cb500 sproeit benzine....

cbwessel

Rookie
21 apr 2008
7
0
Roden
hallo,

ik reed vanmiddag op mijn cb500 en hij begon te stotteren(net of benzine op was) dus ik draai kraantje op reserve en rij naar de pomp. onderweg stotterde die nog wat.

kom bij de pomp aan en tank hem vol.
kom ik terug bij me motor slinger hem aan en dan wil die ineens niet stationair draaine. dus ik hou hem beetje op toeren met gas en kijk eronder ligt er een grote plas benzine.

wat blijkt nu.
wanneer hij uit staat lekt hij niet.
wanneer hij loopt met benzine kraan dicht lekt hij ook niet.
hij lekt dus alleen met benzine kraan open en motor aan.

de brandstof lijkt achter het luchtfilter weg te komen en net voor het koelvloeistof reservoir.

wie kan mij helpen..
 
Vlotter die blijft hangen, komt weleens voor als je de tank leeg hebt gereden. Benzine loopt dan via je luchtfilterbak naar buiten. Ik vermoed dat je een vacuum kraantje hebt waardoor hij dus niet kan lekken als de motor uitstaat.

Even met het handvat van je schroevendraaier tegen de vlotters tikken wil vaak wel helpen.
 
Vlotter die blijft hangen, komt weleens voor als je de tank leeg hebt gereden. Benzine loopt dan via je luchtfilterbak naar buiten. Ik vermoed dat je een vacuum kraantje hebt waardoor hij dus niet kan lekken als de motor uitstaat.

Even met het handvat van je schroevendraaier tegen de vlotters tikken wil vaak wel helpen.



lijkt me niet logisch.... wanneer hij benzine in het luchtfilter spuit zit er onderop zoon afvoerslangetje naar beneden dan zou het daar toch langs moeten lopen???
 
Check meteen of de "overloop" (=vlotterkamerventilatie) echt 100% onbelemmerd open is tussen buitenlucht en het binnenste van de/iedere vlotterkamer; als dat fout zit vormt zich een lucht/dampbel die de vlotter omlaaggedrukt houdt en dan heb je ook zulke overstromingen.
 
Laatst bewerkt:
Check meteen of de "overloop" (=vlotterkamerventilatie) echt 100% onbelemmerd open is tussen buitenlucht en het binnenste van de/iedere vlotterkamer; als dat fout zit vormt zich een lucht/dampbel die de vlotter omlaaggedrukt houdt en dan heb je ook zulke overstromingen.

vanmiddag spul even schoon gemaakt en hij rijd weer helemaal goed.....

was idd gewoon vlotter dat bleef hangen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan