Cb450S caferacer van 0 af aan

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#1
Niet de meest voor de hand liggende keuze. (Heb er al heel wat gebouwd, maar dan de cb400F jes van de jaren 80).
Maar nu dan de cb450S. Ik ga er meer werk, meer tijd en meer geld dan ik gewend ben in steken. Waarom ? Omdat deze rete mooi moet worden.

De eerste aankoop



Maar meteen alles wat lelijk is eraf halen. En dat is zowat alles.
 
Laatst bewerkt:

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#4
Nadat zowat alle lelijke dingen eraf gingen. Begint het al aardig op te schieten:

Oeps toch olie. Onder de motor. Scheurtje in het karter.
Dat wordt dus ff lassen en de olie aflaatdop weg laten:



 

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#5
Nadat het blokje was nagekeken (had pas 35.000 km gereden).
Heb ik hem gedeeltelijk in de wrinkle lak gezet:

begin


eind


Daarna begonnen met het bepalen van de (rechte) caferacer lijnen. Lastig verhaal met dit frame. Maar ik wil toch dat het lukt met dit frame.




Frame is zoals gewoonlijk achter door geflext. En nu ga ik met de hand buizen buigen voor een rechte lijn:



Eerst binnenbuisjes gemaakt. Waar ik vervolgens dikkere buizen over heen las.


begint erop te lijken:


Weer veel werk besteden aan de "rechte lijn"die ik wil hebben





 
Laatst bewerkt door een moderator:

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#8
Dan Staat hij in de Primer. En wordt het tijd om na te denken over de kleur.



Dan praat je met de buurman en die praten en die heeft het over over Gulf Bleu Porche 1972 met orange ?????

Daar gaat hij dan:Eerste laag:


voorbereiding tweede laag


tweede laag


Eind resultaat:



 
Laatst bewerkt:

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#9
Alle lakken die ik gebruik zijn 2k autolak.

Ondertussen staat de teller op ongeveer 100 bouw uren.
Hij is nog lang niet klaar.

Maandag een ducati koningsasser top kuip kopen met Scherm.
Orange stalen remleidingen
Nieuwe banden, (keuze moet ik nog maken).
Draadboom opnieuw maken.
Kleine accu kopen.
Sproeiers op boren tot 20% grotere.

Zelf rem schakel setje maken.

2-4 uitlaat zelf maken

enz enz enz...

Wordt Vervolgt.
 
Laatst bewerkt:

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.713
16
56
#13
Blok eruit en ondersteboven houden natuurlijk. Is even sleutelen, maar dit lijkt mij een vent die daar niet bang voor is. :+
 

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#18
Vandaag begonnen met het vervangen van de koppelingskabel door een hydraulische koppeling.


Oldscool v.s. modern







En weg is de kabel
 
Laatst bewerkt:

TripleXS

MF veteraan
23 jan 2003
7.215
1
Twente
#19
Ik zie nog steeds een kabel (leiding)?

Mooi doan heur!

Ik had de aftap dichtgelast en opnieuw geboord en getapt...maar dan kleiner.
Afzuigen is een drama, heb met Smarts ook altijd problemen; je krijgt nooit alle prut eruit..
 
Laatst bewerkt:

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#20
Dan vandaag maar begonnen met het opnieuw inbinden van de kabelboom, waarbij alle overtollige rotzooi wordt weg gelaten.

Beetje spaghetti zeg mar ...


En foetsie weg zijn alle kabels...

 
Laatst bewerkt:

marcos45

Die hard MF'er
31 jan 2008
296
6
47
Sittard
#24
Laatste loodjes... Nou ja... nog genoeg te doen.

Kuip gemonteerd. Alle bevestigingbeugels heb ik van de achterkant met polyester matten gelijmd, zodat we geen schroeven en moeren zien van buiten