CB550 PROJECT

messev

Die hard MF'er
27 jun 2007
882
198
Hallo,

Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Roel, 31 jaar oud en sinds kort in het bezit van iets wat een Honda CB550 F zou moeten zijn...
Ik ben begonnen (met een licht rijbewijs) op een CB400F welke ik van mijn broer had overgenomen. Fijn motortje, alleen wel wat licht (en traag). Wel een hele betrouwbare motor, het reed zelfs op drie cilinders... :? .... Nadat mijn rijbewijs zwaar was geworden heb ik mijn droom motor gekocht: een VTR1000SP 2. Wat een beest is dat! Deze heb ik zo'n 8 jaar gereden, waarin ik zelf dus ook 8 jaar ouder was geworden, kreeg ik toch te veel last van m'n polsen na een uurtje rijden... Dus toen een CB1000R gekocht. De VTR kreeg ik niet verkocht, dus deze bleef in de garage staan... De CB is ook een heerlijke machine.... Maar op een gegeven moment kwam er een punt waar ik een keuze moest maken tussen de VTR en de CB. Dus de CB ook te koop gezet en ik zou wel zien welke er als eerste verkocht werd. Nou, dat was dus in een klap allebei... En toen.... was ik motorloos... ;(.
Mijn interesse in oudere motoren, dan met name de oude CB's uit de jaren '70 trokken me nog steeds. Na wat wikken en wegen had ik besloten voor een CB550 te gaan.. Dus MP afgestruind voor een leuk exemplaar. Na een aantal maanden kwam er één voorbij welke volledig in onderdelen lag. Aangezien ik toch een projectje zocht was de koop zo gedaan.. Inmiddels liggen de onderdelen in de garage en ben ik begonnen met mijn PROJECT!
 
De motoren op een rijtje:







En de 550 ligt er zo bij:
 
VP aan, vanwege je oude liefde de SP2..

Zonder gekheid, leuk project om te volgen en te kijken wat het wordt!
 
Mooi projectje, maar alles is wel wat aan de rode kant..............
 
Al een beetje aan het slijpen gegaan..

 
Laatst bewerkt:
Dit is een door mij afgelopen tijd gebouwde caferacer op basis van een Honda CB550K3,afgelopen vrijdag verkocht.

 
M'n project ligt een beetje stil. Heb een poelietrekker nodig voor de rotor. Weet iemand welke maat ik hiervoor moet gebruiken?
 
Kan inderdaad op deze manier als je een achteras hebt met hetzelfde draad .

Kijk, dat is goed nieuws... Dan moet ik eens even in de kratten/dozen gaan rommelen om de achteras te vinden! Ik houd jullie op de hoogte!
 
Mag een slotje op... Kom de komende tijd toch niet het sleutelen toe... Dus iets nieuws posten gaat ook niet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan