Cb500F

psycho-tr

Die hard MF'er
6 okt 2008
692
5
Hallo allemaal,

ik ben een CB500 four aan het opbouwen. Blok is gereviseerd( nieuwe lagers/zuigers/ketting etc)

nu wou ik mijn vlotterhoogte controleren met doorzichtige slangen eraan omdat er 1 lekt ondanks dat alles op 21mm is afgesteld.

raar genoeg komt er maar bij 1 carb benzine als je de aftapschroefje losdraait.

Carbs zijn ultrasoon gereinigd en diverse keren doorblazen.

kan iemand vertellen waarom er niks uit komt als ik ze los draai?

alvast bedankt!
 
Als hij geen benzine zou krijgen zou hij niet lopen toch? Als de vlotter niveau te laag is.. dan kan je hem ook niet meten toch? Hij moet toch boven de koperen pijpje komen voor hij “overloopt”

carbs zijn volledig uit elkaar geweest.
 
Het filter van de benzinekraan is schoon? Komt er wel benzine uit beide tapjes van de kraan?

Staat de motor recht of op de zijstandaard? Wellicht plakken de vlotternaalden. Even tegen de vlotterbakjes tikken.
 
Als 'ie wel op alle cilinders loopt maar er geen peut uit de drainage komt dan ligt je vlotterbakje vol met troep?

Wanneer gereinigd en hoe? Letterlijk alles los gehad? Daarna nieuwe benzine in gedaan en laten staan?
 
Draai je de aftapschroeven alleen los of helemaal eruit? Mijn ervaring met de fours is dat die aftapschroeven altijd dichtzitten met hele harde koek en de doorgaande boringen (in de lengte en dwars) dus bijna altijd dichtzitten.
 
Ik heb mij vergist in deze carbs. Overloop pijpje is NIET verbonden met aftapplug. Na een pijpje op de aftapschroef gemaakt te hebben kon ik het meten 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan