CB400N troubles bij hogere toeren..

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Heren / dames,

Ik heb voor mijn vriendin een CB400N gekocht. Ziet er nog best aardig uit... Maar:

Hij hapert en stotterd enorm als ik meer dan 5500 toeren draai... En als ik dan toch gewoon gas blijf geven, een enorme knal, en dan valt hij helemaal terug....

Onder de 5500 toeren loopt hij pico... rara...

Wat is dit?
 
Op donderdag 20 december 2001 14:52 schreef www.desmoquattro.nl het volgende:te vroeg geeft onder de 5500 een knal, niet er boven

Hij blijft zeg maar hangen op die 5500; en stottert dan een beetje op en neer tussen de 5000 & 6000. Ik krijg de knal als ik niet doorschakel, en gewoon volgas blijf houden. Dan knalt\'ie (hard) en valt hij terug tot 3500/4000. dan loopt\'ie weer tot de 5500 enz...

dus hij knalt niet boven en niet onder maar op de 5500 :?

trouwens, zit er geen vervroeger op zo\'n ontsteking (net als op de brommert..)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij blijft zeg maar hangen op die 5500; en stottert dan een beetje op en neer tussen de 5000 & 6000. Ik krijg de knal als ik niet doorschakel, en gewoon volgas blijf houden. Dan knalt\'ie (hard) en valt hij terug tot 3500/4000. dan loopt\'ie weer tot de 5500 enz...

dus hij knalt niet boven en niet onder maar op de 5500 :?
ok...vanaf.., maar dan valt ie terug dus komt niet boven.

maar uh.., ik heb geen verstand van computers.
 
ik zou met een warme motor ff op gevoel de ontsteking bij draaien tot ie het mooist stat. loopt (vroeger/later what ever) en ff uit proberen, grote kans dat het over is

Ja, ennuuhhh hoe doe ik dat? waar moet ik dan precies aan draaien zeg maar, ik weet wel van de brommert, maar daar zat de ontsteking achter het vliegwiel, en dat draait net ff onhandig als de motor loopt.... Krijg je van die zere vingers... *D
 
Ja, ennuuhhh hoe doe ik dat? waar moet ik dan precies aan draaien zeg maar, ik weet wel van de brommert, maar daar zat de ontsteking achter het vliegwiel, en dat draait net ff onhandig als de motor loopt.... Krijg je van die zere vingers... *D

geen idee waar ie bij een cb zit.., moet ik de brommer zien of plaatje dan weet ik het je wel te vertellen..

ps: ben ff de deur uit
 
Werkplaats handboek halen :) of ervoor zorgen dat je gewoon een monteur van een willekeurige dealer een zwart klusje laat doen...zijn ze meestal wel voor in...kost je veel minder :)

Handboek heb ik geloof ik wel ergends.. ff zoeken. Maar ik denk dat ik hem maar naar MG PArts breng.. Die zijn niet te duur en wel goed. Kun je van te voren afspreken hoeveel het gaat kosten. Enig idee hoe lang men bezig is met afstellen?
 
Lijkt mij meer een kwestie van te zwakke vonk op hoge toeren=> vervroeging werkt niet, bobine slaat door, bougies op/versleten/verkeerde type, slechte bedrading oid!
In ieder geval een geval voor de dealer die e.e.a. door kan meten/testen.
 
Ik reed zaterdag op m\'n nieuwe (ex 1975) CB500 en had het zelfde probl. Machine had zo\'n 1.5jaar stilgestaan. Op zondag starte hij nog wel maar deed verder niet veel meer. In z\'n vrij was hij moeilijk op toeren te brengen, in z\'n een was het helemaal ;( geblazen. Sloeg direct af als je de koppeling op liet komen. Ben nieuw met dit spul en kan dus ook wel wat hulp/tips gebruiken...
 
Ik reed zaterdag op m\'n nieuwe (ex 1975) CB500 en had het zelfde probl. Machine had zo\'n 1.5jaar stilgestaan. Op zondag starte hij nog wel maar deed verder niet veel meer. In z\'n vrij was hij moeilijk op toeren te brengen, in z\'n een was het helemaal ;( geblazen. Sloeg direct af als je de koppeling op liet komen. Ben nieuw met dit spul en kan dus ook wel wat hulp/tips gebruiken...

eerst cabs schoon maken.
 
En nieuwe benzine erin!! (als je dat nog niet gedaan had) benzine van tegenwoordig is na een paar maanden al bezonken en dus onbruikbaar (t schijnt zelfs helemaal grijzig te worden!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan