CB400N koppel vraagje

Prodigital

Die hard MF'er
16 aug 2005
410
1
Belgie
Even een vraagje:
maandag doe ik m'n praktisch examen, hopelijk laten ze me het doen met al die papierzeik die bij deze bike hoort. Maar ik heb een probleempje bij het traag rijden (wat dus een groot deel van het examen is): mijn CJ250 kon makkelijk heel langzaam blijven rijden zonder gas te geven, maar deze CB400N slaat dan af. Hij daalt namelijk veel sneller in toeren dan de CJ, en ik moet wat meer gas geven om te vertrekken. Aangezien er één manouver is waarbij ik in meer dan 12 seconden 10 meter moet afleggen, is het makkelijker als ik dat kan zonder gas te hoeven geven, en enkel met koppeling. Dat ging met de BMW F650GS van de rijschool namelijk wel.
Enige tips ? Een vriend zei al dat ik 'm stationair wat hoger kon zetten?
 
Gewoon rustig de koppeling laten komen en eventueel een heel klein beetje gas bij geven. Dan kan je altijd stapvoets wegrijden. Gewoon een kwestie van even voorzichtig met de koppeling omspringen. Stationair bijstellen maakt niks uit, het enige wat je dan doet is wat extra gas geven. Dat kan je natuurlijk net zo goed met je gashendel doen. Veel succes ermee!
 
Ok, dan zal ik er wel mee leven. Is gewoon een beetje moeilijker, maar dan heb je ook wel een leukere bike :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan