CB550k3 Vlotters afstellen

Gette550

MF'er
11 nov 2009
67
0
Lier - België
Hallo ik ben nieuw hier, misschien bestaat er al een uitgebreid topic hierover, maar ik vind het niet onmiddellijk terug.

Ik zit een beetje in de problemen bij het afstellen van mijn vlotters van mijn "Honda Cb 550 Four K3"
Ik heb al een beetje van alles geprobeerd, maar de vlotterkamers blijven overlopen....
Kan er me iemand een beetje raad hierin geven.

Alvast bedankt
Gerd
 
Heb je de vlotternaalden al vernieuwd?
De O-ringen rond de sproeier ed durven ook wel voor problemen zorgen als ze hard geworden zijn.
 
Ik hanteer meestal "try and error"
1. Carburateurs laten zitten.
2. Vlotterbakjes er met een (desnoods) kromme schroevendraaier uitdraaien en van de overlopende carburateurs(s) het "nippeltje"van de vlotter ietsje buigen.
3. testen
4. weer met "2" beginnen

En dan maar hopen dat het niveau niet te laag staat...
Maar er zullen vast meer doordachtere manieren zijn...

Wat ik wel weet is dat je dit "probleem"bij elke four erbij krijgt.
Volledige revisie met rubbertjes, naadjes etc zal alleen dit probleem echt verhelpen denk ik.
 
Wat ik wel weet is dat je dit "probleem"bij elke four erbij krijgt.
Volledige revisie met rubbertjes, naadjes etc zal alleen dit probleem echt verhelpen denk ik.

Als er rommel in je tank zit wel ja. En dat is nogal eens het geval bij de CBtjes. Een beetje vuil tussen je nieuwe naaldjes en zitting, en de boel loopt weer over.

Logische stappen:

  1. Zorg ervoor dat al je vlotters op de juiste vlotterhoogte staan afgesteld. Juiste vlotterhoogte kun je vinden in het werkplaathandboek;
  2. Zorg ervoor dat je tank clean is, dus dat er schone benzine uit komt, zet er desnoods een benzinefilter tussen;
  3. zorg dat alle brandstofkanaaltjes in je carbs goed schoon zijn. Evt. doorspuiten met carbreiniger;
  4. Loopt de boel dan nog over, dan zouden je vlotternaaldjes idd wel eens versleten kunnen zijn / rubber ringetjes uitgedroogd. Vervangen heeft dan wel degelijk nut ;)

En ja, om dat alles goed te doen is het nodig om de carbs te verwijderen. Maar je doet het goed of je doet het ... })
 
Laatst bewerkt:
Vlotternaalden zijn reeds vervangen. Spijtig genoeg zonder veel resultaat.
De vlotterhoogte heb ik ingesteld op 14.5mm (zoals beschreven in de werkplaatshandleiding).

Misschien dus toch maar eens terug een benzinefilter plaatsen, Ik had hem er tussen uit gezwierd omdat de naftdarm hierdoor wat knelde...

Alvast bedankt voor de tips, ik ga ze zeker eens nakijken.
 
Ondertussen, nog ene beetje met de vlotterhoogtes gespeeld, en een benzinefilter geplaats.
En het overlopen lijkt (voorlopig) opgelost.

Nu merk ik wel dat hij bij het stationair draaien lijkt te verzuipen... Iemand enig idee naar waar ik best eerst kan kijken?

Mvg
Gerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan