CB550 Start slecht

Kevin24

MF'er
25 mrt 2007
85
1
Bolsward
Hierbij de vraag waar kan het aan liggen dat ik gemiddeld bij een koude start 20 keer moet kicken voordat mijn motor begint te lopen.

- Carburateurs zijn gereinigd, afgesteld en gesynchroniseerd.
- Nieuwe brandstofleidingen
- Nieuwe bobines, doppen en bougies

Alle carburateurs doen het naar behoren, goede gasreactie en geven een iets donkerdere koffiekleur aan de bougies. Daarnaast is de vonk ook sterk

Als de motor loopt gaat het prima, rijdt fijn en trekt ook goed door. Het enige probleem is dus het starten. Als ik de motor aantrap als ie warm is pakt ie hem in een keer.

De koude start, zelfs met choke valt niet mee. Waar zou dit aan kunnen liggen? Misschien de vervroeger die niet goed is afgesteld?

Ik ga er mee op vakantie dus zou de hulp zeker waarderen, mijn voet overigens ook ;)
 
Elektrische start doet het prima, maar ook daarmee krijg ik hem niet aangeslingerd. Wil inderdaad nog even naar de ontsteking kijken.

Compressie is ver van indrukwekkend: 10 - 9 - 8 - 10 bar
 
Als je na +/_ 15 keer trappen nou eens een bougie eruithaalt, en dan bekijkt, is hij dan nat of droog..
Nat betekend ontsteking werkt niet naar behoren, droog betekend geen of niet genoeg benzine..
Droog heb je of de startprocedure niet goed of lekkage in je inlaatcirquit..
dus choke helemaal open, niet aan het gas komen, en trappen, dan moet er direct een plof hoorbaar zijn, Probeer eens het luchtfilter af te sluiten als hij niet start, of wat remmenreiniger erin spuiten
Nat kan van alles zijn, electrodeafstand bougie's, te weinig spanning op de bobines ( probeer eens starten met licht uit) tot gammel contactslot. ( controleer het vonken tijdens starten eens met een stroboscoop
 
Vermoed toch dat de vonk te zwak is om de motor op gang te krijgen,
bobines zijn nieuwe, bougies zijn nieuwe, nieuwe bekabeling en de accu staat na een week stilstaan nog op 12,16 Volt...

Al toch ergens een slechte massa of iets dergelijks aanwezig zijn..?
 
Controleer of de choke wel 100% procent goed dicht schiet. Al helemaal als je powerfilters hebt want die zitten soms het kabelklemmetje in de weg waardoor hij nèt niet helemaal sluit.

Gezien je de carbs hebt gereviseerd:

Heb je bij montage van de carbs de montageschroefjes van de chokekleppen los gehouden tot de carbs verder helemaal in elkaar zaten? Dat moet nl. wel omdat de chokekleppen anders niet centreren. Een flinke kier op 4 gaskleppen betekent ook slecht/niet starten.

Gezien de motor warm goed start zal het niet zo gauw een massa of ontstekings - probleem zijn, behalve als je rotte condensatoren hebt.
 
Ik heb de klepjes allemaal los in de carbs gelegd en daarna voorzichtig dichtgedraaid, alles past netjes en sluit goed af. Maar dan nog, de motor zou zelfs zonder choke met een paar keer kicken aan moeten slaan...

Ik heb de accu even aan de lader, even zien of dat wat verschil maakt in hoe snel hij start.

Ik ga sproeiernaalden enzo nog even nalopen, net starte hij wel bij bijna volgas.. heel appart..
 
Mwoah de choke van een cb is vrij belangrijk. De mijne start in èèn kick en is perfect afgesteld (en getuned). Gebruik ik de choke niet dan moet ik zeker 10X trappen (ook met dit weer).
 
In het handboek staat niet in welk gleufje de naaldclip moet zitten? Enig idee?

En de mengselschoref, is dat voor lucht toelaten of benzine?
In andere woorden draai ik hem uit voor meer benzine?

Hoop dat ik hem voor vanavond makkelijk startend krijg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan