Al een tijdje beleef ik veel plezier aan mijn kleine honda brikjes van 400 en 500cc. Ze trekken wel niet zo woest hard op als een 1000cc fiets maar zijn lekker licht, wendbaar en ze gaan niet mij aan de wandel.
Zo af en toe kom ik ook de moderne variant van mijn cb400f tegen, de cb400sf, ofwel super four. De latere modellen van na 1999 zijn voorzien van vtec, hebben ongeveer 50pk en leveren die bij 11.000 rpm, ofwel de spec1 of 2 (nc39) of spec3 (nc42). Nou is de nc42 ook niet echt licht meer met dik 190kg maar vooruit...
Ze zien er ook nog eens leuk uit:
(zie verder ook CB400車種カタログ)
Om een of andere rare reden worden ze niet in Europa verkocht. Hier op het forum en op marktplaats kom je ze ook niet echt tegen, wel eens een oudere cb400sf tegen (nc31, 39) maar de vtec heb ik nog niet voorbij zien komen.
Kortom, wie heeft er een cb400sf vtec, hoe bevalt het en natuurlijk hoe krijg ik zo'n leuke motorfiets in de schuur?
Zo af en toe kom ik ook de moderne variant van mijn cb400f tegen, de cb400sf, ofwel super four. De latere modellen van na 1999 zijn voorzien van vtec, hebben ongeveer 50pk en leveren die bij 11.000 rpm, ofwel de spec1 of 2 (nc39) of spec3 (nc42). Nou is de nc42 ook niet echt licht meer met dik 190kg maar vooruit...
Ze zien er ook nog eens leuk uit:
(zie verder ook CB400車種カタログ)
Om een of andere rare reden worden ze niet in Europa verkocht. Hier op het forum en op marktplaats kom je ze ook niet echt tegen, wel eens een oudere cb400sf tegen (nc31, 39) maar de vtec heb ik nog niet voorbij zien komen.
Kortom, wie heeft er een cb400sf vtec, hoe bevalt het en natuurlijk hoe krijg ik zo'n leuke motorfiets in de schuur?