Hallo,
Laat ik beginnen met me voor te stellen. Recentelijk heb ik na 10jr mijn CB550K3 ('78) uit de schuur gehaald en ben ik begonnen met restaureren.
Inmiddels is het frame gepoedercoat, motorblok volledig gereviseerd en zijn we begonnen met opbouwen.
Het lukt me echter niet om het blok mooi rond te laten lopen.
Elke advies is van harte welkom.
Situatie:
- motor start direct, maar loopt alleen als de choke volledig is ingesteld
- hij loopt erg rommelig en valt direct weg als ik choke terugzet
- blok valt dood als ik beetje gas geef
- als ik aan de uitlaatbochten voel, dan zijn alle uitlaten warm, maar cilinders 2 & 3 zijn meer lauw dan heet.
- ik heb dus het idee dat wellicht de bobine slecht massa maakt (vanwege poedercoaten) of wellicht kapot is.
- alle boogies geven een vonk, maar op het oog lijken ze niet allemaal even sterk
Inmiddels nagekeken of vervangen:
- bougiedoppen nieuw
- contactpuntjes + condensator nieuw en afgesteld met voltmeter
- groene massadraad van bobines schoongemaakt en bevestiging aan frame kaal gemaakt
- carburateurs zijn schoongemaakt en van revisie setjes voorzien
- bougies vervangen door nieuwe
Iemand nog een tip? Wellicht wisselen van bobines om te testen ? Zoja, hoe sluit ik de bobine andersom aan ?
Groeten en alvast bedankt.
Ferdy
Laat ik beginnen met me voor te stellen. Recentelijk heb ik na 10jr mijn CB550K3 ('78) uit de schuur gehaald en ben ik begonnen met restaureren.
Inmiddels is het frame gepoedercoat, motorblok volledig gereviseerd en zijn we begonnen met opbouwen.
Het lukt me echter niet om het blok mooi rond te laten lopen.
Elke advies is van harte welkom.
Situatie:
- motor start direct, maar loopt alleen als de choke volledig is ingesteld
- hij loopt erg rommelig en valt direct weg als ik choke terugzet
- blok valt dood als ik beetje gas geef
- als ik aan de uitlaatbochten voel, dan zijn alle uitlaten warm, maar cilinders 2 & 3 zijn meer lauw dan heet.
- ik heb dus het idee dat wellicht de bobine slecht massa maakt (vanwege poedercoaten) of wellicht kapot is.
- alle boogies geven een vonk, maar op het oog lijken ze niet allemaal even sterk
Inmiddels nagekeken of vervangen:
- bougiedoppen nieuw
- contactpuntjes + condensator nieuw en afgesteld met voltmeter
- groene massadraad van bobines schoongemaakt en bevestiging aan frame kaal gemaakt
- carburateurs zijn schoongemaakt en van revisie setjes voorzien
- bougies vervangen door nieuwe
Iemand nog een tip? Wellicht wisselen van bobines om te testen ? Zoja, hoe sluit ik de bobine andersom aan ?
Groeten en alvast bedankt.
Ferdy