CB450 K0 Black Bomber, een supersports uit 1966

  • Onderwerp starter Anoniempje931
  • Startdatum

Het schrijven van een gedetailleerd verhaal over de assembla

  • Ja, ga door, ik kijk uit naar de volgende uiteenzetting.

    Stemmen: 63 92,6%
  • Tsja, ik lees het, maar waarom niet wat beknopter ?

    Stemmen: 5 7,4%
  • Nee, laat maar een filmpje zien van het eindresultaat.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    68
Hoi,

Nee hoor niet elke dag een compliment nodig (wel leuk overigens), maar mijn inschatting was en is dat eindeloze monologen over het opbouwen van het blok zoals ik dat doe maar voor een paar mensen interessant is.

Ik ben pas net begonnen met het blok, als ik op deze manier door zou gaan komen er nog wel een paar bladzijden eindeloze monologen bij. Korter kan ook, maar dan is het niet informatief, en niet mijn stijl. Ik schrijf tenslotte niet voor mij zelf, maar voor de lezers, en ik vind, dat als je iets schrijft, het gedetailleerd moet zijn.

Voor die paar lezers die het wel interesseert is het dan misschien interessanter om eens op de koffie te komen om e.a. te bekijken.

Dus, zoals gezegd, als de achtervering en de achterbrug aan de beurt zijn ga ik weer verder.
 
Eindeloos misschien maar nutteloos zeker niet
Denk dat een hoop mensen die ook bezig zijn met een 450 of er aan willen gaan beginnen een hoop plezier mee doet en een hoop info over deze modellen deze geeft , die je niet even op het net of boek vind .
Ik blijf je volgen al is het mijn merk niet vind ik het wel een leuke fiets uit de jaren dat ik er zelf me reed .( een K0 nieuw uit de winkel maar naar later bleek te snel verkocht)
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betrefd mag je die monologen wel blijven doen, vind het wel leuk dat er eens iemand is die alles gedetailleerd beschrijft :)
 
En gaandeweg ben je zo ook een howto aan het schrijven over hoe je de cb450 rijdend houdt
En zolang deze threat terug te vinden is zal je daar veel mensen een plezier mee doen in de toekomst
 
Ik heb een poll toegevoegd op de eerste pagina, er had boven moeten staan :

Het schrijven van een gedetailleerd verhaal over de assemblage van het motorblok van deze fiets is erg tijdrovend, en zal bestaan uit lange monologen en (saaie) gedetailleerde uiteenzettingen. Is het de moeite waard ?

Stem, en bij voldoende animo ga ik verder, zo niet, dan sla ik dit stuk over en ga ik, zoals eerder gezegd verder met de achtervering en achtervork.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk vind het motorblok het allerleukste/interessants aan een motorfiets, dus liever het blok dan de rest ;)
 
Met veel plezier en bewondering lees ik je stukken.

En dan denkend wat ben ik toch een prutser.......
 
Lees je verhalen altijd met plezier en als jonge sleutelaar leer ik er ook nog eens veel van!
Zelf ook nogal een Honda liefhebber ben zelf bezig met de restauratie van een 750 K2 uit 1972.

Ik ken ook verschillende mensen met een Blackbomber maar heb er nog nooit 1 in het echt gezien :O

Groeten en ga zo door zou ik zeggen :)
 
Ik lees ook alles wat je schrijft, en sommige stukken zelf twee of drie keer, totdat ik alle informatie opgenomen heb. Als ik daarna nog een vraag heb stel ik die, maar vaak is alles al uitgelegd. Ik bewonder zeer wat je doet, en het leest erg prettig weg. De poll zal ik ook nog invullen. Niets is verplicht, maar mij doe je een plezier met de lange stukken tekst en overvloed aan informatie.

Naderhand je eigen posts verzamelen, bundelen en verkopen op oldtimerbeurzen... Een beter naslagwerk zul je niet vinden.
 
Hoi,

Bedankt voor alle reacties, en de uitslag van de poll bewaarheid al een beetje bang voor was.
Begrijp me niet verkeerd, het merendeel van de lezers vind dat ik door moet gaan op de ingeslagen weg, en dat vind ik leuk om te horen.

Maar waar ik van schrok waren het aantal reactie, 26 lezers, en dat is echt te weinig om überhaupt nog verder te gaan met deze thread.

Ik zie mij dan ook genoodzaakt om het bijltje er bij neer te gooien en zal mij weer gaan concentreren op de internationale fora.

Het is het jammer en ik vind het onbegrijpelijk dat op zo'n groot motor-forum, wat dit is, er zo weinig belangstelling is voor een wat uitgebreider en diepgaande uiteenzetting

Wel wil ik alle mensen die hebben gereageerd en/of hebben meegelezen bedanken voor hun tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier de laatste tijd wat minder aandacht aan besteed omwille van de thread op dit forum, maar ik zal het laatste stuk wat ik hier heb geschreven daar ook even invoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mij betreft zet je hier je verhalen in het engels neer, als je dat hele stukken apart schrijven scheelt, leest voor mij net zo makkelijk weg :) Vind die oude Honda's erg leuk, maar ik volg al teveel fora om ook dat forum erbij te pakken, al zou het me wel leuk lijken :)
 
Dat is een goed idee, ik zal het in overweging nemen :Y
 
ja joh, zet gewoon je schrijverij hier neer in het engels. Samen met die duidelijk foto's snapt iedereen je essentie.
 
zal je ook in't Engels volgen als je op dit forum blijft verschijnen en anders ga ik je volgen op het andere forum(soort van stalker zeg maar :)
snap niet dat er maar zo weinig liefhebbers zijn die je werk op z'n juiste waarde weten te schatten.
 
Ik denk niet dat er zo weinig zijn die de waarde ervan inzien, maar dat velen niet actief reageren.
Ik ben er ook zo een.
Ik vraag me alleen af waarom dat zo belangrijk voor je is.
Je publiceert graag, anders was je dit topic niet begonnen en als nu blijkt dat er niet genoeg mensen reageren, wil je het bijltje erbij neergooien.
Eigenlijk vind ik dat niet zo netjes.
Maar goed, het is jouw beslissing en die moet natuurlijk gerespecteerd worden.
Het is wel zo dat wat je nu opschrijft voor het nageslacht is vastgelegd. Als ik iets over een bepaald onderwerp wil weten zoek ik de fora af en kom dan threads tegen die al een flink aantal jaren oud zijn, maar nog steeds actueel.
Ik heb ook weleens iets op een forum gezet, niet met de bedoeling daar veel reacties op te krijgen. Later bleek het dan toch door meerderen te zijn gelezen en dat vond ik wel leuk maar niet zo interessant, ik had er mijn lol al aan beleefd.
Toch wens ik je succes op je internationale forum en misschien kom ik je dan wel tegen als ik weer eens wat wil weten.

Hans Bataille
 
Laatst bewerkt:
Je publiceert graag, anders was je dit topic niet begonnen en als nu blijkt dat er niet genoeg mensen reageren, wil je het bijltje erbij neergooien.
Als ik graag publiceerde had ik wel een boek geschreven, of een manual of iets dergelijks (dan kan je er misschien ook nog een beetje aan verdienen)

Maar mijn uitgangspunt is dat ik geloof in zoveel mogelijk correcte, goed gefundeerde informatie. Dit is een Internet forum, het is gratis, en het wordt gelezen door veel mensen die iets met motoren hebben, de gevers van informatie en de lezers die hier samen komen. De een kan niet zonder de ander. Als er geen informatie is zijn er geen lezers, en als er geen lezers zijn, heeft de informatie op zich geen nut.

Het opschrijven is veel werk, en voor mijzelf hoeft het niet, het is voor mij bekende materie.

Op fora worden vaak dezelfde vragen gesteld, en ik heb ik het begin veel van die vragen beantwoord. Ook kwamen verzoeken binnen om eens wat dieper in te gaan op bepaalde onderwerpen, en van het een kwam het ander. Ook kwamen er de laatste tijd verzoeken bij mij om eens in het Nederlands te gaan schrijven, en dat heb ik bij deze gedaan. Als dan blijkt dat er erg weinig lezers / gebruikers van de informatie zijn, schiet het middel toch het doel voorbij ?

Schrijven doe ik niet voor mij zelf, maar ik doe het om een ander te inspireren of van informatie te voorzien, het moet wel een (nuttige) functie hebben, anders is het verloren tijd.

Het bundelen van informatie tot een thread zorgt ervoor dat ik naar de thread kan verwijzen, als antwoord op door ander gestelde vragen. Maar als er nauwelijks vragen zijn, en de thread wordt nauwelijks gelezen, wat is dan het nut van de thread ?

In mijn ogen heeft de thread dan geen toegevoegde waarde, en dus geen bestaansrecht meer, vandaar de in mijn ogen logische beslissing om er geen tijd meer in te steken.

Misschien is dit wel het verkeerde forum, of zijn er gewoon te weinig mensen bezig met dit type motorfiets, of is men niet echt geïnteresseerd in in een technische verhandeling over dit type motorfiets, wie zal het zeggen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het erg jammer maar wel begrijpelijk. Ik vond dit een zeer goed inhoudelijk topic en daarvan zijn er hier veel te weinig. Maar misschien is het publiek hier ook wel anders dan op een heel specifiek liefhebbers forum en is het slimmer om daar je tijd in te steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan