CB550F electro nukkig

Topsmurf

Rookie
21 mrt 2005
11
0
Groningen
Hee daar! Wie kan me helpen met mijn liefde van m`n leven? Kan er op het moment niet op rijden, aangezien ze een massa draadje laat doorbranden zodra ik nieuwe accu erin zet. Paar weken geleden begon ellende: na een paar keertjes aanduwen heb ik een nieuwe accu gekocht voor mijn CB550F. Na opladen erin gezet, pooltjes aangesloten, tot het moment dat de lucht van verbrand plastic mijn neus binnengolfde. Een massadraadje vanaf gelijkrichterblok richting knooppunt was compleet weggesmolten. Vervolgens alles doorgemeten (dacht dat het misschien vocht was geweest), draadje vervangen & accu er opnieuw ingehangen, en voila, hetzelfde euvel. Nu heb ik gelijkrichter eruit getrokken & kan accu erin blijven zitten. Vraag me wel af hoe het kan dat boel doorbrand zonder contact aan te zetten, misschien omdat stroom van dynamo niet over contactcircuit loopt? Overweeg nu nwe te halen, maar wil eerst zeker weten dat dat probleem is. Heeft iemand suggesties? :}
 
Misschien gelijkrichter simpelweg kaduuk. :?

(dan laat een vd diodes stroom door in de richting waar die eigenlijk een oneindige weerstand zou moeten hebben)
 
Is het mogelijk dat sluiting optreedt zonder contact aan? Uit oogpunt dat ook startmoter niet over contactslot loopt, maar over relais misschien wel, maar vind t wel vaag dat er geen enkele zekering uitknalt. En kan zo`n ding zomaar van een op andere dag kaduuk gaan.... '( Op zich niet zo`n probleem om een nieuwe te halen, maar dingskie kost weer 80 smeurootjes, dus als ik t niet zeker weet....
 
mmmm, ben steeds meer overtuigd. Ga maar eens kijken of ik nog zo`n ding ergens op de kop kan tikken. Thanx, let u know :+
 
Gelijkrichter kan je doormeten, met de multimeter op de diodestand of de piepjesstand.
Ff uit het hoofd: de drie gele draden komen de gelijkrichter in, de rood/witte(?) eruit. Meet dus van elke gele naar de rood/witte draad, dan weet je of de 3 diodes allemaal goed zijn.
Diodes geven maar in één richting de stroom door, dus de ene kant op moet ie wel piepen, de andere niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan