CB400T Project

RickertJ

Die hard MF'er
1 mei 2014
285
122
Putten
Laatst voor weinig een CB400t op kunnen pikken, meteen 80km mee naar huis gereden, dus dat ging iig goed :)
(foto ff zonder kapjes maar die zijn er bij)

Doel is opknappen (motorisch) en iig voorlopig een poosje mee rijden. Ketting moet vervangen worden, en een beurtje is ook aan te raden. Grootste punt is het vermogen middenin. Rond 5000 toeren hapert ie erg. Stationair en in de hoge toeren is loopt de motor goed. Als je de choke erop doet loopt ie een stuk beter in dat toerengebied, krijgt dus te weinig benzine in het middengebied. We hebben de carburateurs schoongemaakt en de acceleratiepomp doorgespoten.

intussen al vervangen:
-Bougies
-luchtfilter

iemand een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_20190530_171750.jpg
    IMG_20190530_171750.jpg
    385 KB · Weergaven: 21
Misschien luchtfilters niet goed.
Main jet verstopt?
Verkeerde of slechte bougies (die zou ik eerst wisselen)
Groet
Sebas
 
Misschien luchtfilters niet goed.
Main jet verstopt?
Verkeerde of slechte bougies (die zou ik eerst wisselen)
Groet
Sebas

Hoi Sebas, bedankt voor je reactie, we hebben er nieuwe bougies van hetzelfde type ingedraaid. NGK d8es uit mijn hoofd. Nieuw luchtfilter zit er ook sinds gisteren in. Carburateurs losgehaald, zien er schoon uit. Main jet gaan we naar kijken, lijkt echt dat het in de carburatie ziet.
 
Even wat foto's van de carburateurs erbij.

O ja, de main jet is schoongemaakt. We kregen te horen dat we wellicht de gasnaald af moeten stellen. Waar kunnen we vinden hoever dat moet?
 

Bijlagen

  • IMG_20190530_143956.jpg
    IMG_20190530_143956.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190530_144103.jpg
    IMG_20190530_144103.jpg
    147,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190530_143552.jpg
    IMG_20190530_143552.jpg
    159,5 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20190530_144200.jpg
    IMG_20190530_144200.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Ik zou even kijken of je de service manual kan vinden van deze fiets. Hier staan vaak de standard instellingen voor je carb in.
Ps check je bougie kabels ook even of deze niet doorslaan.
(starten, en dan beetje water oid op spuiten)
Groet
Sebas
 
Voortgang! Het bleek valse lucht te zijn, een van de o ringen bij de carburateur naar de cilinderkop? Bleek helemaal uitgehard te zijn en niet meer goed af te dichten. We hebben beide ringen vervangen. Hierna loopt de motor een stuk beter! Ik denk dat we de carburateurs nog gaan synchroniseren.
 
Leuke Fietsen heb er zelf ook ooit een Café racer van gemaakt.. Maar wil terug naar origineel!!! :]
Zojuist een topic geopend, heb nogal een probleempje met de Carbs. Misschien een gouden tip??

Succes met die van jou, ik blijf hem volgen :t:t

Foto 05-08-16 18 41 23.jpg
 
@eelcobanis die is ook aardig aangepast zeg! hoop werk zeker:)

@DennisBosschiet

Ik vind het wel een geslaagde ombouw! Ik zag dat je al aardig wat tips hebt gekregen in je topic. Voor mijn cb staat nog het volgende:

- Kettingset vervangen, deze is echt op
- Carburateurs synchroniseren nu ze goed lopen.
- Remmen nalopen, remmen doet mijn cb erg slecht, dit is wel een belangrijk punt uiteraard :)
 
Laatst bewerkt:
@DennisBosschiet

Ik vind het wel een geslaagde ombouw! Ik zag dat je al aardig wat tips hebt gekregen in je topic. Voor mijn cb staat nog het volgende:

- Kettingset vervangen, deze is echt op
- Carburateurs synchroniseren nu ze goed lopen.
- Remmen nalopen, remmen doet mijn cb erg slecht, dit is wel een belangrijk punt uiteraard :)

Goed Bezig, ook ik moet mijn kettingset vernieuwen!
Tips stromen aardig binnen één voor één afwerken en uiteindelijk zal het probleem worden verholpen, vergt even wat geduld haha!:}

Ps. nog foto's van je CB??8-)
 
Leuke Fietsen heb er zelf ook ooit een Café racer van gemaakt.. Maar wil terug naar origineel!!! :]
Zojuist een topic geopend, heb nogal een probleempje met de Carbs. Misschien een gouden tip??

Succes met die van jou, ik blijf hem volgen :t:t

Ja, was veel werk maar dat was juist de uitdaging. Ik heb ook veel probleempjes gehad met de carbs i.c.m. open luchtfilters. Je moet de juiste soort hebben, een zonder binnenrand. Anders sluit hij je halve inlaat af en loopt hij niet lekker. Ik heb DNA luchtfilters gekocht, die waren perfect. Sproeiers 95/130. Als je nog meer vragen hebt stuur je maar een PB.
 
Ja, was veel werk maar dat was juist de uitdaging. Ik heb ook veel probleempjes gehad met de carbs i.c.m. open luchtfilters. Je moet de juiste soort hebben, een zonder binnenrand. Anders sluit hij je halve inlaat af en loopt hij niet lekker. Ik heb DNA luchtfilters gekocht, die waren perfect. Sproeiers 95/130. Als je nog meer vragen hebt stuur je maar een PB.

Dat van die binnenrand is me bekend! Ik heb inmiddels een Origineel luchtfilterhuis besteld, omdat ook de originele zij kapjes er op komen. Ga ervan uit dat mijn problemen dan grotendeels verholpen zijn... even afwachten nog.
Bedankt voor je support!!:t:t Als ik ergens tegenaan loop laat ik het weten. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan