Cb400n loopt heeeeeeeel slecht

Beese4heese

MF'er
25 jul 2005
31
0
Rotterdam
Beste brikkers,


Mijn honda cb400n uit 81` draait op dit moment niet heel goed.

Als ik volgas rijd stopt het bij 7000 toeren en begint ie te stotteren en schokken.

Alles is al vervangen en nagekeken.

Zelf weet ik ook wel zeker dat de carbs niet goed staan,en gelijk gezet moet worden.Maar waar zit de aansluiting op carb om de vacuummeters op aan te sluiten?

En is er toevallig iemand in omg rotterdam die mij ermee kan helpen,voor een kleine vergoeding.

Of zijn er nog andere punten waarnaar ik moet kieken.

Alvast bedankt!
 
een twin, dus cv carburateur, ook maar eens membraam boven in de deksel van de carburateur op scheurtjes controlleren.

Verder synchroon zetten kan zonder kolom. Cilinder 1 afstellen met co schroef totdat ie bijna afslaat daarna kwart open zodat ie net weer oppakt. Vervolgens de andere cilinder. Voila klaar. Vergeet je niet dat als je cilinder 1 afstelt dat je de bougiedop van cilinder 2 er af haalt.

Oh een ook eerst even de aanslag van stationair van beide gelijk zetten he.
 
hmmm kan zwake vonk zijn, als de carbs schoon zijn, benzinekraantje genoeg geeft(kan troep voor zitten, zodat hij de vlotterbakken leegtrekt) kan het de bobine zijn, die niet genoeg vonkkracht heeft.. meestal als deze slecht is merk je het eerder in toeren. maar nu heb je 2 dingen omte tjekken...
laat weten hoe het gaat!
 
Ben net ff bezig geweest,en kom tot ontdekking dat mijn motor niet op 1 cilinder kan lopen.

Dit heb ik er allemaal aan gedaan kwa moter dan:

-accu vervangen.
-bougies vervangen.
-carb schoongemaakt.
-kleppen gesteld.
-koppelingsplaten vervangen.

Probeerde de carbs aan elkaar gelijk te zetten,en kwam er toen achter dat ie wel op allebei de cilinders wil starten maar niet op eentje?En ook niet als ie al op twee cilinders loopt en je trekt bij 1 de bougiekap eraf.

Waar kan dit op duiden.?

Groeten

Bas,
 
Ja heb ik gedaan.

Maar vlgens mij is dat het niet.

Want er gebeurd het volgende,als ik halfgas geef dan gaat ie wel in 1 keer naar einde toerental,en als ik dan vol geef dan blijft ie op ongeveer 6000/7000 toeren hangen.Er volgen rond de inhouden ook knallen uit de uitlaat.


Wie kan mij helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan