraagt ie ervoor ?

;)
 
Let er ff op of de bodemplaat van het zadel niet doorgerot is.

Koplamp en oren is niet origineel, denk van een 350, maar goed, er is wel meer niet origineel, en dat drukt de prijs natuurlijk ;)
 
Leuke fiets.

Maar ik zou er geen caferacer van maken, frame zwart,spatborden en koplamp chrome, topkoffer en rekje eraf en je hebt een fantastische fiets.
desnoods een tomaselli M stuur erop om hem wat sportiever te maken maar verder origineel houden dat ding,blauwe plaat erop en hij is helemaal top.
SUK6 ermee.
 
het is een goed onderhouden motor de vorige eigenaar heeft er 10 jaar op gereden
en hij heeft zijn grote beurt in juli gehad !

ik moet er 275,- voor betalen !

lijkt me niet gek toch ?

 
Is helemaal geen gekke prijs, voor iemand die hem zelfs nog een grote beurt heeft laten geven... Voor die prijs moet je niet mekkeren en gewoon doen, let wel op het rateltje van de primaire ketting, das normaal dat hebben ze bijna allemaal. Blok ziet er schoon uit, dus als ik het zo zie denk ik dat je er een goede koop aan gaat hebben. Frame lekker rood houden, misschien beetje bijwerken. Is weer eens wat anders dan het standaard zwarte frame. Alleen die onwijze spiegels das echt geen pan
 
Ziet er wel retestrak uit. En dat Gifi koffertje raak je ook nog wel voor een leuke prijs kwijt als je wilt.
 
de Gifi koffer is te koop !!!!

tenminste als ik hem bij de koop heb maar daar ga ik wel van uit !
ik doe er niets mee.....
 
lijkt me een koopje...
op de foto ziet de motor er strak uit, enkel in het echt valt het soms wat tegen :X

waneer er niets doorgerot/ zwaar geroest is dan lijkt me dat okee.
let ook even op banden(niet op of uitgedroogt) ketting tandwielen(niet versleten vast geroest) let er ook op of de verlichting okee is, en of door het stilstaan de accu niet dood is.
 
op de foto ziet de motor er strak uit, enkel in het echt valt het soms wat tegen :X
klopt, dees brikkies zijn beswel camerageil & glimmen je op de foto tegemoet

als je dan in 't eggie wat beter kijkt kom je ineens een hele boel 'gebruiks-sporen' tegen in de richting van vergane glorie :P
 
zoals ik heb begrepen zijn de volgende dingen net nieuw :

achterband
ketting
Tandwielen
Balhoofdlager
Remblokken
 
Jij hebt een hele goede deal gedaan vriend! :Y

Das echt geen geld, als ik het zo lees is de fiets zelfs best wel rijklaar...
 
Heb wel intresse, wat moet die koffer koste? :?


há doe een goed bod en je hebt een difi koffer in je bezit !!! (mits ik hem er donderdag nog op heb want dan ga ik de motor ophalen (dus kleine onder voorbehoud zeg maar)
 
há doe een goed bod en je hebt een difi koffer in je bezit !!! (mits ik hem er donderdag nog op heb want dan ga ik de motor ophalen (dus kleine onder voorbehoud zeg maar)
Wel ff eerst heel goed & openminded de motor bekijken. ;) Ik was ook helemaal enthousiast geworden via een foto en reacties van MFers voor een bmw-tje met zijspan. In het echt bleken er toch nog voldoende minpuntjes om de koop af te blazen. :o

Aan de andere kant, voor dat geld val je je geen buil al valt ie nog wat tegen tov. de foto en het verhaal. En vervangingsdelen enzo nog best aan te komen. *O*
 
Wel ff eerst heel goed & openminded de motor bekijken. ;) Ik was ook helemaal enthousiast geworden via een foto en reacties van MFers voor een bmw-tje met zijspan. In het echt bleken er toch nog voldoende minpuntjes om de koop af te blazen. :o

Aan de andere kant, voor dat geld val je je geen buil al valt ie nog wat tegen tov. de foto en het verhaal. En vervangingsdelen enzo nog best aan te komen. *O*


ik weet het maar klonk allemaal betrouwbaar en heb eigenlijk altijd nog geluk gehad met de aankoop van iets particulier dus zal nu ook wel goed komen *D
 
en ik ken de beste man niet eens !!!

volgens mij heb ik een goeie deal gedaan *O* *O* *O*

ja..how is efkes....vraag eerst maar es ff wat de km stand is, check compressie etc...want een gaar blok is ook niet echt leuk, ook al ziet ie er nog zo mooi uit !
B|

En verder ; 275 is niet slecht, maar orginaliteit is ver te zoeken. Lamporen zijn van een 500 of 550....Dus ligt er al helemaal aan wat je ervan verwacht en wat je ermee wil doen... ;)
 
Deze stond in de tijd dat ik mijn CB400f kocht als ik mij niet vergis ook op marktplaats.

Echt typische kwaaltjes zijn:

- Tikkende nokkenasketting
- Spatborden rot (achter onder zadel, voor bij het beugeltje)
- Voorrem remt slecht (deden ze standaard al niet)

Maar verder is het vrij vergelijkbaar met andere motoren.

Ik zie wel dat de koplamp niet origineel is(kijk dus ook ff of alle verlichting naar behoren werkt), je voorspatbord niet, en je uitlaat is een Marshall. Geeft een leuk geluidje!

Ik zelf vind het een érg leuke motor, alleen het hoogtoerige vind niet iedereen leuk. Ik heb er overigens het zelfde voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
dank jullie voor de tips !!!

ik ben nu al helemaal wild van
maar zal zeker serieus kijken want
als het niets is , dan houdt het op !
spatborden maakt achter niet zo veel uit !
voor wel haha !

ik hoop dat ie goed is en dat ik een leuke deal heb
en dan heb ik naast de YZF750 een motor voor mijn pa .

even kleine historie :

mijn pa is 65 geworden en is 42 jaar geleden gestopt met motorrijden
en omdat ik nu 2 keer een motor voor hem heb gehuurd en zie hoe de beste
man dan weer helemaal opleeft gun ik hem een motor ... alleen een mooie
nieuwe motor is natuurlijk niet te betalen voor de geef

vandaar een brikkie die ik ga opknappen tot een caferacer en dan hopenlijk
met een heerlijk racy geluid en bijpassende smile bij die ouwe van me !
 
Terug
Bovenaan Onderaan