Cb550 F van wrak naar cafe racer

*Rolt oma aan de kant*

He, nog nieuws? Of heb je t zo druk met sleutelen dat je geen tijd hebt om ons op de hoogte te houden?
 
full


Its a Wrap :)

Binnenkort maar even de uitlaat inwikkelen! ... motor loopt inmiddels weer op 4 cilinders gelukkig :) wel nog op originele benzine tank, de aluminium binnentank wordt werk voor de winter ;)

Ook is de bedrading nu helemaal klaar dus nog even een paar lamporen en dan ben ik een heel end richting straat legaal!
 
Dat wordt dus een ingewikkeld verhaal, die uitlaat van jou.
Van t voorjaar (begin maart) rijd ie ;-)? Of is dat te vroeg?
 
Tentamenweek is weer lekker afgelopen en dus vandaag maar is de uitlaat afgemaakt! :)

full



full



full


Het is niet helemaal gelukt zoals ik het wilde, maar ik ben alsnog erg tevreden met het resultaat! *O*
 
Hoe moet je die bevestigen? Gewoon bovenaan beginnen, met een RVS tyrap vastzetten en dan naar beneden toe omwikkelen en om de zoveel cm weer vastzetten met een tyrap?

Welke heb jij besteld van op die site? De gewone keramische? Ik vind de kleur van de tape (lichtbruin/beige) op jouw foto's heel mooi, maar op de site lijkt de foto van de tape van 10 meter eerder gewoon wit, en dat vind ik niet zo mooi. Chargertech - Chargertech
 
Ik heb de hitteband eerst in het water laten weken zodat je het extra strak kan wikkelen, begin gemaakt, vastgezet met tyrap en pas op het eind weer vast gezet, het viel me eigenlijk best nog wel mee om te doen.

Ik had een rol van 30 meter die heeft idd een andere kleur als die van 10, ik weet niet wat voor uitlaat je in wilt wikkelen maar ga er maar vanuit dat je voor een 4 cilinder toch wel wat lengte nodig hebt. Ik heb nog wel een stuk overgehouden maar dat kan ik mooi voor het just in case scenario gebruiken
 
Nog actief? Ben Mike Vink uit Assen en ben met n zelfde model k3 bezig als jij..die motor zelfs gekocht in Bovensmilde ( Meesterswijk ).

Vraag van mij, hoe los ben jij op de bekabeling etc? Dat is namelijk het laatste wat dr nog aan moet gebeuren en ik kom dr NIET uit..
Mocht het zo zijn dat je dr echt verstand van hebt, dan zou ik je dr wel eens naar laten willen kijken, t is voor mij toch om de hoek! ?

Gr Mike
 
Hallo Mike!

Jazeker, alleen het lag op een laag pitje omdat ik eind vorig jaar op kamers ben gegaan en er steeds vanalles tussendoor kwam. Toevallig ben ik er nu weer mee bezig voor het eerst sinds vorig jaar. Grappig dat die van jou van de meesterswijk komt .. mijn ouders wonen daar namelijk ook! .. ik gok dat je hem bij een van de laatste huizen heb gekocht van Reinier die had er namelijk altijd een maar dat weet ik niet zeker haha.

Als je een keer langs wil komen vind ik dat geen probleem! laat maar weten dan kunnen we vast wel een datum prikken
 
Klopt ja t was als ik me niet vergis het laatste of een na laatste huis aan de linkerkant..
Je project heeft even stil gestaan dus, mijn broertje Nick vertelde dat je bij hem in de klas hebt gezeten, klein wereldje zo!
Ik zit niet heel erg veel op dit forum, maar ben wel benieuwd naar je eigen 550 en een keer kijken naar de mijne kan geen kwaad.
Mijn mail is mikeey_46@hotmail.com, als je daar je adres oid heen mailt kunnen we een keer afspreken.
Gr
 
voor diegene die het topic gevolgd hebben,

Studie, andere hobby's, een nieuwe motor en gebrek aan motivatie hebben ervoor gezorgd dat dit project helaas in een verre uithoek van de schuur is beland en eigenlijk na de laatste update hier, weinig liefde heeft gekregen.

Vorige week heb ik er weer eens naar gekeken en het deed eigenlijk toch wel zeer om te zien dat iets waar je zoveel tijd en energie in hebt gestoken staat te verstoffen en roesten onder een kleedje.

Er waren eigenlijk nog twee opties, of doorpakken en afbouwen en de andere kunnen jullie wel raden ...

De afspraak was snel gemaakt en inmiddels is ze vandaag naar een betere plek verhuist!
nu is het alleen nog wachten op foto's ....................... :+
 
De eerste pics van de alutank en zit in progress. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan