CB500X / NC700x / DL650

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hi allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren op een andere motorfiets. Ben een beetje klaar met het rijden op oude fietsen en wil graag iets van na 2010.
Daarbij wil ik graag een rechtop positie en een bescheiden onderhoud/verbruik.

Bovenstaande modellen spreken mij wel aan. Voor een rooitje of 6 koop je een mooie fiets met weinig kms.

De vraag is welke motor te verkiezen? Ik ga uiteraard proefrijden maar zijn er mensen die iets slims kunnen zeggen over deze modellen?

Doel:
Toertje, woonwerk verkeer, 95% asfalt, af en toe een duo passagier.
 
Ik heb de NC750X en ben er erg tevreden over. Zuinig, vlot en goede bagage mogelijkheden door de helmbak:)
NC700X is op het aantal CC's na nagenoeg hetzelfde :)
full
 
De NC is toch wel een van de zuinigste >600cc brommertjes die ik ken. Het lage max toerental is ff wennen, tenzij je de DCT versie hebt, dan jaag je hem niet zomaar de begrenzer in bij het wegrijden :-)
Als m'n ST1100 'op' is, ga ik voor woon-werk voor de NC
 
Als ik naar je lijstje kijk denk ik ook gelijk NC700x.

M'n vriendin heeft een NC750S (naked uitvoering) en dat ding vind ik echt geweldig rijden. Ja, je kunt miepen over wat minder vermogen en minder toeren. Maar het rijdt verder heerlijk, gaat er best nog wel rap vandoor en is nog eens super zuinig ook.

En die bagage ruimte waar je normaal de tank vindt -> geweldig! Je kunt altijd allemaal troep (eten/drinken bij toerritje, werkkleding bij woonwerk, kleding voor een kort weekendje weg) bij je hebben zonder rugtas, koffers of tanktas o.i.d. Echt super makkelijk, dat mogen wel meer motoren hebben :)
 
tnx voor de reacties.
Ik neig ook het meeste naar de NC. Alhoewel ik het ranke postuur en het lage gewicht van de CBX ook wel interessant vind.

Gisteren blokkie gereden op mijn oude triumph 900tt. Draak van een fiets, lekt koelvloeistof, zwaar, aparte zitpositie etc. Maar ik ga dat heerlijke 3 cilinder blok wel missen met bovenstaande modellen.

Misschien toch de Tiger maar toevoegen aan het lijstje. Wel duurder, zwaarder etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan