CB400N scrambler projectje

dutchtoon

MF'er
30 jan 2009
109
0
Haghorst
Goedemorgen,

Na een jaar motorloos te zijn en even geprobeerd om met een oude Honda MTX rond te rijden begon toch het motorgevoel weer te kriebelen. De brommertochtjes gingen mij toch iets te traag met veel te veel toeren. Dus ik ging op zoek naar iets waar ik mijn vakantie nuttig aan kon besteden, aangezien veel rijden er nog niet inzit met twee opgroeiende kinderen in de tuin, en een vrouw die niet zoveel vakantie heeft als een docent. Dus een hobbyproject gezocht en bij onderstaande CB400N hier van het verkoopforum uitgekomen.

Na een cdi vervangen te hebben kwam er al leven in de jaren stilstaande 2 pitter. Dus kon het sloopwerk beginnen, er zaten namelijk nog al wat delen aan die niet meer te redden waren. En ik wilde er ook iets totaal anders van maken.
 
Laatst bewerkt:
oude staat
full
 
ook de kabelboom komt helemaal niet goed meer uit, ik wil alles onder het zadel hebben. Vele uurtjes solderen en puzzelen.

full
 
Leuke hobby Inmiddels 6 weken verder, vakantie Italië tussendoor om weer rustig na te denken over de afbouw.
full
 
Laatst bewerkt:
Nu nog even wachten op mijn carburateurs, deze liggen te weken in een ultrasoon badje. Paar grotere sproeiers erin, filtertjes monteren en starten maar. Nu twijfel ik nog een beetje over de demper. En ik ben op zoek naar twee passagiers steuntjes. Verder werkt bijna alles naar behoren behalve de claxon en het remlicht. Dat zal ik zaterdag eens onderzoeken. Als er nog tips of tops zijn dan hoor ik ze graag.

Groeten Dutchtoon
 
Terug
Bovenaan Onderaan