CB650C

Theunis

Rookie
25 okt 2009
20
0
Hallo allemaal,

Ik (Theunis, 25jr) ben nieuw op dit forum, maar dit is mijn fiets. Het is een verbouwde CB650C maar momenteel staat hij er een beetje zielig bij, er moet nog een nieuwe accu in en de tank moet opnieuw gespoten worden, die is nu kaal en niet meer zoals op de foto. Komende winter heb ik de tijd om hem verder op te knappen. Iemand misschien nog tips of suggesties?

dijkshoot1xu4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat was het ook wel om hem weer rijdbaar te maken, zat alleen te denken om de kabels op een of andere manier in het stuur te krijgen en misschien om 2 pijpen te maken die schuin achter het zadel omhoog steken.
 
Ze doen het nu...
Dat ziet er keurig uit Theunis!!!

Kabels naar je stuur verhuizen, altijd mooi!
En je uitlaat upswept achter je zadel, zal hem ook zekers niet misstaan!!!

Leuk project voor de winter!!!
 
Dat was het ook wel om hem weer rijdbaar te maken, zat alleen te denken om de kabels op een of andere manier in het stuur te krijgen en misschien om 2 pijpen te maken die schuin achter het zadel omhoog steken.

Kabels (elektrieke kabels) door je stuur maken is niet z'on grote klus, makkelijk te doen. Voor de rest zou ik hem lekker laten zoals die is. Vindt het namelijk echt een leuk ding. Zou bijna jaloers worden.
 
upswept uitlaten zijn denk ik niet zo mooi. Je hebt nu een mooi kale achterkant met white walls. Het geheel oogt zo fijn minimalistisch. Met upswept uitlaten krijg je een hele dik accent op de achterkant. Ik zou het zo laten.
 
ik vinnum wel briljant eigenlijk. Ik zou zeggen een paar rode vlammetjes met witte pinstriping langs de randen van de vlammen over die tank heen en gaan met de banaan. Ook zou ik nie zo moeilijk doen over die bekabeling. Het stoort mij nooit zo, geef wat mij betreft juist wel weer aan wat voor motor het is. Moet het een functionele (lees: regelmatig gebruikte motor) zijn of zo'n showgeval? In dat laatste geval, zeker die kabels wegwerken, ander win je er geen prijzen mee. Als je m hebt om te rijden vind ik het juist wel passen bij de no-nonsense uitstraling die de bike al heeft.
 
Zelf vind ik zo'n kabel ook goed te doen. Hou er wel van, houdt net dat ruwe randje. Pinstriping zou erg mooi staan inderdaad !
Maar niet teveel aan doen dus !
 
Bedankt in ieder geval voor jullie kijk hier op. Ik zal hem eerst maar weer rijdend maken voordat ik er nog iets aan gaat verbouwen. Er waren lakschilfers in de tank gekomen, dat ging mis. Carburateurs zijn nu gereinigd. Daarna is de tank maar helemaal kaal gemaakt. Ik denk dat ik het schroefdraad van de tank nu maar kaal laat ipv meespuiten met de tank. Accu was zo leeg, waarschijnlijk geen goede massa denk ik. Met een paar weken rijdt tie weer :]
 
hey ik heb ook een cb650, maar dan een E uit 1983. Ik knap de mijne gewoon op (zie brikken topic). Maar erg leuk om te zien dat je dit er ookv an maken kan. creatief :)
 
ik zeg verbouwen naar eigen smaak
je hebt er nog niets aan veranderd sinds je 'm kocht, toch?

dan kun je daar nu mooi mee beginnen O-)


je side-mount is overigens goed voor € 96 per keer
 
Laatst bewerkt:
als t bouwjaar voor 94 is zijn er toch andere regels wat betreft die sidemount..
ik heb begrepen dat t dan allemaal wat makkelijker is...

als ik een opmerking mag maken over t veranderen van deze geweldige fiets,
ik vind zelf t stuur om te zien vrij breed dat is iets wat mij meteen opvalt...
(is natuurlijk smaak maar dat zou ik zelf smaller maken denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er inderdaad nog niets aan veranderd, heb hem net een week. Waarschijnlijk heb je de vorige eigenaar voor je.
 
ik zeg verbouwen naar eigen smaak
je hebt er nog niets aan veranderd sinds je 'm kocht, toch?

dan kun je daar nu mooi mee beginnen O-)


je side-mount is overigens goed voor € 96 per keer

Ken jij degene die hem zo gebouwd heeft? Ik zou er graag wat meer over te weten komen, vorige eigenaar kon niet zo veel over z'n verleden zeggen.
 
Mooie bike,

ik zou er niet te veel aan doen, het is zo juist wel lekker ruig. Uitlaten ben ik niet kapot van, zou er iets dikkere pijpen onder leggen.

Veel plezier er mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan