CB450-S | rechter blokdeksel muurvast: hoe los?

Suepahfly

MF veteraan
29 jun 2004
1.262
0
Amsterdam
Na 6 maanden en ruim 6000 km's plezier op mijn allereerste fiets (CB450S uit '87), toe aan wat groter onderhoud. Daarbij stuit ik op een probleem.

Mijn blok is uitgerust met kettingaangedreven balanceergewichten, die voor een trillingsvermindering moeten zorgen. De kettingspanning dient om de 18000 km nagekeken en/of bijgesteld te worden. Daarom wil ik nu het rechter deksel waar het instelzooitje achterzit verwijderen. 15 boutjes later zou het deksel eraf moeten kunnen komen, maar het zit muurvast.

Ik heb geklopt, getrokken, geduwd en gevloekt (stilletjes dan) maar ik krijg er geen beweging in. Er zijn twee gaten waar een 'framebusje' inzit, dus 'schuifkrachten' hebben niet zo heel veel zin.

Wat nu? Iemand tips, ideeen?

BVD,
Lukas
 
Tel maar 13 boutjes ;)

Zet voorzichtig een tang op het koppelingshefboom
en draai deze met gevoel met de klok mee

full
 
Gelijk ff geprobeerd vanochtend. Het voelt akelig als je de 'normale weg' van je koppelas helemaal gehad hebt, klein beetje meer drukken, en ... pang deksel los! Eindelijk! :} :} Waarom staat deze tip niet in mijn boek?! ;)

Mijn dank is groot.
Lukas
 
Heb ze van alle officieel door Honda geimporteerde motoren van 1985 tot 2004 :)

Honda gebruikt deze in hen bestel systeem en heeft dit zo goed weten te beveiligen dat ik van alle tekeningen een printscreen moet maken, daarna
plakken in bv. paint daarna moet opslaan (veel werk dus) :?

Ik wil dit best bij een paar belangrijke tekeningen voor jullie doen,
maar allemaal dan ben ik bang dat ik de hele dag achter mijn pc zit '(

Ik gebruik ze zelf voor :

full
 
koop je toch gewoon een haynes wph, kost iets van 40 euri maar staat alles in wat je maar moet weten over je bike! heb voor onze motoren cbr600 en 400 rr ook een haynes gekocht en bevalt prima alles staat er met foto s in uit elkaar halen en in elkaarzetten alleen is wel engels als je nederlands wilt moet je geloof ik peter s hebben! Doe daarom ook eigenlijk alles zelf!
 
Haynes heeft geen boek voor de cb450s, althans heb ik nog niet kunnen vinden. Alleen Bucheli, alles in het duits dus, en alleen foto's geen tekeningen / exploded views.

De vorige eigenaar had vloeibare pakking gebruikt om de papieren pakking extra dicht te maken.Vandaag dus een paar uur aan het pulken en schrapen geweest: K*t wat een f*ckklus is dat zeg. Magoed, ik heb weer twee mooie schone pasvlakken. Morgen verder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan