CB400N troubles bij hogere toeren..

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Heren / dames,

Ik heb voor mijn vriendin een CB400N gekocht. Ziet er nog best aardig uit... Maar:

Hij hapert en stotterd enorm als ik meer dan 5500 toeren draai... En als ik dan toch gewoon gas blijf geven, een enorme knal, en dan valt hij helemaal terug....

Onder de 5500 toeren loopt hij pico... rara...

Wat is dit?
 
eerst cabs schoon maken.
Helemaal mee eens,(indien je met cabs carburators bedoelt) de kans is nu ook groot dat je bougies stuk zijn doordat ze een periode zijn blootgesteld aan een niet goed brandbaar mengsel.
Altijd vervangen dus, want de kosten hiervan wegen niet op tegen de ellende die je hebt als de probleemveroorzaker (carburators)is geelimineerd, en de gevolgschade (bougies) je op het verkeerde pad zet. ;)

Met vr. groet Paul.
 
Helemaal mee eens,(indien je met cabs carburators bedoelt) de kans is nu ook groot dat je bougies stuk zijn doordat ze een periode zijn blootgesteld aan een niet goed brandbaar mengsel.
Altijd vervangen dus, want de kosten hiervan wegen niet op tegen de ellende die je hebt als de probleemveroorzaker (carburators)is geelimineerd, en de gevolgschade (bougies) je op het verkeerde pad zet. ;)

Met vr. groet Paul.

Kijk en hier heb ik wat aan! Ik wist helemaal niet dat je je otsteking niet kon afstellen! Houdt dit dan ook direct in dat ik niet daarna hoef te kijken? Of zal ik eens beginnen met de bougies vervangen? (die paar 10-en ga je niet dood aan...)

iig ik ga aan de slag met de carbjes!

Tenx!
 
LOL en maar schroeven aan dat ding :+
LOL, dat denk ik dus ook

zal me niks verbazen als het valse lucht is of een te arm mengsel.
dan gaat ie raar ontsteken en naverbranden omdat niet alles goed verbrand, de uitlaatslag ontsteekt ook meestal of het verbrand in je uitlaat

[edit]

of je uitlaatspruitstuk is bij de kop lek of gescheurd

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
LOL, dat denk ik dus ook

zal me niks verbazen als het valse lucht is of een te arm mengsel.
dan gaat ie raar ontsteken en naverbranden omdat niet alles goed verbrand, de uitlaatslag ontsteekt ook meestal of het verbrand in je uitlaat

[edit]

of je uitlaatspruitstuk is bij de kop lek of gescheurd

[/edit]
Ik heb je bericht een aantal malen moeten lezen, maar met betrekking tot regel 1 kan ik zeggen,
dat het waarschijnlijk geen valse lucht is, maar wel een arm mengsel.
En wat je op regel 2 bedoelt weet ik niet precies, dit omdat het niet strookt met jou voorgaande regel.
Dat de uitlaatslag meestal ontsteekt daar heb ik nog nooit van gehoord, maar als je het me uitleggen wilt, prima!
Een naverbranding in de uitlaat daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
De klacht die deze jongen had heeft m.i. niets met een lekkend of gescheurd uitlaatspruitstuk te maken, maar ik ben toch blij met je reactie!

Met vr. groet, Paul.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je bericht een aantal malen moeten lezen, maar met betrekking tot regel 1 kan ik zeggen,
dat het waarschijnlijk geen valse lucht is, maar wel een arm mengsel.
En wat je op regel 2 bedoelt weet ik niet precies, dit omdat het niet strookt met jou voorgaande regel.
Dat de uitlaatslag meestal ontsteekt daar heb ik nog nooit van gehoord, maar als je het me uitleggen wilt, prima!
Een naverbranding in de uitlaat daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
De klacht die deze jongen had heeft m.i. niets met een lekkend of gescheurd uitlaatspruitstuk te maken, maar ik ben toch blij met je reactie!

Met vr. groet, Paul.

denk dat ie ontbranden bedoelt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan