cb500 25kw -> normaal, kenteken papieren

skippy

MF'er
28 feb 2003
209
0
Doetinchem
Hoi,

Mijn vriendin heeft in july een CB500 gekocht bij een dealer. Deze stond nog op 25kw en zou worden teruggezet normale aantal kw. Het terugzetten was haast direct gebeurd en dit zou niet direct op papieren moeten worden aangepast omdat ze toch een "groot" rijbewijs heeft. Nu eindelijk de papieren naar de RDW zijn opgestuurd voor omzetting blijkt het niet te kunnen omdat het kenteken is opgemaakt a.d.h.v een buitenlandskenteken bewijs.
Met politie zelfs contact gehad en het is wettelijk verboden om te rijden als kenteken papieren en vermogen van motor niet overeenstemmen.
Gevolg is bij aanhouding bekeuring met eventuele inbeslag name van motorvoertuig.

flink kwaad geworden op de dealer, die gaat nu RDW bellen.....

Wellicht kan iemand meer info geven?

Zeiden ze ook nog om er voorlopig maar niet op te rijden.....lekker stelletje daar

[edit]
En nou komt de aap uit de mouw......
Wat blijkt nu dus dat sinds ze de motor heeft (2,5 maand) ze al die tijd en tijdens vakantie onverzekerd rond heeft gereden omdat het wettelijk niet akkoord is als kentekenpapieren niet overeenkomen met motor.
Mogelijke optie zou zijn motor exporteren naar land vanherkomst, opnieuw laten keuren daar, dan weer importeren enweer laten keuren voor een Nederlands kenteken.........
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat de plizie daar moeilijk over zou kunnen doen.
Ff afwachten wat je van de dealer te horen gaat krijgen nadat zij gebeld hebben.
Kan het niet veranderd worden, mag de dealer naar een goede en reele oplossing zoeken lijkt mij.
 
Hoi

Het gaat hier dus om mijn motor.
Heel goed geregeld allemaal... niet dus :(

Nu heeft de dealer mijn motor vandaag opgehaald en een vervangende motor geleverd.... hierbij erkennen ze naar mijn idee al dat ze goed mis zitten.
Komt daarbij dat ik een motor krijg waar al niet normaal mee te rijden valt.... een voorband ver beneneden bandenspanning en een achterband die spiegel glad is. Dus ik stop nog even bij een plaatselijk motorzaak om ff die band op spanning te brengen. Die kerel waarschuwd me nog voor de achterband... Het regende pijpenstelen dus ik besloot al om maar niet over de hoofdweg te gaan. Wil ik ff later een weggetje recht inslaan.... je raad het al... achterwiel wil niet waar ik heen wil en de auto achter mij wijkt al uit richting fietspad.... Kennelijk een geluksengeltje op mijn schouder want ik had ook nog te maken met een vrachtwagen... maar oke....
Ik goed over de zeik, dus belt mijn vriend bij thuiskomst de dealer... welke ons vraagt wat wij nu eigenlijk van een leenmotor verwachten....
Misschien deugelijk materiaal.....

Maar dan het volgende... ze willen mij tegemoet komen met een andere CB500 welke ook op 25kw staat, titanium van kleur en met 15.000 km minder op de teller.
Ze willen dan het plaatwerk overzetten wat op mijn huidige motor zit zodat ik die andere CB in mijn huidige kleur krijg....
Maar dan gaan we weer....
Mijn huidige CB500 blijkt een importfiets te zijn... maar wie zegt mij dat die andere dat ook niet is... de dealer weet het op dit moment ook niet.
En hoe zit het dan met de papieren....
Kortom ik voel me best genaaid.... Zeker omdat het allemaal kon, zo vertelde de dealer het aan mij.

Ik hoop dat jullie mij nuttige informatie kunnen geven.
Alvast bedankt.

Bianca
 
Op de eerste plaats erg fout dat je verkeerd bent ingelicht (als je zeker weet dat ze dat precies zo gezegd hebben). Kan me indenken dat je je een beetje genaaid voelt, maar aan de andere kant is een importfiets niet per definitie onbetrouwbaar. Ik ben zelf onvrijwillig ook behoorlijk bekend geraakt met de haken en ogen die er aan de 25kW-regel zitten, en import/export.

Je zegt dat je bang bent dat je weer een importmotor krijgt, maar als deze in technische staat gelijk is, of zelfs beter, dan zou het eigenlijk niets uit mogen maken. Je hebt namelijk niets meer te maken met keuringen en andere ongein, zodra je van dat lichte rijbewijs af bent.

Overigens wel gare reactie op dat van die leenmotor. Je hoeft geen MV Agusta F4 te verwachten, maar veilig over straat lijkt me toch niet echt teveel gevraagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan