• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

CB400N troubles bij hogere toeren..

Desmo

MF veteraan
19 dec 2001
2.170
0
48
Bayern
Ik wil jullie niet desillusioneren, maar de cb400n
heeft een vaste ontstekingsspoel, en is dus niet
vroeger of later te stellen...........

Groeten paul.
wat dacht je er dan van om \'ns te vertellen wat je denkt dat de oorzaak dan wel zijn kan?
leren we er weer iets van.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.138
51
Weert
Bezoek site
eerst cabs schoon maken.
Helemaal mee eens,(indien je met cabs carburators bedoelt) de kans is nu ook groot dat je bougies stuk zijn doordat ze een periode zijn blootgesteld aan een niet goed brandbaar mengsel.
Altijd vervangen dus, want de kosten hiervan wegen niet op tegen de ellende die je hebt als de probleemveroorzaker (carburators)is geelimineerd, en de gevolgschade (bougies) je op het verkeerde pad zet. ;)

Met vr. groet Paul.
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
Helemaal mee eens,(indien je met cabs carburators bedoelt) de kans is nu ook groot dat je bougies stuk zijn doordat ze een periode zijn blootgesteld aan een niet goed brandbaar mengsel.
Altijd vervangen dus, want de kosten hiervan wegen niet op tegen de ellende die je hebt als de probleemveroorzaker (carburators)is geelimineerd, en de gevolgschade (bougies) je op het verkeerde pad zet. ;)

Met vr. groet Paul.
Kijk en hier heb ik wat aan! Ik wist helemaal niet dat je je otsteking niet kon afstellen! Houdt dit dan ook direct in dat ik niet daarna hoef te kijken? Of zal ik eens beginnen met de bougies vervangen? (die paar 10-en ga je niet dood aan...)

iig ik ga aan de slag met de carbjes!

Tenx!
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
LOL en maar schroeven aan dat ding :+
LOL, dat denk ik dus ook

zal me niks verbazen als het valse lucht is of een te arm mengsel.
dan gaat ie raar ontsteken en naverbranden omdat niet alles goed verbrand, de uitlaatslag ontsteekt ook meestal of het verbrand in je uitlaat

[edit]

of je uitlaatspruitstuk is bij de kop lek of gescheurd

[/edit]
 
Laatst bewerkt:

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.138
51
Weert
Bezoek site
LOL, dat denk ik dus ook

zal me niks verbazen als het valse lucht is of een te arm mengsel.
dan gaat ie raar ontsteken en naverbranden omdat niet alles goed verbrand, de uitlaatslag ontsteekt ook meestal of het verbrand in je uitlaat

[edit]

of je uitlaatspruitstuk is bij de kop lek of gescheurd

[/edit]
Ik heb je bericht een aantal malen moeten lezen, maar met betrekking tot regel 1 kan ik zeggen,
dat het waarschijnlijk geen valse lucht is, maar wel een arm mengsel.
En wat je op regel 2 bedoelt weet ik niet precies, dit omdat het niet strookt met jou voorgaande regel.
Dat de uitlaatslag meestal ontsteekt daar heb ik nog nooit van gehoord, maar als je het me uitleggen wilt, prima!
Een naverbranding in de uitlaat daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
De klacht die deze jongen had heeft m.i. niets met een lekkend of gescheurd uitlaatspruitstuk te maken, maar ik ben toch blij met je reactie!

Met vr. groet, Paul.
 
Laatst bewerkt:

Desmo

MF veteraan
19 dec 2001
2.170
0
48
Bayern
Ik heb je bericht een aantal malen moeten lezen, maar met betrekking tot regel 1 kan ik zeggen,
dat het waarschijnlijk geen valse lucht is, maar wel een arm mengsel.
En wat je op regel 2 bedoelt weet ik niet precies, dit omdat het niet strookt met jou voorgaande regel.
Dat de uitlaatslag meestal ontsteekt daar heb ik nog nooit van gehoord, maar als je het me uitleggen wilt, prima!
Een naverbranding in de uitlaat daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
De klacht die deze jongen had heeft m.i. niets met een lekkend of gescheurd uitlaatspruitstuk te maken, maar ik ben toch blij met je reactie!

Met vr. groet, Paul.
denk dat ie ontbranden bedoelt...