CB550F brik

Job2

MF'er
19 jul 2003
95
0
Groningen
Mijn topic over het plaatsen van de caburateurs is inmiddels verplaatst... Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het plaatsen van de carburateurs, helemaal niet zo moeilijk is als je een fohn gebruikt voor het verwarmen van de rubbers.

Volgende probleem is het plaatsen van het luchtfilter...

Is er iemand die weet of je het luchtfilter ook kan plaatsen als de carburateurs al op hun plek zitten?

Misschien staat dit in het werkplaatshandboek? Ik heb er inmiddels zelf één besteld dus ik denk dat ik minder te vragen heb als die binnen is.
 
is mij nog nooit gelukt...maar ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat iemand dat via de ruimte die ontstaat als je de accubak eruit haalt kon doen,
weet niet meer wie (dacht Triaatje)
 
Het luchtfilterhuis bestaat uit twee delen. Het deel dat achter op de carbs moet leg je op het blok en je plaatst de carbs op hun plek.
Daarna schuif je het filterhuis omhoog en schuif je de 4 rubbers op hun plek.
Die rubbers kun je van binnenuit het filterhuis nog wat sturen.
Daarna plaats je het gedeelte waar je filter in moet en klaar is ie.
Bij elkaar een kwartiertje werk :Y

succes
 
ik denk dat hij de collectorbox die achter de carbs zit bedoeld...Dat is idd niet altijd even leuk, maar heb er een foefje voor ebdacht..evenw at schroefjes losschroeven en je bent met enige handigheid en wat duw en trekwerk zo klaar...


komt ie :

1. ontdoe de collectorbox van de twee buitenste aanzuigrubbers. Dit is nodig omdat ej m er anders niet goed tussenrkijgt en de rubbers zijn dusdanig flexibel dat montage op het laatste moment mogelijk is.

2. demonteer het luchtfilterhuis : twee schroeven/boutje bovenop en eentje aan de onderzijde/voorzijde...

3. demonteer de accubak : twee bouten aan de voorzijde.

4. je hebt nu voldoende ruimte omd e collectorbox via de onstane ruiomte met enig gewrik te plaatsen.

5. plaats nu weer de buietnste twee aanzuigrubbers..moet makkelijk zijn...

6. rest weer in omgekeerde volgorde monteren en klaar is kees...

:]
 
Bedankt voor de tip ik heb inmiddels het hele zaakje weer aardig netjes op de juiste plek gekregen en de tank er boven op gelegd.

Accu weer aangesloten benzinetank er boven op, kraantje open en pech, pech, pech, 2 van de 4 vlotterkamers liepen over en daar ging een liter benzine over de vloer van mn schuurtje...
Ik had al ruzie met de buren over de stankoverlast... Maar goed die moeten er maar aan wennen, voor het vlotterprobleem moet ik denk ik toch alles er weer af halen.

Vandaag gewoon voor de fun even geprobeerd met de startmotor en die deed het natuurlijk niet...
Maar goed, ik had ergens in een ander topic gelezen dat het startrelais vaak stuk is. Vandaar dat ik die heb kortgesloten met een sleutel en ja hoor! De startmotor loopt nog en na een tijdje doorstarten kwam er zelf een beetje leven in de motor! Ik ben opgehouden met proberen omdat de benzine kraan dicht stond (vanwege het vlotterprobleem) en omdat ik niet nog meer stank in de schuur wil hebben.
Ik ga binnenkort die vlotterkamers nog eens even checken, om te zien wat er aan de hand is. Daarna probeer ik buiten de motor nog een keer te starten.

Het duurt even voor ik bij de clou kom:
Als ik de motor aan de praat krijg, moet ie natuurlijk eerst warm worden. Maar ik ben zo bang dat ie alsnog gaat vastlopen, omdat ie al 10 jaar stil staat... Hoe moet ik dat voorkomen?
 
zorgend at je alles goed hebt afgesteld, nieuwe olie en filters en dan gewoon de gok wagen. Schien even wat tweetakt erin....voor de geruststelling... ;)
 
Ok, ik heb nog geen nieuw oliefilter geinstalleerd, dat moet nog.

Ik heb vandaag wel (buiten) geprobeerd em te starten en er blijkt toch nog behoorlijk wat leven te zitten in de startmotor en soms ook het startrelais.
Ik kreeg em uiteindelijk aan de praat, hij loopt dus op 2 cilinders.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat zou lukken omdat ie 10 jaar heeft stil gestaan...

De 2 lekkende vlotters waren nummers 1 en 2, die lekken om de een of andere reden nu niet meer. Helaas zijn dit wel de 2 cilinders die niet mee lopen. Ze hebben allebei een (ik denk) goede vonk. Nummer 3 en 4 lopen wel die hebben ook een goede vonk, vlotterkamer 4 wordt behoorlijk vochtig aan de buitenkant. Ik denk dat daar een pakking lek is of zo.

De volgende stap is denk ik, de bandjes oppompen en rustig aan een stukkie rijden, het kan toch zijn dat cilinder 1 en 2 er dan langzaam bij komen?
Ik zal ook eerst nog even een nieuw oliefilter halen.
Ik begin eerlijk gezegd al een klein beetje verliefd te worden, had nooit verwacht dat een machine die 10 jaar stil staat relatief zo eenvoudig weer levend te krijgen is.
 
Heb je de carbs al uit elkaar gehad? Daar kan enorm vieze prut inzitten na 10 jaar... En dan loopt 'ie niet best...
 
Terug
Bovenaan Onderaan