CB400SF op Marktplaats - advertentie klopt niet

\
Stond niet in de eerste post ;)


Als iemand deze advertentie zou zien is het toch wel duidelijk dat de teller klokje rond is geweest, minder dan 1000 kilometer per jaar is wel heel erg onwaarschijnlijk.

Sterker nog, ik heb liever dat de motor in al die tijd wel wat gereden heeft.

De persoon die deze nieuwe advertentie heeft geplaatst liegt trouwens niet, hij geeft de kilometerstand op wat op de teller staat. Ik neem aan dat als je er naar zou vragen of naar gaan kijken dat hij wel aangeeft dat de motor meer heeft gereden dan de kilometerstand.\





Riekt toch wel naar bedrog, als hij weet dat de motor toen TS hem verkocht
108.000 km had gelopen en dit niet vermeld. Meld dan de echte stand op
dit moment 119.689 dan ben je eerlijk bezig. Ik denk dat je het trouwens aan
het blokje wel kunt zie 11689 km, of meer dan 100.000km

Hoeft geen bedrog te zijn. Misschien heeft TS hem wel ingeruild bij een garage, die vervolgens de kmstand hebben veranderd. En daar heeft de verkoper op marktplaats hem ter goeder trouw gekocht.

Ik vindt het netjes dat het vermeld wordt in de advertentie. Dan weet je dat je als koper een risico neemt. Daar is de vraagprijs dan ook naar! Er zijn er genoeg die niets vermelden bij verkoop :X
smiley%20kick%20other%20smiley%20in%20balls.gif
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben de eigenaar van de honda CB 400, en heb deze advertentie gemaakt.
Deze motor heb ik van een particulier gekocht, een klein half jaartje geleden.
De vorige eigenaar had hem inderdaad bij Gebben Motoren in Rogat gekocht.

Bij aanschaf van deze motor heb ik er geen papieren erbij gekregen. Ik zocht gewoon een lichte motor om mooi een beetje te leren rijden.
Dus schade of kilometers maakte mij niet zoveel uit, en heb daar ook nooit bij stil gestaan.
De motor heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en rijdt perfect dus voor dat geld een betrouwbare motor

Maar in ieder geval ik zal de advertentie hier op aanpassen.

Groeten Jorrit
Welkom op MF en netjes dat je even reageert en je advertentie aanpast maar je kan toch op je vingers natellen dat een motor met dergelijke gebruikssporen in 18 jaar geen 8000km heeft gelopen :N
 
Goedemorgen,

Ik ben de eigenaar van de honda CB 400, en heb deze advertentie gemaakt.
Deze motor heb ik van een particulier gekocht, een klein half jaartje geleden.
De vorige eigenaar had hem inderdaad bij Gebben Motoren in Rogat gekocht.

Bij aanschaf van deze motor heb ik er geen papieren erbij gekregen. Ik zocht gewoon een lichte motor om mooi een beetje te leren rijden.
Dus schade of kilometers maakte mij niet zoveel uit, en heb daar ook nooit bij stil gestaan.
De motor heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en rijdt perfect dus voor dat geld een betrouwbare motor

Maar in ieder geval ik zal de advertentie hier op aanpassen.

Groeten Jorrit


Netjes van je.

Wel jammer dat je mijn bod hebt verwijderd, nu moet ik op zoek naar iets anders...
 
Welkom op MF en netjes dat je even reageert en je advertentie aanpast maar je kan toch op je vingers natellen dat een motor met dergelijke gebruikssporen in 18 jaar geen 8000km heeft gelopen :N


Zeikert, hij geeft toch aan dat het hem geen bal uitmaakte. Iig top dat ie de advertentie even aanpast. *O*
 
Laatst bewerkt:
De aanpassing zegt nog niets over de +100.000 km. De laatste keer dat ik keek.
 
Als iemand deze advertentie zou zien is het toch wel duidelijk dat de teller klokje rond is geweest, minder dan 1000 kilometer per jaar is wel heel erg onwaarschijnlijk.

Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk, ik heb er nl. 1 waarmee 343km per jaar is gereden ;)

**EDIT**
Maar on topic:
Je krijgt meestal wat je mag verwachten voor de prijs........
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds niet... terwijl de verkoper inmiddels wel weet dat ie 100k+ heeft. De aanpassing van de verkoper is wel politiek correct, echter niet helemaal want hij weet inmiddels wel beter.

Ok, dat klinkt het wat schijnheilig. Hier de boel proberen te sussen en niet veranderen. Misschien er niet aan toegekomen, maar dit geeft zo'n vervelend onderbuik gevoel...
 
Tjee, wat een heilige verontwaardiging/geziek. Als je advertentie goed leest, kun je zien dat adverteerder niet zeker is van kilometerstand.
 
"Vorige" eigenaar was niet de laatste eigenaar voor de huidige verkoper. Goed lezen. Je kan hooguit hard maken dat de geschiedenis niet helemaal duidelijk is en dat zegt de verkoper ook.
 
"Vorige" eigenaar was niet de laatste eigenaar voor de huidige verkoper. Goed lezen. Je kan hooguit hard maken dat de geschiedenis niet helemaal duidelijk is en dat zegt de verkoper ook.
Het kan alleen maar meer geworden zijn nadat ie op 100.000+ heeft gestaan, hoe je het ook wendt of keert.
 
"Vorige" eigenaar was niet de laatste eigenaar voor de huidige verkoper. Goed lezen. Je kan hooguit hard maken dat de geschiedenis niet helemaal duidelijk is en dat zegt de verkoper ook.

Dit schrijft de verkoper in zn advertentie.

Let op: dit is een afgelezen km stand, echte stand is niet bekend. Zal vermoedelijk een nieuwe teller op zijn gekomen.
Ik lees het zo:

Verkoper weet inmiddels dat de motor aardig wat km's gereden heeft, maar vind dat niet bevorderlijk om te melden voor de verkoop omdat ie kennelijk al het klokje rond is geweest. Maar omdat hij ook niet 100% zeker weet dat de tellerstand klopt, gooit het ie op de politiek conrrecte oplossing van 'mogelijk nieuwe teller' wat insinueert dat de minimaal gereden 108.000km best 50.000km kunnen zijn of misschien wel 72.000km, of.. of..

In casu lijkt de aanname dat de juiste km.st 111dkm is eerlijker dan 'een nieuwe teller ooit', zeker nu verkoper op de hoogte is gebracht door de vorige eigenaar dat ie eerder dit jaar 108dkm op de teller had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan