CB450S

VFAndre

MF veteraan
Donateur
22 jul 2005
2.065
81
Oldenzaal
Tja, daar stond ze dan, in de onderdelenafdeling van marktplaats... ;(
Haar baasje wou geen cent meer in haar investeren, zelfs geen paar euro voor de advertentie in de motoradvertenties.. '(
Ik kon het niet laten en voor een bod van nog geen 3 cijfers voor de komma veranderde ze van eigenaar.. *O*
Het enige wat ze de vorige eigenaar heeft aangedaan is een oliedouche tijdens een rit doordat een slang van de oliekoeler barstte. O-)

Ik zou bovenstaande ook kunnen samenvatten met de woorden dat ik voor een paar knaken een pekelfiets heb gekocht. _O-

Wel eentje met een wat nostalgisch trekje, want ik heb ooit eens eerder een soortgelijk exemplaar gehad.

Enfin, tijd voor een paar plaatjes:
full
 
full


Technische staat: volgens de vorige eigenaar goed.
Omdat de oliekoeler eraf ligt, heb ik 'm niet horen lopen, maar ja, een gokje hou ik wel van (mits het niet al teveel geld kost... :X )
De banden zijn zo goed als nieuwe bridgestones, ketting en tandwielen zijn ook zgan.
Koppelingplaten zijn net vervangen, evenals de accu.

Ik had al even gemeld in het CB Twintopic dat ze er is. Ik kreeg meteen een aanbod van hawk gt voor het ophalen van een heel zadel (deze is gescheurd), moet er nog wel even voor naar Purmerend.. :X
Even piekeren hoe ik dat vanuit Twente doe.

Vraagje nog: is er iemand die een WPH heeft? Papier of electronisch, maakt niet uit.
Oliekoeler is reeds binnen, nou nog monteren en proberen of ie het doet...
 
Kijk wel uit, dat je geen vuile handen krijgt! :+

:W

Gijs, de bedoeling is dat een broer van me deze overneemt als ie loopt. Gaat dat onverhoopt niet door, dan heb ik er een leuke pekelfiets aan. Opgeknapt word deze niet, helaas zijn ze het gewoon niet waard. Je koopt een leuk goedlopend ding al voor een honderdje of 3,4. En een sleutelexemplaar voor:Honda CB450s €200 Klusobject
Mijn exemplaar wordt wel een beetje opgepoetst, maar verder als een andere oliekoeler en wat zaken als filtertjes, olie en bougies zal het niet gaan denk ik deze keer.

Maar ja, ik heb nog een lange, lange winter voor de boeg.... })

Het zijn trouwens betrouwbare, heerlijke gooi- en smijtfietsjes, zeker hun lage waarde onwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel een, ik mail hem wel naar je toe
Hij is al binnen heb ik gezien, bedankt!
Helaas werkt de mail niet goed en zie ik de headers wel, maar de berichten zelf kan ik niet lezen. :(
Komt wel goed, heb straks lekker wat te lezen. :}
 
Hij is al binnen heb ik gezien, bedankt!
Helaas werkt de mail niet goed en zie ik de headers wel, maar de berichten zelf kan ik niet lezen. :(
Komt wel goed, heb straks lekker wat te lezen. :}

Als het niet wil moet je je adres maar even mailen, stuur ik je wel een cdrom
 
Blijven leuke lichte fietsjes. :) Vooral het duidelijk zichtbare frame vind ik leuk. Ik heb zelf ook naar zoeen gekeken maar heb uiteindelijk het Yamaha-broertje gekocht (XS400 DOHC).

Veel knooiplezier! :)
 
Het zijn gewoon leuke gooi- en smijtfietsjes en inderdaad best wel behoorlijk ondergewaardeerd, op de mijne zit een K2 rek en verder naked rijdt echt prettig
 
Even een update:
De oliekoeler is geplaatst en de eerste keer start uitgevoerd.
Volgens de vorige eigenaar is er nog vrij recent mee gereden en liep ie toen goed, dus ik was wel nieuwsgierig.
Nieuwe Andere oliekoeler erop schroeven was zo gebeurd. Sleutel om, het extra knopje wat gemonteerd is omdat er een niet origineel contactslot is gemonteerd op stand 2 gezet :X :X ....en starten met een druk op de knop!
Ik blij natuurlijk en even een klein stukkie gereden op de bandjes even op spanning te controleren en hoe of ie loopt natuurlijk
Vanwege een nekblessure kan ik momenteel niet op een sport/toerfiets/ auto rijden, dus het ritje was heel kort helaas, maar hij loopt goed iig! *O*
Nou nog langslopen op wat gebreken enzovoort, ff fatsoenlijk zadel monteren, enz.

Wordt nog vervolgd met wat plaatjes etc.
 
Even een update:
De oliekoeler is geplaatst en de eerste keer start uitgevoerd.
Volgens de vorige eigenaar is er nog vrij recent mee gereden en liep ie toen goed, dus ik was wel nieuwsgierig.
Nieuwe Andere oliekoeler erop schroeven was zo gebeurd. Sleutel om, het extra knopje wat gemonteerd is omdat er een niet origineel contactslot is gemonteerd op stand 2 gezet :X :X ....en starten met een druk op de knop!
Ik blij natuurlijk en even een klein stukkie gereden op de bandjes even op spanning te controleren en hoe of ie loopt natuurlijk
Vanwege een nekblessure kan ik momenteel niet op een sport/toerfiets/ auto rijden, dus het ritje was heel kort helaas, maar hij loopt goed iig! *O*
Nou nog langslopen op wat gebreken enzovoort, ff fatsoenlijk zadel monteren, enz.

Wordt nog vervolgd met wat plaatjes etc.

Goede koop dus, ding ziet er zo te zien verder nog netjes uit!
 
Even een tip voor de volgende keer ;)
Ik zit net even te kijken naar de manier van bevestiging op de aanhanger.
Jij hebt nog geluk gehad dat de motor er niet vanaf is gevallen.
Je moet altijd 2 sjorbanden aan de voorkant gebruiken, als je er 1 gebruikt dan kan de motor er altijd onderdoor schuiven/kantelen.
Dus links een band om de vorkpoot en rechts een band om de vorkpoot ,beide boven het T stuk. Of anders aan je stuur.
En evt aan de achterkant ook met 2 banden ergens aan het frame, is wat veilger .

Dat terzijde.

Btw leuke motorfiets en succes met je project.
 
Even een tip voor de volgende keer ;)
Ik zit net even te kijken naar de manier van bevestiging op de aanhanger.
Jij hebt nog geluk gehad dat de motor er niet vanaf is gevallen.
Je moet altijd 2 sjorbanden aan de voorkant gebruiken, als je er 1 gebruikt dan kan de motor er altijd onderdoor schuiven/kantelen.
Dus links een band om de vorkpoot en rechts een band om de vorkpoot ,beide boven het T stuk. Of anders aan je stuur.
En evt aan de achterkant ook met 2 banden ergens aan het frame, is wat veilger .

Dat terzijde.

Btw leuke motorfiets en succes met je project.

Bedankt voor de tips!
Hij stond idd niet echt lekker en hij is regelmatig gechecked en naderhand op de zijstandaard gezet. Toen stond ie pas goed vast.
Maar doe het de volgende keer op de manier die je aangeeft :Y
 
Tja, er zit niet veel voortgang in, maar ik zit dan ook thuis met een nekblessure (bekneld zittende gewrichtsband, au...) die me verd**md zeer doet en ik kan dus ook nog steeds niet rijden, niet op de motor en niet in de auto. Tenminste meer als een heel kort afstandje. Zelfs achter de pc lukt niet of nauwelijks. Het schijnt nogal een tijdje te duren en met rust / fysiotherapie over te gaan. Aangezien ik al een week of 6 uit de running ben hoop ik dat het dus eindelijk eens overgaat, maar dit is letterlijk hardnekkig.... :( :(

Maar goed, toch nog een paar foto's gemaakt voor de liefhebbers. :Y
Fotoalbumpje Cb450S

Ook even een fotootje hier zodat je een indruk krijgt...

Zoals je ziet zit er aan haar nog wel het een en ander aan zaken die niet kloppen.
Een ander contactslot zodat het afwijkende bedradinggedeelte met een 2-standenknop overbrugd is. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het gedaan is, maar de verlichting gaat aan als de knop op 2 gezet wordt zonder sleutel in het slot te doen. Starten kan alleen maar met de sleutel in het contact. Afzetten kan weer met de knop.... :X :X

full


Enfin, zoals je ziet nogal wat delen die wat aandacht verdienen. Motortje loopt en start goed, maar wat andere onderdelen kan geen kwaad.
Dus, wat heb ik momtenteel aangeschaft (lang leve MP)..
Tellerset, contactslotenset, tank, blok met carbs,(nog in het frame zonder kenteken), bedieningselemelenten, voorspattert, achterbrug met wiel en vering, zadel, uitlaten, remmen. Blok schijnt nieuwe krukaslagers te hebben en de hele boel heeft als reserve gediend voor een cbtje wat nu verkocht is.
Dus voor een prikkie de boel overgenomen en wordt het toch nog een beetje sleutelen.

Enfin, eerst de onderdelen ophalen, maar dat gaat even fysiek wat problemen opleveren. Daar moet eerst een opgelossing voor gevonden worden qua chauffeur.
Ik laat hier wel het vervolg zien. :Y

:W
 
Laatst bewerkt:
Dat van je nek is mooi kl@#ten!
En als je er helemaal niet uitkomt: Oldenzaal is niet zo heel ver van W'wijk! :+

:W
 
Het blijven bijna onverwoestbare motortjes, ik heb er ook 1. Als je alles een klein beetje bijhoudt blijft het ding volgens mij altijd wel rijden. Wel een keer stilgestaan met een kapot startrelais (startmotor bleef doorgaan), met de hulp van de WW spul weer langs de weg aan de praat gekregen ;-)
 
Oma, ff wieberen..... :)
Gisteren heb ik wederom wat onderdelen op de kop getikt. Eigenlijk een zo goed als complete CB.
Daar ga ik de bovenstaande mee oplappen:
- contactslot
- tankdop,(samen 1 sleutel)
- koplamp weer het origineel model weer van maken.
- Het extra knopje wat erop gemonteerd zit om de brommert te kunnen starten omdat
er een andersoortig contactslot gemonteerd zit.. 8-) weer verwijderen en eventueel de
draadboom weer opkalefateren of vervangen.
- Achterbrug ter vervaning van een doorgeroest exemplaar.. :X
- een goede tellerset monteren als vervanging van de gare set die erop zit.
- achtervoetsteunen als vervanging voor geen voetsteunen :Z

Verder wat reservedelen in opslag:

full


full


full


full


full


full


full


full
full


Voorlopig kan ik er weer even onderdeeltechnisch tegen! :Y
De onderdelen die ik ga vervangen laat ik nog wel even zien, mis nog wat fotootjes.
Ben errug blij met de goeie achterbrug. Scheel weer bak en braadwerk..
 
Gisteren was het te mooi weer om te sleutelen, dus hup, naar buiten!! *O* :Y

Ritje CB450S
(Geniet meteen even van het schone Twentse landschap... *D )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan