CB400T/N

15 jul 2005
166
0
Wageningen
Ok, via MF ben ik leuk aan 2 brikkies gekomen (voor de prijs van een fles whiskey), een honda cb400T en een cb400N. Ze vullen elkaar redelijk mooi aan met kapot en niet kapot, tellertje van de N, buddy en tank van de T, enz enz enz.
Nu dus hard bezig om de T uit elkaar te halen, en daarna de N, en dan maar eens kijken welke ik van wat ga gebruiken (N heeft dubbele remschijf voor!)
Maareuhm, ik heb dus nog nooit een 4-takt opengehad, dus een klein primeurtje, en vandaag dus (na druk sleutelen) voor het eerst kleppen en de nokkenas 'in real life' gezien!!! *O*
Nou zit ik nog met een paar vraagjes:
1 Welke onderdelen van de N en welke van de T zijn er beter? (las ergens dat t frame van de N beter was)
2 hoe voorkom ik dat bouten in het blok zomaar door 2-en draai (en de stuk met het schroefdraad ergens ver weg in het alu blijf steken?

Verder nog mensen tips voor me? foto's volgen zo snel mogelijk, ff van de camera af zien te halen...
 
De T is doorgaans ouder.. Is ie van voor 1978? Zou ik voor dat frame gaan, blauw kenteken! *D
 
Ik heb zowel de T als de N thuis staan, maar volgens mij zijn de frames hetzelfde...
Wanneer je dingen mist, laat het maar even weten, ik heb een boel over.
Ik voordat je hier alles gaat vragen, kijk even in het CB twin Topic hier op M-F

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan