Cb500 1994 Street fighter vragen

Olivierus

Rookie
23 aug 2016
23
0
Soest
Hey motorforum,

Ik ben bezig met het plannen van een heleboel aanpassing aan mijn cb500 uit 1994.
Dit is wat ik een tijdje geleden had opgezet. En ben nu bezig met het zoeken naar wat er uit eindelijk op moet en hoe het er uit gaat zien.
1408987

Dus dit gaat nog veranderen.(Dit was een schets van een hele lange tijd terug)

Maar ik had nog wat punten waar ik niet genoeg over weet:
Zoals waar zou ik het beste mijn frame kunnen laten aanpassen?
Is dit iets dat ik zelf zou kunnen doen?
En hoeveel zou dat kosten?
Ook zou ik het liefste een mono shock conversie doen. Is dit aan geraden?
Ook of ik beter kan gaan voor poedercoaten of wrappen? Als iemand daar ervaring mee heeft

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Alvast bedankt.

Olivierus
 
Laatst bewerkt:
met 800 euro kom je niet ver, al zeker niet als je laswerken moet laten uitvoeren.
prijs poedercoaten kan nogal varieren maar 1/3de van je budget is er minstens aan op.
achtervering vast maken aan de achterste remschijf gaat sowieso niet lukken, ombouw naar mono-shock laten doen heb je geen geld meer over voor poedercoaten.

het feit dat je al die vragen stelt zegt mij direct : zelf gat het je niet lukken (alles zelf doen) en met dat budget ga je er niet komen. ook niet met het dubbele ...
bezint eer ge begint maar er zullen er wel weer anderen zijn die zeggen "neeh joh, gewoon doen, ga ervoor :Y" maar zij zitten dan ook niet met de gebakken peren achteraf.
 
Frame aanpassen? Handige lasser, gezien je vragen gok ik dat je dat zelf niet redt, kosten afhankelijk van het werk.

Vering achter mono of stereo is net wat je zelf wil en coaten doe je vaakvoor frame e.d., wrappen voor kuipdelen bv
 
het feit dat je al die vragen stelt zegt mij direct : zelf gat het je niet lukken (alles zelf doen) en met dat budget ga je er niet komen. ook niet met het dubbele ...
bezint eer ge begint maar er zullen er wel weer anderen zijn die zeggen "neeh joh, gewoon doen, ga ervoor :Y" maar zij zitten dan ook niet met de gebakken peren achteraf.

Ik had ook niet verwacht dat het kon voor het budget dat ik had. Meer aan het kijken wat er mogelijk is en wat dat zou kosten. Op het moment heb ik alleen wat kleine dingen die ik ga doen zeker. Zoals koplamp, clipons en dergelijke.

met 800 euro kom je niet ver, al zeker niet als je laswerken moet laten uitvoeren.

Ooit iets te lasen gehad? Als referentie?

prijs poedercoaten kan nogal varieren maar 1/3de van je budget is er minstens aan op.
achtervering vast maken aan de achterste remschijf gaat sowieso niet lukken, ombouw naar mono-shock laten doen heb je geen geld meer over voor poedercoaten.

Poedercoaten gaat ook nog niet gebeuren tot eind dit jaar. Maar ik weet niet of ik dat ga doen of wrappen, want mijn frame is niet al te slecht aan toe.
Maar naar mono is wel mogelijk?
 
ik doe zo ongeveer alles zelf (poedercoaten niet), dus geen referentie kwa kosten. maar vakmannen kosten nu eenmaal geld.

alles is mogelijk. ook mono. ook een Rolls Royce Merlin motor in een CB500 steken, hangt maar af van de kunsten van de knutselaar of het budget van de opdrachtgever. Maar voor beide kom je te kort vrees ik.
 
ik heb mijn cb op een andere manier verbouwd dan dat jij van plan bent, maar ik heb inmiddels meer kosten gemaakt dan de cb zelf gekost heeft bij aanschaf. denk dat je met 2k comfortabel kan sleutelen. Mits het onderhoud van de motor al op orde is.
 
ik heb mijn cb op een andere manier verbouwd dan dat jij van plan bent, maar ik heb inmiddels meer kosten gemaakt dan de cb zelf gekost heeft bij aanschaf. denk dat je met 2k comfortabel kan sleutelen. Mits het onderhoud van de motor al op orde is.

Dat is ongeveer wat ik verwachte ja. Heb je ook echt frame aanpassing laten doen/zelf gedaan?
Maar aan losse dingen zou je dan denken dat rond de 800 genoeg zou zijn voor accessoires?
 
Wat je hebt gedaan? Of wat zou kunnen?

als ik een lasapparaat had had ik het er zelf wel aangespetterd, maar die heb ik niet dus heeft een maatje van mij het er keurig opge-tig't

Wat jij genoeg aan hebt aan accesoires weet ik niet. Ik heb er een rempomp van brembo en dito klauw opgeduwd, ander uitlaatsysteem en dan zit ik er al aan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan